Ik heb ook het gevoel dat er te weinig sMerits in omloop zijn, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Wellicht zijn er minder merit sources in de Nederlandse gemeenschap of zijn zij te kritisch, ik weet het niet. Maar het houdt me eerlijk gezegd ook niet heel erg bezig, het systeem is naar mijn mening niet heel effectief. Het doel was om hiermee spammers van het forum te weren, het tegendeel is bewezen want het aantal spammers lijkt toe te zijn genomen. Ook past het systeem totaal niet bij een democratisch stelsel als Bitcoin, waarin een centrale eenheid bepaald wie geschikt is als bron en deze vervolgens het recht geven oneindig merits in omloop te brengen, exact de definitie van de centrale bank.
Merit sources hebben geen oneindige merit, ze krijgen een aantal dat elke maand terugkomt.
Bv merit source krijgt X aantal merit, verdeeld die over de eerst komende maand, en elke verstuurde merit word exact 30 dagen later weer bijgevuld.
Het systeem is niet feilloos maar beter als ervoor en er word aan gewerkt en nieuwe sources worden aangesteld.... Het is ook moeilijk kan ik mij voorstellen om nieuwe sources aan te stellen soms omdat niet iedereen applications indient en er ook vele members zijn die het systeem zouden kunnen misbruiken met merit abuse, alt-account merit geven enz, ik ben zelf "vooral" in speculation actief daarna in collection (nog niet zo lang) en wil ook hier meer zijn.
Ik ben juist sinds paar dagen source geworden zelf en ga hier zeker proberen merit te geven als het ook wat actiever word natuurlijk, maar deze maand ben ik vooral de amount dagelijks aan het verdelen zodat ik binnen 30 dagen altijd een dagelijkse supply kan hebben om bij te dragen en merit te geven waar nodig....