Pages:
Author

Topic: Betaalrekening wordt opgeheven vanwege cryptos, advies voor nieuwe bank. - page 4. (Read 20116 times)

jr. member
Activity: 308
Merit: 1
genoeg manieren om je crypto's te laten bijschrijven naar je bank, of willekeurige internet rekeningen.

Als ik jou was zou ik dikke tering roepen naar triodonosbonoskankegezwelkutbank, andere bankrekening openen bij een andere monetair gezwelbankje en het daar naar overboeken. Het geld wat op de rekening staat (op jouw naam) is niet eens jou geld zodra het op de bank staat maar van de bank zelf (dat is ten slotte hoe ze denken), Dat is ook de reden dat je niet met "hun" Fiat, crypto's mag aankopen, of zo doen ze het overkomen. Als jij "hun" geld gewoon contant naar een crypto exchange kon brengen en weer contant kon laten uitbetalen was er niks aan de hand geweest als je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon paardenlullen die jeuk krijgen van de gedachte dat in de toekomst er een groot deel van hun monetaire monopoly vergaat.

Open paypal, open payoneer, open een kraken account, genoeg manieren om je waardeloze fiat weg te trekken bij welke bank dan ook. En anders roep je gewoon dat je all je geld van de bank afhaalt en daarna zelfmoord pleegt, hebben ze nog niks,  ja bloed aan hun handen, dat druipt er overigens al vanaf. moet je eens kijken wat voor mindfuck je een helpdesk halfie dan geeft, dan snappen ze er geen reet meer van, gewoon mind fucken met die gasten joh.

Persoonlijk geef ik mijn winsten niet eens op aangezien ik onze overheid niet erken; en banken al helemaal niet.

Voor alle banken en medewerkers: STERF!, net niet, maar lijdt!

Je geeft dus ook niet aan dat je crypto munten/tokens bezit?
newbie
Activity: 63
Merit: 0
genoeg manieren om je crypto's te laten bijschrijven naar je bank, of willekeurige internet rekeningen.

Als ik jou was zou ik dikke tering roepen naar triodonosbonoskankegezwelkutbank, andere bankrekening openen bij een andere monetair gezwelbankje en het daar naar overboeken. Het geld wat op de rekening staat (op jouw naam) is niet eens jou geld zodra het op de bank staat maar van de bank zelf (dat is ten slotte hoe ze denken), Dat is ook de reden dat je niet met "hun" Fiat, crypto's mag aankopen, of zo doen ze het overkomen. Als jij "hun" geld gewoon contant naar een crypto exchange kon brengen en weer contant kon laten uitbetalen was er niks aan de hand geweest als je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon paardenlullen die jeuk krijgen van de gedachte dat in de toekomst er een groot deel van hun monetaire monopoly vergaat.

Open paypal, open payoneer, open een kraken account, genoeg manieren om je waardeloze fiat weg te trekken bij welke bank dan ook. En anders roep je gewoon dat je all je geld van de bank afhaalt en daarna zelfmoord pleegt, hebben ze nog niks,  ja bloed aan hun handen, dat druipt er overigens al vanaf. moet je eens kijken wat voor mindfuck je een helpdesk halfie dan geeft, dan snappen ze er geen reet meer van, gewoon mind fucken met die gasten joh.

Persoonlijk geef ik mijn winsten niet eens op aangezien ik onze overheid niet erken; en banken al helemaal niet.

Voor alle banken en medewerkers: STERF!, net niet, maar lijdt!
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Zelf ben van mijn huidige bank afgestapt mbv cryptoinkomsten.
Hiervoor gebruik ik een bank die gekocht is door een ICO.
Gebruik hun wallet voor digitale betalingen , een plastic kaart heb ik er op dit moment nog niet van ( zouden onderweg zijn ).
persoonlijk Iban nr  (mits dat ze je ID hebben) eigen exchange.
Gebruik het nu een aantal maanden en ben er tevreden over.
+punt ze zitten aan de andere kant van de wereld Wink

Misschien handig om ook te delen over welke bank je het in deze post hebt?

De Duitse WEG Bank misschien? Litecoin heeft er een groot belang in.

https://www.coindesk.com/litecoin-foundation-acquires-9-9-of-bank-in-payments-partnership/
copper member
Activity: 322
Merit: 15
Zelf ben van mijn huidige bank afgestapt mbv cryptoinkomsten.
Hiervoor gebruik ik een bank die gekocht is door een ICO.
Gebruik hun wallet voor digitale betalingen , een plastic kaart heb ik er op dit moment nog niet van ( zouden onderweg zijn ).
persoonlijk Iban nr  (mits dat ze je ID hebben) eigen exchange.
Gebruik het nu een aantal maanden en ben er tevreden over.
+punt ze zitten aan de andere kant van de wereld Wink

Misschien handig om ook te delen over welke bank je het in deze post hebt?
newbie
Activity: 5
Merit: 1
Zelf ben van mijn huidige bank afgestapt mbv cryptoinkomsten.
Hiervoor gebruik ik een bank die gekocht is door een ICO.
Gebruik hun wallet voor digitale betalingen , een plastic kaart heb ik er op dit moment nog niet van ( zouden onderweg zijn ).
persoonlijk Iban nr  (mits dat ze je ID hebben) eigen exchange.
Gebruik het nu een aantal maanden en ben er tevreden over.
+punt ze zitten aan de andere kant van de wereld Wink
newbie
Activity: 50
Merit: 0
Ik heb gelukkig hiermee nog geen problemen gehad  Grin
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Wanneer je verder zoekt op dit forum, zul je zien dat alle grotere banken (ABN/ING/Rabo iig) in het verleden ook moeilijk hebben gedaan over crypto transacties. Het lijkt er op dat zij nu wat "vriendelijker" daar mee omgaan, tenminste ik heb begrepen dat zij dit soort transacties nu over het algemeen gewoon afhandelen.

In een eerdere post staat KNAB gemeld - ook met hen heb ik geen problemen gehoord, alleen je mag er dus niet zakelijk mee werken (wat ik kan begrijpen gezien de risico's).

En Triodos, ik ben bang dat zo'n alternatieve bank -daar reken ik ASN ook onder- helaas de werkelijkheid wel eens uit het oog verliest.
legendary
Activity: 1658
Merit: 1001
Probleem is natuurlijk dat je ook niet echt weet wat banken precies zullen vragen.

Update: Ik wacht nog steeds op een reactie van de bank.
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
deze thread ga ik volgen, het is me lastig gebleken om van mijn crypto-acties een nauwkeurige en complete administratie over te voeren

legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Mocht iemand gelijkaardige ervaringen hebben in Vlaanderen, dan zou ik het ook graag horen. Ik heb zoals gezegd nog nooit gecasht, dus geen idee wat het resultaat zal zijn.
legendary
Activity: 1658
Merit: 1001
Ik ben een precedent tegengekomen van iemand die voor 1200 euro aan bitcoins verkocht had op localbitcoins (Nederlandse verkoper, Duitse koper) en de Duitse bank een melding van fraude maakte. De Nederlandse bank boekte het geld terug naar Duitsland, persoon heeft gelijk gekregen van de rechter. Natuurlijk is dit een geheel andere situatie.

@friends1980, ik ben een vrij principieel persoon, maar ik stap niet direct naar de rechter. We hebben in Nederland eerst de mogelijkheid om het via de bank te regelen, vervolgens kunnen we naar het Kifid (financiële klachten organisatie), daarna kunnen we alsnog naar de rechter. Dat goed huisvaderschap hebben we hier echter helaas niet, onze regering zegt gewoon "zorg maar dat je de 4% haalt, alles boven de 43.000 euro (inclusief crypto's) betaal je belasting over".

Gisteren belde de klantenservice van de Triodos bank op met wat vragen. De vriendelijke vrouw aan de lijn was dus nog niet op de hoogte van mijn mail, dus de hele situatie (nogmaals) uitgelegd en gezegd dat de interne communicatie behoorlijk slecht is. Aangezien ze niet echt voldoende voorbereid was op mijn gesprek kwam ze eigenlijk niet verder dan "wij zijn een duurzame bank en bitcoins zijn niet duurzaam" (niet in die woorden, maar tussen de regels bedoelde ze dit wel). Ze was een beetje stil over mijn situatie en argumentatie waarom ik deed wat ik aan het doen was. Daar was ze een beetje stil van. Uiteindelijk wilde ze volgens mij alleen bellen om te vragen waarom ik dergelijke grote bedragen naar Knab en Bunq overgemaakt had en of die bitcoin-gerelateerd waren. Het antwoord was natuurlijk dat ze mijn rekening op gaan heffen en het geld ergens heen moet.

Vooralsnog geen email bevestiging van mijn mail gehad (normaal krijg ik wel geautomatiseerde bevestiging van ontvangst), misschien nog maar eens mailen om te vragen of de mail goed ontvangen is.
copper member
Activity: 322
Merit: 15

Tot nader order is het nog altijd aan de tegenpartij om het tegendeel te bewijzen. Bij mijn weten zijn de eventuele limieten van 3000 of 5000 euro alleen van toepassing op cash geld.
Nee,dat is dus niet zo.

In het kadervan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) moet een bank de herkomst van het vermogen van klanten aan kunnen tonen. Komt er dus op neer dat jij als klant aan moet kunnen tonen waar jouw vermogen vandaan komt. Die vragen kan je krijgen als je bijv ineens een flink bedrag op jouw rekenibg binnenkrijgt vanuit een crypto broker of exchange. Als jij de cryptos legaal hebt verkregen zal dat geen problemen opleveren, behalve dat het lastig kan zijn om dit aan een bankmedewerker uit te leggen, zeker als er exchanges failliet zijn gegaan, forks zijn geweest of je hebt coins verkregen uit mining activiteiten. Maar deze bewijslast ligt bij de klant. Prima als je dit niet kan of wil aantonen, maar dan is het ook het goed recht van een bank om verder geen relatie met jou te hebben.

Dit kan overigens ook gelden bij lagere bedragen. Een ongebruikelijke transactie (nooit veel geld op de rekening of nooit transacties en ineens een bedrag ontvangen zou als ongebruikelijk gezien kunnen worden).
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
BioMike, ik zou daarmee wel eens wat juridische wegjes proberen te bewandelen. Dat het woord "crypto" bij sommigen (en uitgerekend bij een bank) een pseudo-paniekje creëert, is toch wel te gek, maar tegelijk weer niet verwonderlijk. Zodra ze crypto als iets normaals en niet-bedreigends behandelen, zal ik echt beginnen te panikeren!! Cool

Ik vermoed dat je je BTC met legaal geld hebt aangekocht. Tot nader order is het nog altijd aan de tegenpartij om het tegendeel te bewijzen. Bij mijn weten zijn de eventuele limieten van 3000 of 5000 euro alleen van toepassing op cash geld.

Om geld te besparen, zou je het voorlopig nog eerst even kunnen proberen via een of andere consumentenorganisatie die al eens een snuifje crypto heeft opgedaan. Weet niet of er in Nederland zijn.

Zoniet, zou ik er toch wel een juridisch precedentje mee proberen te creëren, als je het je financieel kunt permitteren. Of je kunt die principiële precedenten-bagger aan de kant schuiven en je geld ergens in een toleranter land incasseren en er wat vastgoed of aandelen mee kopen, die je vervolgens makkelijker kunt verkocht krijgen aan je bank, of de fiscus natuurlijk. Hangt opnieuw af van over welk bedrag we spreken. Ik zou de moeite niet doen voor 10.000 euro. Ik wil absoluut niet vissen naar je winstmarges, maar het zou veel over je bank zeggen, als ze voor zulke bedragen je rekening blokkeren... Roll Eyes

Voor mij persoonlijk is mijn inbreng momenteel verdubbeld. Hangt een beetje af van de kuren van mijn vaste waarden BTC, ETH en LTC, zonder rekening te houden met de shitcoins (daarmee bedoel ik alles behalve die drie Wink ). Dat is intussen een mooie som, maar ik had er bij aanvang nu eenmaal ook al een mooie som in geïnvesteerd. Dus voor mij redelijk nietsbeduidend. Ik ben nu al maanden aan het hodlen. Als ik er geen gigantisch bedrag kan uithalen, dan hoeft het voor mij niet. Anders had ik wel in vastgoed geïnvesteerd, of wapens of Amerikaanse cannabis of een Europese deposito (aan 0,76% of zo Tongue). Ik wil eruit met een heel hoog bedrag. Voor lager ga ik elke dag hard werken.

Tot nader order mogen we in Vlaanderen/Belg. alle investeringen die we als goede huisvader doen (lees: geen korte termijn) onbelast terughalen. Als de fiscus niet moeilijk doet, dan zie ik geen enkele reden waarom je bank het je moeilijk zou maken.

Denk je niet dat de "duurzame" Triodos zijn neus een beetje ophaalt voor die "nieuwe rijken"? Ik vind die niche-banken soms nog gevaarlijker dan de "apatische" corporatieve banken. Then again, ik ben nogal extreem achterdochtig.
jr. member
Activity: 140
Merit: 1
Geldt dit ook voor aankopen van bitcoins bijvoorbeeld via Bitonic? Ik kan bij ING zoeken op bij- en afschrijvingen. Hiervan kan ik een pdf maken.
jr. member
Activity: 70
Merit: 6
Bij Rabobank ook geen problemen meegemaakt.
Webcare team vragen of even bellen met hun doet wonderen.
copper member
Activity: 322
Merit: 15
Lastig is dat ja, zeker van de exchanges die al niet meer bestaan. Je verhaal is ook belangrijk in deze, zo lang je naar kunt uitleggen wat er gebeurd is. Bij de banken weten ze het ook niey heb ik het idee, die gaan uit van de pasr medewerkers die wel verstand van crypto hebben een doen verder naar wat een zullen aan de veilige kant blijven.
legendary
Activity: 1658
Merit: 1001
Het exacte beleid ken ik niet van de verschillende banken. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je de herkomst van jouw vermogen kan aantonen. Je moet dus kunnen aantonen wanneer je bent begonnen en met welke initiële storting dat is gebeurd. Je kan dit aantonen door middel van bankafschriften en wellicht door in te loggen in jouw wallet en de binnenkomst van de initiële storting laten zien, ook al zijn wallets vaak anoniem of niet naar een persoon te herleiden, door in te loggen kan je wel aantonen dat je de eigenaar van de wallet bent en je initiële storting laten zien. Zeker als de initiele stortingen waar je mee bent begonnen niet te hoog zijn kan je met deze methode prima de herkomst van jouw vermogen aantonen.

Ik ben in 2010 begonnen met crypto's, banktransacties heb ik, maar wat in de cryptowereld heeft plaatsgevonden in die tijd is al vaak niet meer te herleiden, zeker in het begin. Een aantal van mijn eerste aankopen zijn via MtGox en bitcoin-central gegaan, beide exchanges bestaan niet meer. Ik bedoel, zou jij een gedetailleerde administratie bijhouden voor een gimmick die 10 cent kost (paar honderd euro's ertegen gooien, niets serieus), niet wetende dat 7 jaar later dit enkele miljoenen waard is. Zelfs 2 jaar gelden zou de bitcoin koers van nu onrealistisch gevonden zijn.
legendary
Activity: 1658
Merit: 1001
Ik ben 6 maanden met Triodos bezig geweest om dat duidelijk te maken. ALLE aan- en verkopen zijn via die rekening gelopen. Ik heb iedere individuele bank transactie voor ze opgezocht, berekend hoeveel crypto's dat waren en een overzicht gemaakt van: dit is erin gegaan, dit is de waarde nu, dit is eruit gehaald. Wat eruit is gehaald is minder dan de waarde nu. Zelf gaven ze ook niets aan of ze meer informatie wensten, dus ging ik ervan uit dat het wel goed zat. Aan de andere kant, als ze het werkelijk niet vertrouwden zouden ze dit ook bij de FIU-NL moeten melden en de rekening blokkeren i.p.v. opheffen. Mijn vermoeden is dat het gewoon "ongemakkelijk" voor hen is en zich dus achter de DNB verstoppen.

Daarnaast is natuurlijk ook de hoogte van het bedrag dat meespeelt. Ik had weer een medewerker van Knab aan de telefoon gisteren, die zei dat als het bedrag hoger wordt je sneller in de spotlight komt. Van de banken die "geen problemen geven", hoe vaak gaat het over bedragen tot een paar duizend euro?

De reactie van Knab was dat ik alvast de rekening kon openen, maar wel nog door de "compliance afdeling" zal moeten vanwege de hoogte van het bedrag dat op de rekening terecht gaat komen. Mogelijk dat ze vandaag nog terug zullen bellen.

Ook heb ik de Triodos bank toch even een klachtenmail gestuurd met het verzoek om het opheffen te stoppen, inclusief een hele lijst argumentatie. Als mijn eis geweigerd wordt, kan ik nog altijd kijken of ik het bezwaar nogmaals via Kifid kan indienen, al is het maar om jurisprudentie te genereren.

Bottom line advies: scheid je crypt/bank-transacties rekening van je huishoudelijke rekening. Banken zeggen wel dat crypto's onbetrouwbaar en risicovol zijn, maar hieruit blijkt dat banken ook een risico vormen.
jr. member
Activity: 140
Merit: 1
Zeker interessant topic. Ik had hier niet bij stil gestaan.  Heb ING en nog geen problemen gehad.  Misschien is het wel handig de stortingen vast te leggen. Kan je dat later altijd aantonen.
copper member
Activity: 322
Merit: 15
Het exacte beleid ken ik niet van de verschillende banken. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je de herkomst van jouw vermogen kan aantonen. Je moet dus kunnen aantonen wanneer je bent begonnen en met welke initiële storting dat is gebeurd. Je kan dit aantonen door middel van bankafschriften en wellicht door in te loggen in jouw wallet en de binnenkomst van de initiële storting laten zien, ook al zijn wallets vaak anoniem of niet naar een persoon te herleiden, door in te loggen kan je wel aantonen dat je de eigenaar van de wallet bent en je initiële storting laten zien. Zeker als de initiele stortingen waar je mee bent begonnen niet te hoog zijn kan je met deze methode prima de herkomst van jouw vermogen aantonen.

Banken zijn vooral als de dood (of dienen aan te tonen) dat het geld dat klanten hebben gekregen uit cryptos niet gebruikt is of verkregen is uit illegale zaken of gebruikt wordt voor terrorismefinanciering etc. Elke bank zal daar zijn eigen regels voor hebben en wij (als klanten) zullen samen met de banken uit moeten vinden hoe hier mee om te gaan.
Pages:
Jump to: