Pages:
Author

Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg! - page 36. (Read 54846 times)

member
Activity: 97
Merit: 10
Zo mijn dag kan niet meer stuk Tongue   Cool
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
NEWS FLASH!!! NEWS FLASH!!!

My K16 is hashing with 1 chip.

It's not giving a correct result nonce yet but I'm almost 99% sure that's due to errors in precalc code or maybe I'm shifting in word order backwards.

I soldered an ASIC on the board this morning and spent all day twiddling this and that, mostly getting the clock config right. Then bamm I saw something that looked like nonce bits coming out but they were stunted little bits trying desperately to reach high. But the twinkle was enough and I went through the Avalon reference design again to check and realized I'd not used the correct pull-up value for the result lines. Somehow I f'd up and spec'd 100k resistors instead of 470R. So I quickly removed them and soldered in some 1K that I had here. And the bits sprung forth to their full heights. I was totally excited and hopping around my work bench. Even my wife was in to see what the big commotion was about.

So... next step, test the UART receiver, and muck with the send data until the right nonce comes back.

BTW I'm running at half clock b/c no heat sink attached yet. The chip gets slightly warmish to the finger. With only one chip and half clock you have to set the scope trigger and hold the probes for a while until a nonce is found. I counted about 4-8 seconds but of course it depends on what point it is in it's cycle. One chip at half clock (128MHz) would be about 33 seconds for a full sweep.
legendary
You all be able to place orders as soon the miner boards design is tested and working.
@ the moment we are testing our own design and helping BKK with K1 tests.

het zal nog wel even duren. Ik begin zondag met de verzameling van de gegevens en de discussie over betalingsmogelijkheden
member
Activity: 97
Merit: 10
Voorlopig zullen ze het houden op "posten van intresste in de groepsaankoop"
Ikzelf ga niets meer bijbestellen in deze de batch, dus misschien is het beter dat iemand van jullie het organiseert (vergeet niet dat die miners op een later tijdstip geleverd worden dan die van de ste batch)

Zelf zal ik het ook NOG niet doen. Wil eerst weten of daadwerkelijk de miner wel wordt geleverd.
en of beter een ander type die sneller is..

legendary
Voorlopig zullen ze het houden op "posten van intresste in de groepsaankoop"
Ikzelf ga niets meer bijbestellen in deze 2de batch, dus misschien is het beter dat iemand van jullie het organiseert (vergeet niet dat die miners op een later tijdstip geleverd worden dan die van de 1ste batch)
full member
Activity: 146
Merit: 100
Ik lees dat er een 2e Batch gaat komen. Komt er ook een 2e groepsinkoop? Zo ja, dan heb ik Interesse  Wink

Ik wil ook wel meedoen met een 2e batch
newbie
Activity: 1
Merit: 0
Ik lees dat er een 2e Batch gaat komen. Komt er ook een 2e groepsinkoop? Zo ja, dan heb ik Interesse  Wink
full member
Activity: 160
TACNAYN - destroyer of worlds
de kans dat het rond dezelfde tijd is lijkt me minimaal, tenzij het dezelfde dag is zal het wss sneller zijn om gewoon te verzenden
legendary
ah juist. Weet eigenlijk niet hoe hij naar huis komt. Als het met de trein/auto is lijkt me er geen probleem?
full member
Activity: 155
In Marto74's topic werd door iemand gevraagd of je hem ook kon bezoeken en de miners kon gaan afhalen (in Sofia, Bulgarije dus)
Toevallig werkt een vriend van me in Bulgarije. En vaak komt die rond september een paar maand naar huis.

Zou het niet fantastisch zijn als hij gewoon de miners zou kunnen ophalen en meenemen naar België? Wink

Het moet natuurlijk wel passen (we gaan geen week wachten tot hij naar België komt en voor hem moet het ook passen natuurlijk)
Maar als het toevallig in de agenda zou passen lijkt me dit wel een goede optie, niet? Wink

Als hij met het vliegtuig naar huis gaat zou ik het niet doen. Denk niet dat de douane een koffer vol met vage electronica voor andere mensen zomaar doorlaat.
legendary
In Marto74's topic werd door iemand gevraagd of je hem ook kon bezoeken en de miners kon gaan afhalen (in Sofia, Bulgarije dus)
Toevallig werkt een vriend van me in Bulgarije. En vaak komt die rond september een paar maand naar huis.

Zou het niet fantastisch zijn als hij gewoon de miners zou kunnen ophalen en meenemen naar België? Wink

Het moet natuurlijk wel passen (we gaan geen week wachten tot hij naar België komt en voor hem moet het ook passen natuurlijk)
Maar als het toevallig in de agenda zou passen lijkt me dit wel een goede optie, niet? Wink
hero member
Activity: 980
zoals gezegd, ik begin eraan eind volgende week. Ik heb vrijdag mn laatste examen.
Ik ga ervan uit dat info verzamelen niet langer dan enkele dagen duurt...

ik heb ondertussen 16 chips besteld bij EnjoyThis
dus kan nu een K16 bestellen. Wink

grtz

goed nieuws!  Wink

Wel graag ook bevestiging van de verkopers van de chips Smiley

Geld nog niet ontvangen dus kan het nog niet bevestigen :-)
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
legendary
K16 is live. All 5 voltage regs appear to be outputting correct voltages. The 32MHz oscillator is outputting 32 Mhz as expected on the scope. I'm about to hook up the laptop and program the PIC. Will report back in a while... but first, dinner.

I want to be sure I can talk to the PIC before I have it talking to the ASICs. Working incrementally makes it much easier to know what part isn't behaving, even if it seems slower. After the PIC is working as well as my tests last week, then I'll add 1 ASIC and see how that responds. When I have some confirmation it's accepting data and finding nonces, then I'll add another to test ASIC chaining. And so on, until I can fill a board to test full power load.

I'll also build 2x K1 soon, maybe tomorrow, as chaoztc may be ready with new code, and use them to test master/slave I2C chaining.
legendary
zoals gezegd, ik begin eraan eind volgende week. Ik heb vrijdag mn laatste examen.

grtz

goed nieuws!  Wink

Wel graag ook bevestiging van de verkopers van de chips Smiley
full member
Activity: 224

grtz
legendary
full member
Activity: 160
TACNAYN - destroyer of worlds
Is er eigenlijk al doorgegeven aan marto74 wat er in totaal besteld / gemaakt moet worden?

Misschien is het slim dit zo snel mogelijk te doen, kwestie van eerder aan de beurt te komen als de chips er zijn  Smiley.

de borden zijn nog niet eens af, batch1 zal sowieso voorrang krijgen.
Ik weet wel dat asap het beste is, maar we hebben nog niet eens definitieve prijsinformatie, hij heeft nog niet gezegd op welke wijze we kunnen betalen enz.

Bovendien is hij nu heel druk bezig met testen.

Ik zal in juli beginnen gegevens te verzamelen en dan bepreken we hier de verschillende scenario's van betaling
(enkel BTC toegelaten, enkele EUR of beiden)

mss is het wel slim om de informatie alvast te verzamelen; wie er (hoeveel) koelblokken wilt, waar mensen wonen zodat we weten waar het eerste pakket heen moet etc.
zodra marto de informatie kan gebruiken kunnen wij het direct doorgeven. kan flink tijd kosten als er iemand niet te bereiken is om de en of andere reden
legendary
Is er eigenlijk al doorgegeven aan marto74 wat er in totaal besteld / gemaakt moet worden?

Misschien is het slim dit zo snel mogelijk te doen, kwestie van eerder aan de beurt te komen als de chips er zijn  Smiley.

de borden zijn nog niet eens af, batch1 zal sowieso voorrang krijgen.
Ik weet wel dat asap het beste is, maar we hebben nog niet eens definitieve prijsinformatie, hij heeft nog niet gezegd op welke wijze we kunnen betalen enz.

Bovendien is hij nu heel druk bezig met testen.

Ik zal in juli beginnen gegevens te verzamelen en dan bepreken we hier de verschillende scenario's van betaling
(enkel BTC toegelaten, enkele EUR of beiden)
Pages:
Jump to: