Pages:
Author

Topic: Bitcoin... op weg naar 1000 USD :) - page 10. (Read 75318 times)

legendary
Activity: 1890
Merit: 1031
July 17, 2015, 12:08:21 PM

Dit hoor ik helaas voor het eerst nu. Ik ben de laatste tijd niet zo actief meer op dit forum (doordat ik het erg druk heb) maar kennelijk mis je dan zo'n zaken over het hoofd. Is iemand ingesprongen op deze aangekondigde pump van Dash? Ik ben niet zo van het inspringen op aangekondigde pumps.. The real participants hebben dan reeds hun voorraden aangevuld en zorgen wel dat zij alles eerder gedumpt hebben voordat jij dit kan doen.
Ik had zelf nog ltc dus mooie tijd om die te verkopen.

500LTC storten op een wallet van die lui trok mij niet zo aan Grin
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
July 17, 2015, 07:15:59 AM

Dit hoor ik helaas voor het eerst nu. Ik ben de laatste tijd niet zo actief meer op dit forum (doordat ik het erg druk heb) maar kennelijk mis je dan zo'n zaken over het hoofd. Is iemand ingesprongen op deze aangekondigde pump van Dash? Ik ben niet zo van het inspringen op aangekondigde pumps.. The real participants hebben dan reeds hun voorraden aangevuld en zorgen wel dat zij alles eerder gedumpt hebben voordat jij dit kan doen.
full member
Activity: 153
Merit: 100
July 12, 2015, 02:29:07 PM
Daar van was ik ook op de hoogte maar ik denk dat het een samenloop is van omstandigheden.Door de transfer van litecoin naar btc sprong hij 10 usd naar omhoog 2 dagen terug.
legendary
Activity: 1526
Merit: 1002
Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx
July 12, 2015, 09:16:27 AM
De pump heeft geen hol te maken met Griekenland. De grieken kunnen amper bij hun geld. De pump komt uit China waar de profit uit LTC gehaald werd en in BTC wordt gepompt. Dus ja een dump komt er wel aan ja, maar wanneer? Want het is een redelijk stabiele pomp met een redelijk dicht boekje.
full member
Activity: 153
Merit: 100
July 12, 2015, 08:42:29 AM
De toekomst van Griekenland in de EU staat op springen, beide partijen spelen nu al weken bluf poker maar vandaag of morgen ging de knoop doorgehakt worden.Ondertussen blijft de twijfel duren en is de btc nog altijd stijgende.Wat positief voor ons allen maar ik denk dat er een dump zal aankomen.Omdat de belangen voor de EU groter zijn dan het verlies van Griekenland .En dat hij nadien terug naar de 250.Tot als er int Grieksparlement weer gekibbel is of herverkiezingen.Dan verwacht ik weer een stijging.Wat denken jullie?
sr. member
Activity: 462
Merit: 250
I can draw your avatar!
July 02, 2015, 03:26:51 AM
Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue

Even voor alle orde, China domineert Bitcoin en zijn prijs al. Maatje van me brengt binnenkort een artikel uit waarin hij alles uitlegt. Het Westen heeft gefaald in deze technologie en dat begon tientallen jaren geleden al Sad

Wat zijn punt is in het artikel is dat Bitcoin in middels al gecentraliseerd is. Plaats link wel als hij hem uitbrengt.

Kom met link dan...
Anders is het FUD FUD FUD Wink
Zoals alles in deze thread richting FUD gaat...


Zolang de koers maar stijgt. Net als de temperatuur Smiley

Ben wel benieuwd naar het artikel, dat het westen een hoop outsourced en productie en kennis verplaatst naar het oosten is al lang bekend natuurlijk, maar het is een wisselwerking, de vraag komt nog steeds uit het westen, zolang de vraag in het oosten niet opkomt en de export daar nog steeds het grootste goed is hebben ze er niets aan om het westen tegen zich te laten werken.
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
June 29, 2015, 11:05:56 AM
Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue

Even voor alle orde, China domineert Bitcoin en zijn prijs al. Maatje van me brengt binnenkort een artikel uit waarin hij alles uitlegt. Het Westen heeft gefaald in deze technologie en dat begon tientallen jaren geleden al Sad

Wat zijn punt is in het artikel is dat Bitcoin in middels al gecentraliseerd is. Plaats link wel als hij hem uitbrengt.

Kom met link dan...
Anders is het FUD FUD FUD Wink
Zoals alles in deze thread richting FUD gaat...
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
June 29, 2015, 10:37:21 AM
bitcoin is niet gecentraliseerd.
china is groot. dat daar alle miners zitten betekend niet dat het gecentraliseerd is.
wel kan het die kant op gaan, je heb er enkel een paar rijken personen voor nodig.

Niet zo zeer een paar rijke personen, meer de eigenaren van de grote pools. Wanneer die hun hashrate om de een of andere reden gaan bundelen, hebben we inderdaad een probleem. Al lijkt mij dat zij ook op de hoogte zijn van de risico's hiervan (en de mogelijke gevolgen) en denk ik niet dat dit snel zal gebeuren. In dat opzicht kun je dus wel stellen dat de mining deels gecentraliseerd is (al helemaal wanneer deze pools zich samen gaan voegen). Naar mijn mening betekent dat niet dat de hele Bitcoin meteen gecentraliseerd is.
sr. member
Activity: 277
Merit: 250
June 29, 2015, 06:04:33 AM
bitcoin is niet gecentraliseerd.
china is groot. dat daar alle miners zitten betekend niet dat het gecentraliseerd is.
wel kan het die kant op gaan, je heb er enkel een paar rijken personen voor nodig.
legendary
Activity: 1526
Merit: 1002
Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx
June 20, 2015, 01:30:21 PM
Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue

Even voor alle orde, China domineert Bitcoin en zijn prijs al. Maatje van me brengt binnenkort een artikel uit waarin hij alles uitlegt. Het Westen heeft gefaald in deze technologie en dat begon tientallen jaren geleden al Sad

Wat zijn punt is in het artikel is dat Bitcoin in middels al gecentraliseerd is. Plaats link wel als hij hem uitbrengt.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
June 20, 2015, 11:25:05 AM
[...]Over onderbouwen gesproken roflmao.

Tis goed kerel...ik laat de discussie hierbij.

Ga hier nou alsjeblieft niet de slachtofferrol zitten spelen, jij begint met "tof doen" (lees: andere mensen kleineren en betweterig doen).

Bij dezen de gevraagde onderbouwing:

[...] maar mensen willen dan weer een onderbouwing daarvan zien ipv zelf eens het nieuws te volgen. [...] Iemand die kan rekenen (en dat hoef je maar een beetje te kunnen) heeft al geen onderbouwing nodig. Die snapt sowieso wel dat [...]
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
June 20, 2015, 05:18:06 AM
Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue
legendary
Activity: 1526
Merit: 1002
Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx
June 19, 2015, 05:30:05 PM
[...]

Begrijp jij het concept "forum" wel helemaal?

Over "een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren" gesproken...

Over onderbouwen gesproken roflmao.

Tis goed kerel...ik laat de discussie hierbij.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
June 19, 2015, 05:03:21 PM
[...]

Begrijp jij het concept "forum" wel helemaal?

Over "een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren" gesproken...
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
June 19, 2015, 05:00:39 PM
[...]
In het overzicht staan ook wat "unknown" pools... Maar ben't verder roerend met jouw conclusies eens, zowel qua centraliseren als speculeren.
hero member
Activity: 774
Merit: 500
Lazy Lurker Reads Alot
June 19, 2015, 08:32:38 AM
Als je op http://blockinfo.org/pools kijkt, zijn de volgende pools dan niet allemaal gebaseerd in China?

鱼池F2Pool  22.09%
AntPool  20.25%
BTCChina Pool  14.11%
未知  9.20%
BW.COM  5.52%

En ja, je kan bij sommige pools ook je eigen hardware mee laten minen, maar het grootste gedeelte van de hashrate van de pool komt waarschijnlijk toch van hardware van de pool zelf. (Net zoals AntPool voor het grootste gedeelte gewoon lokaal op de eigen hardware van Bitmain draait.)

Da's een hele goeie! En inderdaad zelfs richting de 70%!?! Dat lijkt mij ook geen gezonde ontwikkeling... BTC zijn intrinsieke waarde ligt juist in het decentrale karakter. Op het moment dat dat wegvalt blijft "alleen" een speculatieve marktwaarde over... Kwetsbaar.

Dit zijn alleen de vrij toegankelijke pools in china waar iedereen kan mee draaien.
Er zijn veel meer private pools in china, veel bekende bedrijven hebben ook een eigen pool in china draaien vanwege de lage kosten.
Zeushash, KNC om er maar een paar te noemen. Helaas kan je niet achterhalen hoeveel bitcoin blokken er daadwerkelijk daar worden gevonden omdat de meeste chinese miners gebruik moeten maken van proxies/tor.

Om terug te komen op het topic ik zelf verwacht dit jaar geen spectaculaire waarde vermeerdering van bitcoin.
Er is geen enkele reden of indicatie dat bitcoin erg gewild is, en er absoluut geen grote vraag van de munt valt te bespeuren.
Onder de vele mensen waar ik contact mee heb, is het eerder andersom.
Buiten diegene die al bekend zijn met crypto coins is men ronduit bang om hier aan te beginnen, en om eerlijk te zijn leg mij maar eens uit wat je sneller kan met bitcoin ( buiten internationale aankopen)  dan je kan doen met ideal.
Ideal is veiliger, makkelijker en sneller dan de te volgen route met bitcoin ( veel omslachtiger en bewerkelijker )

Van mij mag het gisteren anders zijn en net zo snel dan wel sneller als met ideal gaan. Maar tot op heden "Jammer maar helaas".
Er is in mijn visie maar een reden waardoor bitcoin zeer snel in waarde zou kunnen stijgen, als er iemand met heel veel geld de markt gaat bespelen.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand als richard branson of de twinklevos broeders zich daar nu aan waagt, je stuurt dan alweer heel veel geld automatisch weer door naar china, en dat vind ik dus een hele slechte zaak.
Zeker omdat china alle energie, materiaal bronnen wereldwijd aan het opkopen is.
hero member
Activity: 764
Merit: 500
I'm a cynic, I'm a quaint
June 19, 2015, 05:08:32 AM
Ach ja, waarom zou je ook iets onderbouwen...

Omdat het overal in het nieuws is kerel. Maar waarom zou je ook het nieuws volgens en mensen afschepen met dat ze iets moeten onderbouwen? Als je een beetje kan rekenen weet je dat China Bitcoin gecentraliseerd heeft in hun voordeel. Hun controleren de markt, qua hashing power en qua prijs. Ik kan hier een heel verhaal gaan schrijven (wat ik inmiddels ook al heb gedaan, maar mij is gevraagd het aub niet te posten) waardoor Bitcoin in een dag tijd de helft van zijn waarde zou verliezen. Maar als MBO docent Economie hoef ik jou dat niet uit te leggen en hou je dus liever een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren om vervolgens blablabla te roepen.

Wil je het verhaal aub wel posten?

Zo, nu ben je ook gevraagd om het wel te posten. Cheesy
legendary
Activity: 1526
Merit: 1002
Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx
June 19, 2015, 04:16:59 AM
Ach ja, waarom zou je ook iets onderbouwen...

Omdat het overal in het nieuws is kerel. Maar waarom zou je ook het nieuws volgens en mensen afschepen met dat ze iets moeten onderbouwen? Als je een beetje kan rekenen weet je dat China Bitcoin gecentraliseerd heeft in hun voordeel. Hun controleren de markt, qua hashing power en qua prijs. Ik kan hier een heel verhaal gaan schrijven (wat ik inmiddels ook al heb gedaan, maar mij is gevraagd het aub niet te posten) waardoor Bitcoin in een dag tijd de helft van zijn waarde zou verliezen. Maar als MBO docent Economie hoef ik jou dat niet uit te leggen en hou je dus liever een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren om vervolgens blablabla te roepen.
hero member
Activity: 896
Merit: 1005
June 19, 2015, 04:08:55 AM
Ik ben nieuw in de cryptocurrency wereld, maar is het niet zo dat, als alle chinese miningfarms zouden wegvallen, de moeilijkheid een pak zou zakken, en dat de rest van de wereld terug intresse (winst) zou tonen om met een kleine antminer te minen?
Pages:
Jump to: