Като си спрял да се занимаваш с майнинг преди 4-5 години, защо се опитваш да даваш акъл?
90% от нещата които си написал, са пълни глупости.
Като повечето от тях са глупости и за майнинга от преди 4-5 години, с изключение на флашването.
Знам, че тук най-лесно се трупат постове, но поне дай нещо смислено и полезно.
Посочи конкретно какво бъркам. Ще ми е интересно да науча нещо ново в електрониката и импулсната техника.
Теорията за електрониката и импулсната техника е едно, практиката съвсем друго.
Флашването не е панацея!
Флашването не е панацея, но въпросът е за поларис. С тези карти е най-изгодно да се копае дагер през 95% от времето, много рядко нещо друго. Флашването на биоса при дагер дава прираст между 25 и 50%. Изводите оставям на теб.
Редовно сменяне на греста на вентилаторите (смес от обикновена кафява плюс технически вазелин е най-доброто). Само вазелин е супер, но ще трябва често да сменяте (изхвърля се бързо край втулката). По-голям радиатор е по-добре, ако има възможност да се смени. Задължително сваляте радиатора и махате спечената розова дъвка и слагате нова термопроводяща паста. Клечки за ущи, за зъби, кореселин, четка за зъби в помощ. Обикновена силиконова паста в спринцовка (в кутиите е по гъста и има зърна) или от сребристите, но скъпа (има ментаци). Нанясяте прозрачно и задължително с пръст заглаждате за да проверите дали няма нещо зърно или примес. Прозрачно и тънко защото самата паста има термосъпротивление и целта е да запълни фугите, а не да седи като слой сандвич. Като сложите радиатора леко врътвате да се изхвърли съвсем излишъка.
Това е май единственото що-годе смислено в поста ти. Но тук всичко е субективно - аз предпочитам да сложа що-годе читави перки директно върху радиатора, като заминат фабричните - по-ниски температури и по-малко излишни главоболия. Който иска да смазва. Пастата има смисъл да се сменя, това е така.
Слгате кондензаторен блок до силовия куплунг на видеоплатката. примерно 10000 mkF / 16 V + 1000 mkF / 16 V + 100 nF / 63 V + 10 nF / 63 V (електролитите е хубаво да са на 25 V за да имат по-малка утечка, но са малко по скъпи). Вместо 10000 mkF може 5 парчета по 2200 mkF / 25V (тогава хилядарката отпада). Малките стойности са за да намалите индуктивността. Без поялник няма да минете тук, От кондензаторите ще се дърпа големия ток (порядки десетки-стотици ампери за съвсем краткото време на фронта). От захранването по тъхнките кабели се получава пад на напрежение в кабела при такива токове и не става. Именно за това край процесора на дъното има кондензатори. Оптимално захранването трябва да е натоварено на 60-80%. Може да включите две захранвания еднаква марка и модел в паралел. Окъсете един с друг ремуут проводника на двете захранки и дъното ще ги пали и гаси едновременно. Просто ви трябва парче жица, никви китайски чудо преходници...
Няма никаква разлика в работата на едни и същи видеокарти, с еднакви настройки при работа с две различни захранвания - с кондензатори и без. Виж по горе за теорията и практиката.
При прецизни замервания на изходящия ток има разлика, но тя не оказва влияние на копането. Относно кондензатори по кабелите - равюта бол.
Натам вече седите пред компа ден-два и следите честотата и температурата. Не трябва да влизате в режим самата карта да пуска тротлинга и да сваля честота заради прегряване. Така ще майните дълго, а иначе просто ще изгорите картата за нула време, взависимост колко сте лакоми и няма въобще на печалба да отидете.
Не трябва да тротва, защото ако го прави, настройките не са правилни и просто се губи. И не, няма да изгори картата от тротлинга, той е затова измислен. Да убиеш съвременна карта по този начин, се иска мнооого късмет.
На мен не ми се е случвало да ми изгори карта по тази причина. Не съм и срещал повече от няколко такива оплаквания. Те могат да се смятат за изключения. Изключително дуракоустойчиви са новите карти.
Последно четох един такъв опит за спор в темата за рейвъна, преди няколко дни.
ПС: Флашвате единствено ако не можете да регулирате напрежението или биоса на картата не ви позволява да играете с мултиплаерите. Следете на кратни стойности бутайте паметта спрямо проца на картата – това е оптимално...
Поларисите се флашват с различни тайминги. Проблеми с напрежението имаха само през есента с пускането на блокчейн драйвъра, от няколко месеца нямат и не е нужно да се пипа в биоса. Позволява всичко.
ПСС: От биоса на компа изключвате навсякъде спреад спектрум (това е заглаждане на импулса във формата на меандър). Това не позволява да се клокне – срещу това се борим. В биоса седи ако ще се занимавате с музика или има чувствителна измервателна или медицинска апаратура наоколо и служи да намали радиосмущенията.
Биоса на дъното няма никакво отношение към копането, след като веднъж се настрои да разпознава и подкарва всички закачени карти.
Ако копаеш с процесор - да.
Като си спрял да се занимаваш с майнинг преди 4-5 години, защо се опитваш да даваш акъл?
90% от нещата които си написал, са пълни глупости.
Като повечето от тях са глупости и за майнинга от преди 4-5 години, с изключение на флашването.
Знам, че тук най-лесно се трупат постове, но поне дай нещо смислено и полезно.
Репликата ти е въздух под налягане след преяждане с боб. Посочи конкретно какво бъркам.
Така по-добре ли е? И кому беше нужно?