De banken zullen de Blockchain techniek zeker gaan gebruiken, de bitcoin is een mooi voorbeeld geweest, helaas gaat de munt hem zelf niet worden.
onderschat first mover advantage niet.
Persoonlijk denk ik dat bitcoin de store of value kan gaan worden.
Sidechains zullen de meeste altcoins en appcoins vervangen.
Daarnaast kan met scripting nog veel bovenop BTC worden gebouwd
Ik wil hier geen altcoins zitten pumpen, maar ik ga je gelijk geven op één punt:
anonimiteit zal volgens mij nooit echt goed functioneren via BTC. Kijk in mn signature voor welke altcoin volgens mij dan wél deze markt gaat innemen.
De banken hebben interesse in de Ripple getoond, een heel technisch van de ABN,ING en Rabo team gaat de 27e bespreken hoe ze die techniek kunnen implementeren in hun bank systemen.
Precies jij snapt het. hoe erg het ook is allemaal maar alle coins en dan ook allemaal is einde verhaal. we hebben met zijn allen 1 ding fout gedaan en dat is 100 000 coins in de markt gooien i.p.v bij een of 2 blijven. wij sukkels hebben het vooronderzoek voor de grote jongens gedaan en ook nog eens zelf gefinancierd de banken hoeven het hele blokchain systeem alleen nog maar een beetje te finetunen en te beginnen met de marketing op de bewezen manier en het is klaar met de coins.
De bitcoin heeft veel en zal veel veranderen..bij de banken... de munt zelf zal nog een half decennia lang aanrommelen en daarna zal een handjevol het netwerk overeind houden.
Inmiddels hebben de banken al het moois van de Blockchain in hun systemen opgenomen.
Edit: De bitcoin is nu niet meer dan Bitpay.
Wat denk je als thuisbezorgd stopt met het accepteren van Bitcoin? Dit zet een wereldwijde kettingreactie op gangen..of nog erger Bitstamp raakt insolvent. Als dat gebeurd staat de Bitcoin zo op 4 dollar. Kortom De huidige koers is afhankelijk van 1 bedrijf: BitPay Zonder Bitpay, geen bitcoin.