Pages:
Author

Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg! - page 34. (Read 54825 times)

full member
Activity: 160
Merit: 100
TACNAYN - destroyer of worlds
ik denk toch dat gewoon euro het makkelijkste is in deze situatie, met BTC ga je een hoop gedoe krijgen voor dnaleor en marto. terwijl als we euro doen, het een paar tellen extra kost voor de deelnemers
paypal wil ik erg graag vermijden trouwens, die wil ik zo min mogelijk gebruiken aangezien het eikels zijn Tongue
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
bitpay is enkel voor bedrijven als ik het goed zie bij het registratieproces.
En sites zoals bitconic en bitplaats laten enkel toe dat je je laat uitbetalen naar uw eigen bankrekening (anders was het een optie om uw bitcoins te "verkopen" en u te laten uitbetalen aan mij. Op die manier was het ook anoniem geweest)
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Blijkbaar toch wel interesse in bitcoinbetalingen (begrijpelijk ivm anonimiteit).
Ik zal bitpay eens bekijken dan Smiley
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
Mijn voorkeur gaat uit naar 1. bitcoin 2. SEPA en als het echt niet anders is PayPal maar liever niet.

Groeten
member
Activity: 97
Merit: 10
Ben geen van van paypal. die rekend ook weer belachelijke fees.  6%

Dan maar gewoon via bank kan van mij ook geen probleem. als hij voor mij een iban nummer heeft.
Dan scheelt dat ook weer. geen koersproblemen etc.

en zoals via andere rare dingen (bitstamp)  ook geen ervaring mee dus liever niet.

Als ik alles zo bij elkaar leg gaat mijn vote uit naar SEPA.
full member
Activity: 224
Merit: 100
Kleine bedragen (zoals rusty zijn bestelling) kunnen eventueel ook cash als ze de miners bij mij komen halen Wink

voor mij is het allemaal gelijk.
ben nu toch vollop BTC's aan het minen Wink

grtz
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Daar zeg je wat dnaleor Smiley handje contantje, als je dat liever hebt Wink

Ik behoud wel het recht voor om deze mogelijkheid na een bepaald bedrag bereikt te hebben stop te zetten Wink
Ik schiet sowieso niet méér dan 250 EUR voor Tongue
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Daar zeg je wat dnaleor Smiley handje contantje, als je dat liever hebt Wink
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Kleine bedragen (zoals rusty zijn bestelling) kunnen eventueel ook cash als ze de miners bij mij komen halen Wink
member
Activity: 83
Merit: 10
BitPay ziet er goed uit. Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. Je kan gewoon een invoice sturen naar je "klanten".
member
Activity: 83
Merit: 10
Ik denk dat het wel zal opvallen. Veel transacties naar dnaleor zijn rekening, voor een totaal van 1700. Vervolgens gaat dat bedrag naar marto74 in een ander EU land.
Maar goed, er worden wel vaker inkoopacties in NL gedaan. Daar gaat het ook gewoon goed.

marto74 wilt geld, dan doen wij dat toch gewoon? Hij moet namelijk de fabrikant ook gewoon in geld betalen.

We zouden de bank kunnen omzeilen door een ander online betalingssysteem te gebruiken.
PayPal als voorbeeld, er zijn er meer:
Met zijn alle geld storten op onze PayPal account.
En vervolgens naar een PayPal account van dnaleor.
Van dnaleor weer naar marto74 (mocht hij PayPal hebben).
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Dnaleor, ze willen in btc betalen? Hmmz..
Tja, wisselen ze het toch om naar euros.. www.bitonic.nl volgende dag op hun rekening.

Anders kan je bezig blijven? Hele berekeningen/administratie enzo..
Zal gewoon btc of fiat kiezen.. Doe een polletje?

ja, ik ga idd geen hele administratie opzetten.
Dus waarschijnlijk wordt het idd betalen in EUR.

Heeft iemand ervaring met bitpay, dat is een optie. Fee is maar 0.99% en geld zou relatief snel verzonden worden. Wel is er een minimum limiet dat ik naar mn rekening moet schrijven van 100 EUR. Als ik die niet haal moet ik dus een BTC withdrawel doen, maar zo erg is dat niet. Of ik nu 99 EUR aanhou in fiat of BTC maakt me niet zo veel uit.

Dus, bitpay, iemand ervaringen?
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Dnaleor, ze willen in btc betalen? Hmmz..
Tja, wisselen ze het toch om naar euros.. www.bitonic.nl volgende dag op hun rekening.

Anders kan je bezig blijven? Hele berekeningen/administratie enzo..
Zal gewoon btc of fiat kiezen.. Doe een polletje?
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Tja, vergeet niet dat er nog een stapeltje mensen is die het hier mee eens moet worden.
Ik denk dat het handigst is als we gewoon euros storten naar dnaleor.

Bedrag met huidige usd koers + 30 euro extra ofzo

de prijzen gaan gewoon in EUR zijn en BTC zal mogelijk zijn aan huidige koers van de dag.
Dus 30 EUR extra is totaal niet nodig Wink

Het probleem zit hem bij mensen die enkel in BTC willen betalen.

Zouden we eventuele koerswijzigingen niet simpel kunnen vermijden door de bitcoins (waar we tegen dan voor hebben samengelegd), onmiddelijk te verkopen op een exchange, en vanaf het moment dat de miners betaald moeten worden gewoon voor dat bedrag weer bitcoins kopen?
Zo zouden we in groep met bitcoins kunnen betalen, zonder een te groot risico op koerswijzigingen te lopen.

"onmiddellijk" verkopen op een exchange is ook niet eenvoudig. Ik gebruik bvb bitstamp en dan moet ik 3 dagen wachten voor ik het geld op mn rekening heb + kost 70 cent. Bovendien ben ik niet 24/24 online en kan de koers in een paar uur 5% veranderen.
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Tja, vergeet niet dat er nog een stapeltje mensen is die het hier mee eens moet worden.
Ik denk dat het handigst is als we gewoon euros storten naar dnaleor.

Bedrag met huidige usd koers + 30 euro extra ofzo
member
Activity: 83
Merit: 10
Als we gewoon een marge aanhouden van zeg 25%. Overmaken naar dnaleor. dnaleor maakt het over naar marto74 voor het bedrag in BTC. Het overige zou dan (deels) terug gestort kunnen worden.
newbie
Activity: 27
Merit: 0
Zouden we eventuele koerswijzigingen niet simpel kunnen vermijden door de bitcoins (waar we tegen dan voor hebben samengelegd), onmiddelijk te verkopen op een exchange, en vanaf het moment dat de miners betaald moeten worden gewoon voor dat bedrag weer bitcoins kopen?
Zo zouden we in groep met bitcoins kunnen betalen, zonder een te groot risico op koerswijzigingen te lopen.
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Maakt mij niet uit.. Wat het meest waarde vast is..
Je hebt het over 1700 euro? Das toch niet veel.. ivm controle?

Naar mijn weten houden ze je pas in de gaten (hier in nl) als je dikke BMW rijd op je 18de, niet werkt en geen school doet en er dan wekelijks dikke bedragen komen Smiley Smiley bepaald volk Smiley
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
pfff, ik vind niet direct een concreet bedrag terug dat gemeld gaat worden, laten we er maar vanuit gaan dat ik geen problemen ga krijgen.

Mogelijke opties die ik zie:

hoofdbedrag
*EUR via SEPA
*BTC met 10% boven de wisselkoers die marto gaat gebruiken. Eventuele verschillen (zowel positief als negatief) worden verrekend in de verzendkosten (die op een later moment te betalen zijn)

bitcoindonatie 0.02/0.04 BTC
*BTC naar aparte wallet; geen extra kosten
*EUR aan 10% boven de wisselkoers bijgeteld bij het hoofdbedrag
member
Activity: 97
Merit: 10
Wat ik bedoel is je kijkt bij moment van betaling gewoon naar de koers.

En ga je in eeste instantie uit van zo'n 95 euro per btc.

en mocht de koers dan de 95 overstijgen dat we dan gewoon extra btc overmaken.
mocht de prijs onder de 95 blijven dat je dat dan gewoon houd. ( zie het als fooi voor de moeite Tongue )


Die prijs van 95 is maar een indicatie   op moment is de koers 72 euro


maar  mochten de gedachten van anderen er niet mee eens zijn dan zal ik zeggen gewoon sepa.

neem je gelijk alle gezeik weg.  en kennen mensen dan kiezen om wat extra te storten voor de moeite ..


  Edit:


Maar zal als ik jou was ook even kijken hoe het in belgie is geregeld met banken en meldingsplicht van banken als je boven een bepaald bedrag gestort krijgt op je rekening.

want dat is in nl nog wel een geval. wat weer resulteerd in extra belasting betalen XD

Pages:
Jump to: