Pages:
Author

Topic: Bitcoin... op weg naar 1000 USD :) - page 17. (Read 75318 times)

sr. member
Activity: 252
Merit: 250
sr. member
Activity: 462
Merit: 250
I can draw your avatar!
January 14, 2015, 07:33:16 AM
De huidige fiat koersen en de inflatie(oa de dollar en de roebel) zullen er voor zorgen dat mensen op zoek gaan naar alternatieven, goud was altijd een veilige keuze, nu is de bitcoin een nieuwkomer die dezelfde karakteristieken heeft als goud, met als nietonbelangrijke eigenschap dat het anders dan goud niet fysiek is en ook gemakkelijk te gebruiken is als betaalmiddel.

De valuta is nog erg nieuw en nog steeds in ontwikkeling. De lage koers maakt het makkelijker om in te stappen. De bubbel is gebarsten, het speculeren is zo'n beetje over, de investeerders hebben hun spel gespeeld en nu is het tijd om er serieus een valuta van te maken. Banken zien de potentie, dus waarom zouden we als particulier het vertrouwen moeten verliezen en niet zelf de touwtjes in handen blijven houden, daar waar de cryptovaluta zijn oorspronkelijke gedachte vandaan komt. Op de korte termijn zal dit weinig opleveren, maar op de langere termijn zal de tijd en het geld dat in de bitcoin is geïnvesteerd zichzelf bewijzen.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 14, 2015, 06:50:30 AM
Denk dat het net als de bitcoin ook het gros van de mensen niets boeit of de bank nu wel of niet iets implementeert, zolang ze maar kunnen pinnen bij de winkel.

Je kan analyseren wat je wilt, cijfers opzetten, trends doortrekken, gezond verstand gebruiken, soms gaat het gewoon niet zoals verwacht of voorspeld. Meestal blijft het binnen de marges en de grote lijnen zijn wel te trekken. Een heel groot deel, maar dus ook een deel niet.

Moet je helaas teleurstellen met het onderbouwen, economie is niet mijn kop thee. Kan wel met cijfers gooien, 99,999% van de mensen enzo, maar dat is ook maar uit de duim gezogen natuurlijk Tongue


Ik wil't wel precies uitrekenen, zo moeilijk is't niet; hoeveel Bitcoin affectionados zijn er op die grofweg 7 miljard mensen.

Anyhoe, ik onderbouw mijn (eerdere) mening ten minste... Ik zit juist te smachten naar mensen die mijn negatieve vooruitzichten voor BTC onderbouwd weerleggen.

Er is altijd een kans dat je onder een bus loopt, maar dat wil niet zeggen dat je niet hoeft op te letten bij het oversteken... Tongue
sr. member
Activity: 462
Merit: 250
I can draw your avatar!
January 14, 2015, 05:59:13 AM
Denk dat het net als de bitcoin ook het gros van de mensen niets boeit of de bank nu wel of niet iets implementeert, zolang ze maar kunnen pinnen bij de winkel.

Je kan analyseren wat je wilt, cijfers opzetten, trends doortrekken, gezond verstand gebruiken, soms gaat het gewoon niet zoals verwacht of voorspeld. Meestal blijft het binnen de marges en de grote lijnen zijn wel te trekken. Een heel groot deel, maar dus ook een deel niet.

Moet je helaas teleurstellen met het onderbouwen, economie is niet mijn kop thee. Kan wel met cijfers gooien, 99,999% van de mensen enzo, maar dat is ook maar uit de duim gezogen natuurlijk Tongue
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 14, 2015, 05:23:50 AM
Als bitcoin dood gaat en alle andere crypto valuta mee het graf in trekt, hoe groot is dan de kans dat er ooit weer een crypto valuta op komt en vertrouwen krijgt als serieus alternatief betaalmiddel?

De reguliere banken integreren het systeem "gewoon": http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/banken-omarmen-bitcoin-techniek (beter goed gestolen dan slecht verzonnen...)

Bitcoin gaat niet zomaar verloren, er is al teveel in geïnvesteerd, met name de grote miners, die willen toch echt nog hun investering terugverdienen.

Dus? Als niemand ze geld wil geven houdt't toch echt op...


Dat de banken er wat mee doen boeit me weinig, het zal me alleen maar meer gaan kosten. Enige voordeel is misschien dat een transactie binnen een dag al op de tegenrekening komt te staan en wereldwijd geld overmaken makkelijker wordt. Makkelijker is vaak duurder als een commerciele instelling het aanbied.
Is je goed recht, maar 99,999% van de mensen boeit het wel... En boeit BTC juist niet (meer)...

Er zijn altijd mensen die Bitcoin in stand willen houden, de grote miners misschien niet, de ideologen die begonnen zijn met een servertje in de kelder zullen blijven draaien.

Da's waar, die overige 0,0001%...

Het blijft allemaal koffiedik kijken.

Nee hoor, is ook voor een (voor sommige mensen, heel) groot deel analyse/gezond verstand... (Zie percentages hierboven en mijn eerdere fundamente en technische analyse, maar ik sta uiteraard open voor andere gezichtspunten. Uiteraard bij voorkeur enigsinds onderbouwd...)
sr. member
Activity: 462
Merit: 250
I can draw your avatar!
January 14, 2015, 05:02:28 AM
Als bitcoin dood gaat en alle andere crypto valuta mee het graf in trekt, hoe groot is dan de kans dat er ooit weer een crypto valuta op komt en vertrouwen krijgt als serieus alternatief betaalmiddel?

De reguliere banken integreren het systeem "gewoon": http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/banken-omarmen-bitcoin-techniek (beter goed gestolen dan slecht verzonnen...)

Bitcoin gaat niet zomaar verloren, er is al teveel in geïnvesteerd, met name de grote miners, die willen toch echt nog hun investering terugverdienen.

Dus? Als niemand ze geld wil geven houdt't toch echt op...


Dat de banken er wat mee doen boeit me weinig, het zal me alleen maar meer gaan kosten. Enige voordeel is misschien dat een transactie binnen een dag al op de tegenrekening komt te staan en wereldwijd geld overmaken makkelijker wordt. Makkelijker is vaak duurder als een commerciele instelling het aanbied.

Er zijn altijd mensen die Bitcoin in stand willen houden, de grote miners misschien niet, de ideologen die begonnen zijn met een servertje in de kelder zullen blijven draaien. Het blijft allemaal koffiedik kijken.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 13, 2015, 02:58:17 PM
[...]
Ik geloof best dat we nog de 1**$ gaan zien.. Hierna stappen de juppies van Wallstreet in i think

OK, maar waarom denk je dat? (En dus niet: "omdat ze geld willen verdienen", dat snap ik. Maar waarop/hoe/waarme jij denkt dat ze daar dan geld mee denken te gaan verdienen...)
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 13, 2015, 02:56:18 PM
Als bitcoin dood gaat en alle andere crypto valuta mee het graf in trekt, hoe groot is dan de kans dat er ooit weer een crypto valuta op komt en vertrouwen krijgt als serieus alternatief betaalmiddel?

De reguliere banken integreren het systeem "gewoon": http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/banken-omarmen-bitcoin-techniek (beter goed gestolen dan slecht verzonnen...)

Bitcoin gaat niet zomaar verloren, er is al teveel in geïnvesteerd, met name de grote miners, die willen toch echt nog hun investering terugverdienen.

Dus? Als niemand ze geld wil geven houdt't toch echt op...
hero member
Activity: 559
Merit: 500
January 13, 2015, 12:12:02 PM
Als bitcoin dood gaat en alle andere crypto valuta mee het graf in trekt, hoe groot is dan de kans dat er ooit weer een crypto valuta op komt en vertrouwen krijgt als serieus alternatief betaalmiddel?

Bitcoin gaat niet zomaar verloren, er is al teveel in geïnvesteerd, met name de grote miners, die willen toch echt nog hun investering terugverdienen.



Ik ben het met je eens.

Ik geloof best dat we nog de 1**$ gaan zien.. Hierna stappen de juppies van Wallstreet in i think
sr. member
Activity: 462
Merit: 250
I can draw your avatar!
January 13, 2015, 12:06:28 PM
Als bitcoin dood gaat en alle andere crypto valuta mee het graf in trekt, hoe groot is dan de kans dat er ooit weer een crypto valuta op komt en vertrouwen krijgt als serieus alternatief betaalmiddel?

Bitcoin gaat niet zomaar verloren, er is al teveel in geïnvesteerd, met name de grote miners, die willen toch echt nog hun investering terugverdienen.


legendary
Activity: 1148
Merit: 1000
January 13, 2015, 11:51:22 AM
dan moet er een oplossing komen
sr. member
Activity: 391
Merit: 260
January 13, 2015, 11:47:22 AM
Geen, want als Bitcoin wegzakt trekt het alle andere coins met zich mee.
legendary
Activity: 1148
Merit: 1000
January 13, 2015, 11:44:24 AM
welke coin is een optie als bitcoin echt geen drol meer waard word
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 13, 2015, 11:33:32 AM
moet ik de topic titel veranderen naar "op weg naar 100 USD?"

"Op weg naar 0,00 USD"?
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
January 13, 2015, 10:27:53 AM
moet ik de topic titel veranderen naar "op weg naar 100 USD?"
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 13, 2015, 05:27:57 AM
Ik weiger van te verkopen met verlies maar het diepte punt is zicht.(hoop ik)Het kan toch nie lager en grotere bedrijven stoppen met minen.

Ja hoor, kan prima lager. Naar de 0,00000 US$/BTC

Dus er komen er minder bij zal de prijs weer moeten stijgen.Niet direct maar langzaam maar zeker.

Nee hoor, niet als de vraag niet aantrekt (daarom die post over het orderboek van Bitstamp: https://www.bitstamp.net/market/order_book/ ). Ik hoop het wel, van harte, maar ik zie gewoonweg geen indicatoren daarvoor (noch fundamenteel, en al helemaal niet technisch)... Iemand anders wel? Graag!

En hopen dat Africa in de btc gelooft.

Dat is dus alweer een gepasseerd station; (ik herhaal) BTC "was van grote waarde voor handelaren (lees: vooral boeren) in landen met een (relatief) hoge inflatie en met regimes die de handel in vreemde (lees: harde) valuta niet tolereren (aan zeer strikte banden leggen). Deze intrinsieke waarde is echter verloren gegaan: a. de omzetting van BTC naar FIAT valuta is nu (voor de "normale" man) wel erg strikt gereguleerd; en, b. Bitcoin zelf heeft het laatste jaar een grotere inflatie ondervonden dan de meeste valuta."
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 13, 2015, 05:23:56 AM
[...]Vertel eerst dan eens wat fundamenteel een zooitje aan het worden is? [...]

Heb ik al gedaan:

[...]

Ik zie't eerder andersom:

1. fundamenteel: de waarde van bitcoin is een decentrale manier van overhevelen van liquide middelen. Dit was van grote waarde voor handelaren (lees: vooral boeren) in landen met een (relatief) hoge inflatie en met regimes die de handel in vreemde (lees: harde) valuta niet tolereren (aan zeer strikte banden leggen). Deze intrinsieke waarde is echter verloren gegaan: a. de omzetting van BTC naar FIAT valuta is nu (voor de "normale" man) wel erg strikt gereguleerd; en, b. Bitcoin zelf heeft het laatste jaar een grotere inflatie ondervonden dan de meeste valuta.

2. technisch: is de Bitcoin eigenlijk al door de bodem gezakt en een ommekeer is op (korte) termijn niet in zicht. De (grote) BTC-farms hebben nu eenmaal een inherente verkoopdruk; zij moeten BTC blijven verkopen. Ze hebben simpelweg de luxe niet om (bijvoorbeeld tot 2016) - een groot deel van - hun BTC vast te houden, ze moeten namelijk ondertussen wel hun OPEX blijven betalen (huurkosten/hypotheeklasten, elektriciteitskosten, beheerskosten et cetera) en dan heb ik het nog niet eens over de afschrijvingskosten (kun je voor kiezen om die te "nemen") en dividenduitkeringen (geloof het of niet, maar veel "investeerders" denken nu eenmaal korte termijn...


Komt nog eens (fundamenteel) bij dat er geen "echte" integratie plaats vindt, bedrijven die BTC "accepteren" doen dat helemaal niet; ze maken gebruik van diensten als Bitpay die bijna gelijk converteren naar Fiat geld...

Daarnaast (technisch) lijken "grote" investeerders steeds meer weg te blijven; ze kunnen zich prima "inlezen" in BTC of profs. huren die ze daarbij helpen, maar ze hebben geen (vak-)literatuur of profs. nodig om van een kilometer afstand te zien dat er wel heel erg veel rotzooi (scams et cetera) tussen zit. iig. verhoudingsgewijs veel meer dan in andere markten...
full member
Activity: 153
Merit: 100
January 13, 2015, 05:12:07 AM
Ik weiger van te verkopen met verlies maar het diepte punt is zicht.(hoop ik)Het kan toch nie lager en grotere bedrijven stoppen met minen.Dus er komen er minder btc bij dus zal de prijs weer moeten stijgen.Niet direct maar langzaam maar zeker.En hopen dat Africa in de btc gelooft.En de sinus zit nu op zijn einde traders gaan er weinig aan hebben als de btc op 10 dollar staat.
hero member
Activity: 559
Merit: 500
January 13, 2015, 04:32:09 AM
Hatseflats, 240 US$/BTC

De huidige trend is in ieder geval niet echt positief te noemen. En zoals ik al eerder aangaf is er technisch gezien ook niet echt zicht op verbetering. fundamenteel is BTC al helemaal een zooitje aan het worden...

Kan iemand mij aub uitleggen waarom ik ernaast zit met mijn analyse, please...  Huh
Vertel eerst dan eens wat fundamenteel een zooitje aan het worden is?

Volgens mij ligt het meer aan de traders die Bitcoin kapot speculeren..
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
January 13, 2015, 04:15:03 AM
Hatseflats, 240 US$/BTC

De huidige trend is in ieder geval niet echt positief te noemen. En zoals ik al eerder aangaf is er technisch gezien ook niet echt zicht op verbetering. fundamenteel is BTC al helemaal een zooitje aan het worden...

Kan iemand mij aub uitleggen waarom ik ernaast zit met mijn analyse, please...  Huh
Pages:
Jump to: