Pages:
Author

Topic: Betaalrekening wordt opgeheven vanwege cryptos, advies voor nieuwe bank. - page 5. (Read 20165 times)

jr. member
Activity: 151
Merit: 2
Zit zo es mee te lezen en vindt het een interessant onderwerp, ik ga dit topic zeker verder volgen omdat er ook bij mij een tijd gaat komen om uit te gaan betalen dan is het toch fijn om wat tips en trucs mee te krijgen hier.

Ik ga het ook volgen. Zou mooi zijn als we de tips en trucs in vast gezet topic kunnen zetten. Voor nu is het nog niet van belang. Maar met het oog op de toekomst verwacht ik ook dat een keer zal gaan uitbetalen op een bank rekening.
newbie
Activity: 89
Merit: 0
Zit zo es mee te lezen en vindt het een interessant onderwerp, ik ga dit topic zeker verder volgen omdat er ook bij mij een tijd gaat komen om uit te gaan betalen dan is het toch fijn om wat tips en trucs mee te krijgen hier.
legendary
Activity: 1658
Merit: 1001
Tsja, ik heb nu een plan opgesteld. Een rekening bij de ABN AMRO (die ik ook nog had) voor gewone huis-, tuin- en keukenbetalingen, waarop ik niets van crypto's ga uitbetalen. Contact gehad met Knab en uitgelegd wat het probleem is, die zouden het intern gaan overleggen, woensdag hoop ik daar meer over te weten. Bunq rekening geopend om in de toekomst wat uitbetalingen op te storten, maar het meeste op de (Nederlandse) exchange laten staan. Daarnaast ga ik ook nog bij andere banken nog een rekening openen om hetgeen een beetje te spreiden en als back-up.

Reden van de uitbetalingen is omdat een substantieel deel van mijn vermogen in crypto's zit (door de toename over de jaren, sinds 2010), wat ik wil verlagen tot rond de 10% en omdat op gegeven moment ook de belasting wat wil hebben (en crypto's accepteren ze niet, dus moet je het omzetten naar euro's).
hero member
Activity: 594
Merit: 500
Blockchain entrepreneur✔
Steeds meer banken worden angstig voor Crypto, ze gaan dan ook hun klanten verbieden crypto gerelateerde transacties uit te voeren op hun rekening. Weer een reden om de EURO en USD links te laten liggen en meer in Crypto te gaan doen.

Ik weet dat de Rabobank mogelijkheden biedt (lees: meerdere clienten bankieren zonder problemen met hun crypto via de Rabobank).
newbie
Activity: 10
Merit: 0
kijk eens naar Bunq (van de oprichter van Transip), die schijnen er -minder- problemen mee te hebben.
member
Activity: 203
Merit: 10
Daar was ik niet vanop de hoogte, bedankt om dit ter sprake te brengen, ik heb nog geen enkele verkoop naar fiat en de bank gedaan, maar zal dit mocht dit ooit gebeuren, zeker allemaal grondig moeten naspitten.  Het wordt niet eenvoudiger op met de regelwetgeving.
member
Activity: 176
Merit: 20
Knowledge is power
Het is niet bekend om voor de hand liggende redenen. Sommige Belgen ontdekten het 6 maanden geleden op de harde manier. Voor diegenen met een dagbaan (wettelijk inkomen) een goede oplossing is om SEPA van 1000 euro per week te sturen. Het zal lijken op lonen of betaling voor diensten.
legendary
Er is een nieuwe regel van de Europese Centrale Bank die zegt dat overschrijvingen vanaf 4999 euro afkomstig uit het buitenland moeten worden gecontroleerd voor geld  witwassen. Dus het veiligste is om kleinere geld hoeveelheden te sturen om onder de radar te blijven.

Daarvan was ik niet op de hoogte. De uitbetalingen zijn echter via een Nederlandse exchange.
member
Activity: 176
Merit: 20
Knowledge is power
Er is een nieuwe regel van de Europese Centrale Bank die zegt dat overschrijvingen vanaf 4999 euro afkomstig uit het buitenland moeten worden gecontroleerd voor geld  witwassen. Dus het veiligste is om kleinere geld hoeveelheden te sturen om onder de radar te blijven.
legendary
Het is een van de grotere "groene/sociale" banken van Nederland. Twitter heb ik niet, betwijfel het ook of het veel zal helpen.

Ik denk dat de meeste grote banken het gedogen zolang de bedragen niet te hoog worden, blijkbaar ben ik voor hun over die grens gegaan.

Ik zag bij knab het volgende staan:

Knab biedt geen 'Cryptocurrency Exchange platform'. Je kunt via je Knab Betaalrekening wel cryptocurrency aankopen en verkopen via een andere aanbieder, behalve als het zakelijk gebruik betreft.

Wil je bij een andere aanbieder beleggen in cryptocurrencies? Realiseer je dan dat hier risico’s aan verbonden zijn.

Iemand hier ervaring mee?
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
Nog nooit van die bank gehoord..... Huh

Ik doe alles via de ING, tot nu toe nog geen problemen ondervonden om eerlijk te zijn. Zowel met kopen niet als met het storten van bedragen.

Je kan het ook op social media gooien (hun Twitter bv) kijken of dat je nog wat duidelijkheid gaat opleveren.
legendary
Sinds afgelopen december ben ik, op mijn initiatief, met mijn bank (Triodos) in de weer geweest om duidelijkheid te verschaffen m.b.t. verkoop van mijn bitcoins en altcoins. Dit resulteerde in maart tot een tijdelijke blokkade van mijn rekening (zonder waarschuwing), maar sindsdien heb ik alle gegevens m.b.t. aan- en verkoop van de coins, sinds 2010, en belastingaangiftes e.d. verstrekt aan hun. Dus dat zat wel goed dacht ik.

Nu valt net een brief in de bus dat ze over twee maanden mij rekening opheffen vanwege dat zij niet kunnen achterhalen waar de bitcoin transacties vandaan komen (in het verleden aangekocht, nu gedeeltelijk verkocht; aangegeven met aankoop waarde en huidige verkoopwaarden). Dus, over twee maanden is mijn betaalrekening weg.

Naar een hoop gevloek en getier (ik wilde alleen eerlijk en duidelijk zijn, om problemen te voorkomen), sta ik dus voor een dilemma. Wat moet ik hiermee? En zijn er banken waar ik beter bij terecht kan? Is er ook iemand die iets vergelijkends meegemaakt heeft?

Pages:
Jump to: