Ik heb zeker interesse in meerdere shares alleen nog wat vraagjes:
De hosting wordt al betaald in de prijs? De opbrengsten worden dus gewoon gedeeld door het aantal shares?
hoe zit dit dan als hij langer dan 4 maanden blijft draaien?
Als ik shares koop wordt ik dus mede eigenaar van het apparaat voor het gedeelte dat ik inleg?
dus als het apparaat over 4 maanden niet meer rendabel is wordt er of een nieuw apparaat aangekocht of ik kan mijn gedeelte uit laten betalen?
Is het mogelijk om een keer samen te zitten face to face?
Is het mogelijk om de mining facility een keer te bezoeken, gewoon om te weten waar mijn "investering" staat.
Hosting wordt inderdaad al betaald in de prijs/in de shares.
300 kh/s met 190 shares is een totaal van 57000 KH, de miner doet 60.000 kh. De overige 3000 is marge (10% +/- afwijking in snelheid) en gebruik ik in de eerste maanden om een buffer te maken voor de elektriciteitskosten.
Een beetje verlies pakken na een bepaalde periode vind ik niet erg, dit zal nooit een gigantisch bedrag zijn, het is voor mij ook positieve publiciteit namelijk, vandaar deze gunstige prijs.
Je word mede-eigenaar van de waarde van het apparaat bij doorverkoop, als na 4 maanden de miner doorverkocht kan worden voor 2500 euro (als dat het meest gunstige is op dat moment), dan halen we de 2500 euro door het totale aantal shares, en de opbrengst wordt dan over de shares verdeelt. Bij 1 share zou dat 12,50 euro zijn, of 0.038 btc op dit moment (34% van het investeringsbedrag) in dit voorbeeld. Je word dus niet mede-eigenaar van de waarde bij aankoop, maar van doorverkoop.
Een nieuw apparaat zal sowieso niet in deze ronde worden aangeschaft, als dat gebeurd dan zal er weer een nieuwe group-buy komen waar weer opnieuw ingekocht kan worden.
Indien je een redelijke hoeveelheid shares wil aanschaffen heb ik er geen problemen mee om een keer face-to-face te gaan zitten, ik kom net van Psycho thuis vandaan, en heb hem het concept ook uitgelegd hoe het in elkaar zit.
Het bezoeken van de mining facility zal nog heel even op zich moeten laten wachten, op dit moment zal die in het begin nog thuis draaien (heb een redundante internetlijn, 1x kabel, 1x adsl). Enige dat ik niet heb staan is een UPS op dit moment. Zodra ik twee/drie miners/group-buys heb draaien wordt alles naar het datacenter verplaatst.
ik vermoed dat hoe dichter 18 mei komt, hoe sneller het zal gaan met de shares, de foto's/filmpjes van de draaiende miners zullen dan voor meer vertrouwen zorgen, waardoor mensen sneller zullen instappen.