Pages:
Author

Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg! - page 23. (Read 54825 times)

full member
Activity: 160
Merit: 100
TACNAYN - destroyer of worlds
mwah, valt allemaal wel mee hoor
zelfs als de difficulty verviervoudigt verdien je ze (K16's) nog terug in ~6 maanden

Uitgangspunt dat een K16 4.5 Gh/s gaat halen met 36 watt en ze vanaf oktober kan gaan draaien zou het betekenen dat ze geen ROI gaan krijgen met de houdige diff en een increase van 50% per maand.

http://mining.thegenesisblock.com/a/65c15e956c

sure, maar dat is alleen als die 50% aanhoud en niet afzwakt
en dat zal dus uiteindelijk wel gebeuren; niemand die nieuwe apparatuur koopt als het niet profitable is
uiteindelijk zal het dus simpelweg aankomen op hoeveel je voor energie betaalt, of beter gezegd: hoeveel je ervoor betaalt in verhouding met de andere miners
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
mwah, valt allemaal wel mee hoor
zelfs als de difficulty verviervoudigt verdien je ze (K16's) nog terug in ~6 maanden

Uitgangspunt dat een K16 4.5 Gh/s gaat halen met 36 watt en ze vanaf oktober kan gaan draaien zou het betekenen dat ze geen ROI gaan krijgen met de houdige diff en een increase van 50% per maand.

http://mining.thegenesisblock.com/a/65c15e956c

het is dacht ik 32 watt, niet dat dat veel zou uitmaken Wink
hero member
Activity: 980
Merit: 1000
mwah, valt allemaal wel mee hoor
zelfs als de difficulty verviervoudigt verdien je ze (K16's) nog terug in ~6 maanden

Uitgangspunt dat een K16 4.5 Gh/s gaat halen met 36 watt en ze vanaf oktober kan gaan draaien zou het betekenen dat ze geen ROI gaan krijgen met de houdige diff en een increase van 50% per maand.

http://mining.thegenesisblock.com/a/65c15e956c
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
mwah, valt allemaal wel mee hoor
zelfs als de difficulty verviervoudigt verdien je ze (K16's) nog terug in ~6 maanden

zonder of met elektriciteitskosten? Wink

full member
Activity: 160
Merit: 100
TACNAYN - destroyer of worlds
mwah, valt allemaal wel mee hoor
zelfs als de difficulty verviervoudigt verdien je ze (K16's) nog terug in ~6 maanden
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Het was een leuke gok maar ik begin er over te twijfelen of deze miners ROI gaan behalen. Dan moeten ze echt in september draaien anders is het kansloos.



True, in de eerste weken van september zouden ze moeten draaien.
Vandaar dat ik ook geen grote investering gedaan heb. Origineel zou ik gewoon enkele K1's voor de fun besteld hebben, maar wou wel eens een échte miner hebben ook Wink
full member
Activity: 155
Merit: 100
Het was een leuke gok maar ik begin er over te twijfelen of deze miners ROI gaan behalen. Dan moeten ze echt in september draaien anders is het kansloos.

newbie
Activity: 55
Merit: 0
K16 voorlopig.

Maar als er wat meer info zou zijn over de HEX, zou ik nog kunnen veranderen. Weet het nog niet zo goed;..
Met ditzelfde euvel zit ik ook.
Het design van de HEX bevalt mij eigenlijk wel heel goed! (Molex of PCIe is mij om het even)
Vooral wanneer ik in de toekomst meer borden wil bestellen, heeft de HEX qua design meer potentie om daar een handig chassis voor te bouwen.
Ik zit te denken aan een 3U chassis waar ik dan de borden verticaal in kan steken. (daar zijn al een aantal voorbeelden van te vinden)
Alle aansluitingen zitten dan aan de voorkant, en de USB aan de bovenzijde.
(ik heb nog zo'n 16U vrij in mijn rack Grin )
Tav de nieuwe generatie chips...
Als ze 'alleen maar zuiniger zijn' heeft dat wel een ander voordeel... snellere ROI! Smiley
Als ze daarbij ook nog sneller kunnen (buiten de standaard overclock naar 450 Mhz) is dat op alle fronten alleen maar voordeel.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
K16 voorlopig.

Maar als er wat meer info zou zijn over de HEX, zou ik nog kunnen veranderen. Weet het nog niet zo goed;..
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
is die wissel van K16 naa HEX16 zonder veel problemen mogelijk?
En wat met de voeding? Nog steeds PCIe ?

Ik vind het vervelend dat er zo weinig over bekend is... Dat houdt me eigenlijk tegen.

en ja, let's hope that Avalon delivers...  Undecided

edit: volgens Avalon zouden de second gen chips niet veel aanpassingen vereisen van het bord... Wait and see

dnaleor, wat heb jij besteld k16 of hex?
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Naa was wel ff moeilijk aangezien ik alles al betaald had.
Nieuwe order, oude cancellen, etc..

Tja wat avalon betreft, hopen dat we bij de oude stock zitten en dat die er echt aan komt.
Anders mid oktober met nieuwe chips.. Nu zou dat niet erg zijn als ze sneller gingen maar volgens mij zijn ze enkel zuiniger. Dus klote.

vergeet niet dat we in batch1 van marto zitten, we hebben nog redelijk vroeg in juni besteld (niet eind juni of begin juli zoals de meesten)
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Naa was wel ff moeilijk aangezien ik alles al betaald had.
Nieuwe order, oude cancellen, etc..

Tja wat avalon betreft, hopen dat we bij de oude stock zitten en dat die er echt aan komt.
Anders mid oktober met nieuwe chips.. Nu zou dat niet erg zijn als ze sneller gingen maar volgens mij zijn ze enkel zuiniger. Dus klote.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
is die wissel van K16 naa HEX16 zonder veel problemen mogelijk?
En wat met de voeding? Nog steeds PCIe ?

Ik vind het vervelend dat er zo weinig over bekend is... Dat houdt me eigenlijk tegen.

en ja, let's hope that Avalon delivers...  Undecided

edit: volgens Avalon zouden de second gen chips niet veel aanpassingen vereisen van het bord... Wait and see
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Grootste verschil tussen hex en k16 is dat je bij hex via software voltage en clock kan instellen en er is CAN chaining.
Ik ga morgen de hex bestellen.

Ik heb mijn bestelling ook om laten zetten naar HEX ipv K16.
"capable to run Overclocked up to 450 Mhz" zal wel nodig zijn tegen de tijd dat Avalon gaat leveren.
ALS avalon nog gaat leveren. Kans is steeds groter dat ze de orders om gaan zetten in gen2 chips.
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
Grootste verschil tussen hex en k16 is dat je bij hex via software voltage en clock kan instellen en er is CAN chaining.
Ik ga morgen de hex bestellen.

Ik heb mijn bestelling ook om laten zetten naar HEX ipv K16.
"capable to run Overclocked up to 450 Mhz" zal wel nodig zijn tegen de tijd dat Avalon gaat leveren.
sr. member
Activity: 336
Merit: 250
Grootste verschil tussen hex en k16 is dat je bij hex via software voltage en clock kan instellen en er is CAN chaining.
Ik ga morgen de hex bestellen.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
kan je in verschillende versies krijgen van active airflow (blazen)tot static pressure (druk)
je hebt er die luid gaan en je hebt er die stil zijn.
Als ik 'm binnen heb zal ik eens kijken naar de mogelijkheden voor een waterkoeling.
Zeker als ik er meerdere K16's wil gaan bestellen.
Wat alleen wel een puntje van aandacht is, is hoe de firmware van de K16 reageert als ie geen fan meer ziet.
Schakelt hij dan de K16 uit tegen oververhitting?
Weet toevallig iemand daar iets over?

nee, ik heb de echt technische details niet gevolgd.

Als er nog vragen zijn, post hier maar. Zal volgende week ofzo eens een berichtje posten dan met al onze vragen in het topic van de ontwerpers. Smiley
newbie
Activity: 55
Merit: 0
kan je in verschillende versies krijgen van active airflow (blazen)tot static pressure (druk)
je hebt er die luid gaan en je hebt er die stil zijn.
Als ik 'm binnen heb zal ik eens kijken naar de mogelijkheden voor een waterkoeling.
Zeker als ik er meerdere K16's wil gaan bestellen.
Wat alleen wel een puntje van aandacht is, is hoe de firmware van de K16 reageert als ie geen fan meer ziet.
Schakelt hij dan de K16 uit tegen oververhitting?
Weet toevallig iemand daar iets over?
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Pages:
Jump to: