Pages:
Author

Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg! - page 10. (Read 54785 times)

sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Klopt, Ik heb er dan ook geen probleem mee dat er geen 100% refund is. Maar... betalen voor ontwerpkosten voor boards die je zelf niet gebruikt / van plan was om te gebruiken (wel door andere personen)  is een no go  Wink

Shippen naar burnin/prive adres  is geen "bijzondere constructie" het was gewoon 1 van marto's opties:
Quote
D: If you are willing to ship to a miner developer like burnin the shipping fee will be split through all buyers that want their chips sent to him. This should lead to a very low shipment cost.

Met deze discussie schieten we niets op, laten we gewoon wachten op refund / hex borden.

Edit: is dit nu het grootste topic van het nederlandse gedeelte van het forum geworden? Cool
newbie
Activity: 55
Merit: 0
Klopt, je snapt het niet helemaal.

Er  wordt een ontwerpvergoeding gevraagd voor hex16 bij refunds en ik heb borden bij burnin besteld. Waarom  betaal ik dan een ontwerpvergoeding voor iets wat a ik niet wil b niet vooraf iets was afgesproken?
Oke, je snapt mijn context niet helemaal.

Maar euhhhh... Al je dergelijke constructies gaat maken als ene onderdeel bij A en tweede onderdeel bij B, en B moet die twee ook nog samenvoegen... Ja, dan maak je het jezelf ook wel wat lastiger.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn.
Maar je kan jezelf dan ook afvragen waarom je dan akkoord gegaan met je bestelling als je WEET dat er geen refunds gedaan worden en dat de prijs inclusief de fees is die ook aan anderen betaald moeten worden?

Met dergelijk creaties een refund gaan vragen .... tja...

Dat er dan op de e.o.a. manier toch nog een gedeeltelijke refund georganiseerd wordt is alleen maar meegenomen en verwacht zeker geen 100%.

Je kan er ook voor kiezen om de miner gewoon te laten leveren.

Quote
Bedenk even dat initieel 100% GEEN REFUND mogelijk was geweest.

@mbd4,
Er zijn wel degelijk kosten die NIET vergoed hoeven te worden.
Dat dit wel gedaan wordt is van andere orde. (maargoed... we dwalen hier af...)
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Als ik bij een computershop een onderdeel koop en daarna return of heel de order af zeg, vragen ze dan ook om compensatie?
Ik wil gerust een fooi geven, maar er is niets zieligs aan heel dit gebeuren. Hij zal verder genoeg verdienen...?? Smiley

Mee eens
newbie
Activity: 33
Merit: 0
Als ik bij een computershop een onderdeel koop en daarna return of heel de order af zeg, vragen ze dan ook om compensatie?
Ik wil gerust een fooi geven, maar er is niets zieligs aan heel dit gebeuren. Hij zal verder genoeg verdienen...?? Smiley
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Ik snap het misschien niet helemaal.

Eerst bestellen we massaal K16 boards...
Iedereen gaat AKKOORD met de voorwaarden. (volgens mij heb ik ook ergens gezien destijds dat er geen refunds gegeven worden.)
Hij heeft een berg design en test-tijd en nieuwe test-boards laten maken die allemaal in die K16 zitten, wat allemaal gecoverd zat in die 7%.

Dat Avalon zo de mist is ingegaan kan je marto niet voor verantwoordelijk houden.
Dat is ook iets wat altijd al gezegd is, don't blame him!

Nu hebben we allemaal de mogelijkheid gehad om vijwillig over te stappen van de K16 naar de HEX16.
Daar is veelvuldig dankbaar gebruik van gemaakt door veel mensen.
(toen heb ik niemand over horen piepen over de fees (7%+2%) die op de K16 zaten - je had ook de optie om op de K16 te blijven)

Dat de ROI door het verstrijken van de tijd moeilijker zou worden is vanaf dag 1 glashelder.
Dat is niet iets wat geen betrekking heeft op de tijd en resources van marto.

Nu zitten we in de situatie dat marto stinkend zijn best heeft gedaan voor alles en iedereen en nu toch refunds heeft kunnen regelen.
Sorry hoor, maar persoonlijk vindt ik het een beetje ver gezocht om dan ook een claim te gaan leggen op die 9% waar hij wel een berg werk en tijd in heeft zitten.
Bedenk even dat initieel 100% GEEN REFUND mogelijk was geweest.

Als iemand zich druk denkt te moeten maken dat deals tussen anderen geen fees hoeven te betalen...
Had dit dan eerst even uitgezocht en had dat daar je boards besteld!

Als ik mijn brood toevallig bij bakker A koopt, en niet bij bakker B, en kost toevallig net ff meer bij A ondanks dat het uit dezelfde fabriek komt is ook mijn probleem. Dan moet ik het daar niet kopen! Dit is geheel vrijwillig mijn eigen keuze.
Klopt, je snapt het niet helemaal.

Er  wordt een ontwerpvergoeding gevraagd voor hex16 bij refunds en ik heb borden bij burnin besteld. Waarom  betaal ik dan een ontwerpvergoeding voor iets wat a ik niet wil b niet vooraf iets was afgesproken?
newbie
Activity: 55
Merit: 0
Ik snap het misschien niet helemaal.

Eerst bestellen we massaal K16 boards...
Iedereen gaat AKKOORD met de voorwaarden. (volgens mij heb ik ook ergens gezien destijds dat er geen refunds gegeven worden.)
Hij heeft een berg design en test-tijd en nieuwe test-boards laten maken die allemaal in die K16 zitten, wat allemaal gecoverd zat in die 7%.

Dat Avalon zo de mist is ingegaan kan je marto niet voor verantwoordelijk houden.
Dat is ook iets wat altijd al gezegd is, don't blame him!

Nu hebben we allemaal de mogelijkheid gehad om vijwillig over te stappen van de K16 naar de HEX16.
Daar is veelvuldig dankbaar gebruik van gemaakt door veel mensen.
(toen heb ik niemand over horen piepen over de fees (7%+2%) die op de K16 zaten - je had ook de optie om op de K16 te blijven)

Dat de ROI door het verstrijken van de tijd moeilijker zou worden is vanaf dag 1 glashelder.
Dat is niet iets wat geen betrekking heeft op de tijd en resources van marto.

Nu zitten we in de situatie dat marto stinkend zijn best heeft gedaan voor alles en iedereen en nu toch refunds heeft kunnen regelen.
Sorry hoor, maar persoonlijk vindt ik het een beetje ver gezocht om dan ook een claim te gaan leggen op die 9% waar hij wel een berg werk en tijd in heeft zitten.
Bedenk even dat initieel 100% GEEN REFUND mogelijk was geweest.

Als iemand zich druk denkt te moeten maken dat deals tussen anderen geen fees hoeven te betalen...
Had dit dan eerst even uitgezocht en had dat daar je boards besteld!

Als ik mijn brood toevallig bij bakker A koopt, en niet bij bakker B, en kost toevallig net ff meer bij A ondanks dat het uit dezelfde fabriek komt is ook mijn probleem. Dan moet ik het daar niet kopen! Dit is geheel vrijwillig mijn eigen keuze.
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Ik snap niet waar jullie die "design fee" vandaan halen. In zijn start post van de chip group buy staat duidelijk:
Quote
9. Pricing
A: I am asking for a 9% surplus for my nerves (risk compensation). the 10k chips totaled to 782.1BTC, which results to a resale price of 0.085BTC / chip.

Hij verduidelijkt dit later met het onderstaande:
Quote
The rest 9 % are the GB tax including the escrow fee.
The escrow fee of 2 % - 0,0015642   BTC per chip is not refundable .
The rest fee of  almost 7 % - 0,0052258 BTC   came to me.

Maw je betaalt niks voor een design waar je niks mee doet. Je betaalt enkel de escrow fee en de administratieve kosten voor de GB.
Vind het dus ook absurt om nu te zeggen dat je dit terug wilt. Dat is het zelfde als tegen een bank zegen dat je de rente van je lening toch maar niet betaalt omdat je het geld niet meer nodig hebt.


Marto heeft zijn post geedit. er stond eerst dat hij een designfee van 7% voor de hex 16 "our boards" wou bovenop de 2% escrow free bij een refund. nu heeft hij het geedit naar organisatie fee van 7%. erg sneaky  Cool

Dit is ook nog aan de hoge kant zefir vroeg 0% fee en geen escrow kosten.
Sebastian vroeg 5% en geen escrow kosten.
Marto vraagt 7% (designfee / hoe hij het nu noemt administratiekosten) +  2% ecrow fee.
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Ik snap niet waar jullie die "design fee" vandaan halen. In zijn start post van de chip group buy staat duidelijk:
Quote
9. Pricing
A: I am asking for a 9% surplus for my nerves (risk compensation). the 10k chips totaled to 782.1BTC, which results to a resale price of 0.085BTC / chip.

Hij verduidelijkt dit later met het onderstaande:
Quote
The rest 9 % are the GB tax including the escrow fee.
The escrow fee of 2 % - 0,0015642   BTC per chip is not refundable .
The rest fee of  almost 7 % - 0,0052258 BTC   came to me.

Maw je betaalt niks voor een design waar je niks mee doet. Je betaalt enkel de escrow fee en de administratieve kosten voor de GB.
Vind het dus ook absurt om nu te zeggen dat je dit terug wilt. Dat is het zelfde als tegen een bank zegen dat je de rente van je lening toch maar niet betaalt omdat je het geld niet meer nodig hebt.
full member
Activity: 155
Merit: 100
Ik ben tegen de 7% dus als je dat voor mij zou willen signen vind ik dat super. Ik zal idd een ticket aanmaken voor de verzendkosten.

Hij heeft zelf een bord ontworpen. Daar heb ik hem nooit om gevraagd en daar ging zeker onze group buy niet over. We hadden allemaal gewoon het andere bord besteld als er alleen die keuze was. Dat was ook het plan.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
ik heb deze namiddag een bBQ, de bevestiging door marto kwam later dan gepland, dus ik heb nog geen PM's kunnen sturen naar iedereen.
Ik zal dus zondagavond iedereen een bericht sturen met de laatste info, maar als je hier in dit topic leest ben je al up to date Wink

wat ik wel al kan zeggen: aan de mensen die refund aangevraagd hebben: normaal gezien hadden jullie jullie bestelling allemaal apart gedaan (dus geen groepsbestelling om shipping te besparen dacht ik?)
In dat geval, open een "ticket" op technobit.eu en vraag uw shipping costs terug, en informeer ook eens voor een (gedeeltelijke?) refund van de borden. Als je toch in groep besteld hebt, laat me dan weten via wie en dan probeer ik het te regelen. In elk geval moeten jullie orders gecancelt worden.
Laat me ook weten of je voor of tegen de 7% fee bent, dan geef ik die stemmen door aan marto met een signed message indien nodig.

sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Marto wil wel een flinke 7% fee voor design van de borden bovenop de 2% escrow fee als je een refund wilt

Ja en terecht toch, ik bedoel die gast heeft een partij uren erin zitten en zoveel orders heeft ie niet gehad eigenlijk.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.

Voor mensen die borden van burnin hebben gekocht voor matro chips betalen nu design fee voor HEX. dat zou een beetje raar zijn hé  Wink
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Ik zie het nu, nu ik zijn thread lees.. Inderdaad de chip buyers moeten daar niet aan mee betalen..
De PCB orders enkel! My bad Wink
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Marto wil wel een flinke 7% fee voor design van de borden bovenop de 2% escrow fee als je een refund wilt

Ja en terecht toch, ik bedoel die gast heeft een partij uren erin zitten en zoveel orders heeft ie niet gehad eigenlijk.


I think I deserve some payment for all the time and efforts in organizing this venture , but if you all decide to ask it in full I'll honor this


Ben het er niet mee eens. Deze prijs moet hij in het bord verwerken en niet in de chips. Daar heeft hij niks voor hoeven doen.

+1
full member
Activity: 155
Merit: 100
Marto wil wel een flinke 7% fee voor design van de borden bovenop de 2% escrow fee als je een refund wilt

Ja en terecht toch, ik bedoel die gast heeft een partij uren erin zitten en zoveel orders heeft ie niet gehad eigenlijk.


I think I deserve some payment for all the time and efforts in organizing this venture , but if you all decide to ask it in full I'll honor this


Ben het er niet mee eens. Deze prijs moet hij in het bord verwerken en niet in de chips. Daar heeft hij niks voor hoeven doen.
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Marto wil wel een flinke 7% fee voor design van de borden bovenop de 2% escrow fee als je een refund wilt

Ja en terecht toch, ik bedoel die gast heeft een partij uren erin zitten en zoveel orders heeft ie niet gehad eigenlijk.
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Marto wil wel een flinke 7% fee voor design van de borden bovenop de 2% escrow fee als je een refund wilt
member
Activity: 97
Merit: 10
Alle PM's naar mensen zonder reactie zijn verzonden.
Mensen die hun PM niet checken heb ik deze keer geen email gestuurd. Ik ga ervan uit dat als je inzit met je investering, je het forum wel checkt. ALs je dat niet doet zal je gewoon je miner ontvangen.

Dit is de voorlopige lijst van bevestigde keuzes:

refund: alwind (64); satoshinakamoto (80); godofal (48) // totaal: 192
assembly: dnaleor (18); demzie(32); stark-fujikawa (32); bobba (16); souspeed (20); boombes (33); wjvriend (16); wugget (16); psychoticboy (32) // totaal: 215
nog onbekend: 198 chips

edit: deze lijst bevat geen chips die zelf aangekocht zijn rechtstreeks bij marto of zelf aangekocht zijn via een user die de chips verkocht (behalve chips aangekocht bij enjoythis, deze staan wel in de lijst)
mm


sorry hoor maar ik wou dus echt geen refund Dit is door mij. medere keren gepost en ook in pm's duidelijk gemaakt.

Sorry kon niet eerder reageren gisteren lange dienst gehad van 06:00 tot 24:00 en vanmorgen weer begonnen om 06:00 tot 19:30




er is geen refund aangevraagd voor u, wees gerust Smiley
je staat op het lijstje van assembly, kijk nog eens goed naar de post Wink


Ach ja ik zie het Zal de vermoeidheid wel zijn van de lange dagen XD sorry 

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Refund is uitgesteld naar zondag.

idd, maar het geld is wel al beschikbaar.
De refund komt zondag (of maandag?) naar mijn account en ik stuur de mensen die een refund hebben aangevraagd dan het bedrag.

Mochten er toch nog mensen nu een refund willen aanvragen is dit mogelijk, ik ga er echter geen PM's meer naar iedereen voor sturen...
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Alle PM's naar mensen zonder reactie zijn verzonden.
Mensen die hun PM niet checken heb ik deze keer geen email gestuurd. Ik ga ervan uit dat als je inzit met je investering, je het forum wel checkt. ALs je dat niet doet zal je gewoon je miner ontvangen.

Dit is de voorlopige lijst van bevestigde keuzes:

refund: alwind (64); satoshinakamoto (80); godofal (48) // totaal: 192
assembly: dnaleor (18); demzie(32); stark-fujikawa (32); bobba (16); souspeed (20); boombes (33); wjvriend (16); wugget (16); psychoticboy (32) // totaal: 215
nog onbekend: 198 chips

edit: deze lijst bevat geen chips die zelf aangekocht zijn rechtstreeks bij marto of zelf aangekocht zijn via een user die de chips verkocht (behalve chips aangekocht bij enjoythis, deze staan wel in de lijst)
mm


sorry hoor maar ik wou dus echt geen refund Dit is door mij. medere keren gepost en ook in pm's duidelijk gemaakt.

Sorry kon niet eerder reageren gisteren lange dienst gehad van 06:00 tot 24:00 en vanmorgen weer begonnen om 06:00 tot 19:30




er is geen refund aangevraagd voor u, wees gerust Smiley
je staat op het lijstje van assembly, kijk nog eens goed naar de post Wink
Pages:
Jump to: