Pages:
Author

Topic: Merit in Nederlandstalige community - page 5. (Read 9618 times)

member
Activity: 560
Merit: 22
July 15, 2018, 10:43:22 AM
#73
Ik wist - toen ik hier net begon - niet echt wat het nut er precies van was. Had er toen een stuk of 7 ofzo en gaf ze allemaal aan 1 user die leuk op een van mijn posts reageerde (en mij vervolgens op het hele merit systeem tipte). Later pas had ik ze wellicht beter wat meer obv kwaliteit kunnen uitdelen Smiley.

Wel vind ik het jammer dat Hero/Legendary eigenlijk meer wat zegt over 'er op tijd bij zijn geweest' of 'de juiste vriendjes hebben' (of een derde; otc kopen). Ik zie regelmatig de meest brakke teksten langskomen van personen met heel veel merit.

Ik heb 1x geprobeerd een inhoudelijk goed stuk te publiceren (naast de standaard posts, die nu eenmaal ook bij een forum horen), daar heb ik uiteindelijk het leeuwendeel van mijn merits voor gekregen en zelfs nu komt er nog een verdwaalde merit langs Smiley. Het gaat echter nog wel even duren eer ik een stap voorwaarts maak (moet er nog 'maar' 83 voor full member). Het systeem heeft de grootste spam wellicht een halt toe geroepen, maar eigenlijk klopt het zo ook niet echt...mensen met veel merit geven het eigenlijk vooral aan vrienden of aan hun alt accounts.

Anyway. Terug naar je topic. Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen. Bv het helpen mbt klusjes en vervolgens bedankt worden in merit (bv hulp bij vertalingen etc, dus iemand doet vertalingswerk bij een bounty en laat landgenoten erop schieten). Tja, dat is inderdaad wat minder relevant bij Nederlanders....ik keek pas na maanden voor het eerst in deze rubriek Smiley

full member
Activity: 560
Merit: 112
July 13, 2018, 10:52:51 AM
#72
Toch snap ik het wel hoor. Als ik op Reddit post en geen upvotes krijg voel ik me ook een beetje lullig.

Het enige verschil hier is dat het zo nagenoeg onmogelijk is om merit te krijgen, dat je er echt niet slecht over hoeft te voelen.
jr. member
Activity: 151
Merit: 2
July 13, 2018, 07:51:31 AM
#71
Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.

Nou er zitten wel gi-gan-tisch veel crap posters met een Newbie of Junior level op dit forum. In die zin zou ik ook liever in het gezelschap van Members of hoger vertoeven... Smiley

Maar verder helemaal mee eens, hoor. Ik zal in elk geval niemand discrimineren op basis van zijn ranking Tongue maar wel op basis van de inhoud van zijn posts! Cool Wink

Er zijn inderdaad genoeg spammers/trollers/bots met lage ranked accounts, maar ik kijk ook eerder naar de inhoude. Er zijn genoeg hero/legedary accounts met posts die waardelozer zijn dan van de meeste lagere accounts.

Mijn bericht was inderdaad wat vergezocht. Maar wel goed om te lezen dat jullie niet naar ranking kijken.
Blijf er gewoon lekker op los posten. Zal vanzelf wel merit krijgen en anders maar niet.
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 12, 2018, 06:02:03 PM
#70
Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.

Nou er zitten wel gi-gan-tisch veel crap posters met een Newbie of Junior level op dit forum. In die zin zou ik ook liever in het gezelschap van Members of hoger vertoeven... Smiley

Maar verder helemaal mee eens, hoor. Ik zal in elk geval niemand discrimineren op basis van zijn ranking Tongue maar wel op basis van de inhoud van zijn posts! Cool Wink

Er zijn inderdaad genoeg spammers/trollers/bots met lage ranked accounts, maar ik kijk ook eerder naar de inhoude. Er zijn genoeg hero/legedary accounts met posts die waardelozer zijn dan van de meeste lagere accounts.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 12, 2018, 04:23:14 PM
#69
Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.

Nou er zitten wel gi-gan-tisch veel crap posters met een Newbie of Junior level op dit forum. In die zin zou ik ook liever in het gezelschap van Members of hoger vertoeven... Smiley

Maar verder helemaal mee eens, hoor. Ik zal in elk geval niemand discrimineren op basis van zijn ranking Tongue maar wel op basis van de inhoud van zijn posts! Cool Wink
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 10, 2018, 02:32:13 AM
#68
Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Voel me inderdaad niet echt van waarde als ik straks 60 post heb gedaan en geen merit heb gehad. Heb ik dus voor mijn gevoel 60x onzin gepost in de ogen van de rest.
Dus dan is mijn menig of hulp niet van waarde.
Kan ik net zo goed alleen maar hier lezen en niks meer posten.
Zelf haalde ik eerst mijn info uit een slack kanaal.
Maar lees nu veel hier maar inderdaad niet in het Nederlandse deel.
Verwacht ook niet dat het Nederlandse deel gaat opleven van wat ik uit posten lees.


Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.


jr. member
Activity: 151
Merit: 2
July 09, 2018, 01:50:14 PM
#67
Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Voel me inderdaad niet echt van waarde als ik straks 60 post heb gedaan en geen merit heb gehad. Heb ik dus voor mijn gevoel 60x onzin gepost in de ogen van de rest.
Dus dan is mijn menig of hulp niet van waarde.
Kan ik net zo goed alleen maar hier lezen en niks meer posten.
Zelf haalde ik eerst mijn info uit een slack kanaal.
Maar lees nu veel hier maar inderdaad niet in het Nederlandse deel.
Verwacht ook niet dat het Nederlandse deel gaat opleven van wat ik uit posten lees.
full member
Activity: 560
Merit: 112
July 09, 2018, 10:53:31 AM
#66
Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Ranking is toch een soort van "beloning" waarmee je in aanzien stijgt. Newbies worden toch minder serieus genomen. Mensen zijn straks 6 maanden actief op het forum as "newbie" of "junior". Dan moet je je toch af gaan vragen of het nog enige waarde heeft of je gewoon alle ranks weg moeten halen.

Als merit zo belangrijk is zou je ook alleen dat kunnen laten zien (in combinatie met post count) en de rest gewoon weghalen.
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 09, 2018, 07:07:56 AM
#65
Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.
full member
Activity: 560
Merit: 112
July 06, 2018, 05:58:38 PM
#64
Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.
Het is juist andersom: veel ANN threads betalen spammers om de thread te bumpen. Daar betalen ze duizenden dollars voor.
Als je geen spam wil, kan je een self-moderated thread maken.

Zo doe ik het ook: self-moderaten. Alleen denk ik zelden aan het bestaan van die mogelijkheid...

Veel van de members beperken zich bovendien tot het lezen van de OP (en soms - met heel veel geluk - misschien de meeste recente post in de thread) waardoor er eigenlijk nooit een discussie van komt, maar gewoon een samenraapsel van uitingen van meningen, waarvan de ene nog minder boeiend is dan de andere... Smiley Dat vind ik dus echt hemeltergend.

Een van mijn projecten is nu inderdaad self-moderated geworden, maar de spammers zijn daarna gewoon 2-3 eigen "nep ANN threads" begonnen met dezelfde naam.

Misschien zou het starten van een nieuwe thread 10-15 Merit points moeten kosten. Dat zou spammers wel tegenhouden.

Maar ben het met jullie eens dat dit een klein project is, wat eigenlijk gewoon te groot is geworden en waar nog weinig goede discussies zijn.
jr. member
Activity: 151
Merit: 2
July 06, 2018, 04:56:39 AM
#63
Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.
jr. member
Activity: 97
Merit: 2
Join The Blockchain Revolution In Logistics
July 04, 2018, 04:38:55 AM
#62
Ik kan je vertellen dat ik geen behoefte heb om aan bounties mee te doen, en degenen die dat wel doen maken vrijwel uitsluitend bounty posts. Daar verdien je inderdaad geen Merit mee.


Ik persoonlijk doe mee aan vertaling bounty's, af en toe eens een signature maar niet al te vaak. Zelf scroll ik elk deel van het BCT wel vaak maar niet alles vind ik interessant. Er zijn veel shit posts tegenwoordig zoals 'welke is de beste ico' 'gaat BTC nog stijgen', daar doe ik niet graag aan mee, maar soms zondig ik wel eens.

Maar om terug te komen op de Merit discussie, het is een leuk concept maar het heeft niet het gewenste effect. Nu krijgt men personen die beter zijn en zich beter voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ook krijgt diegene met veel Merits de macht om door te geven aan wie hij wilt, dat was het idee van Satoshi niet dacht ik. Want men geeft weer macht aan enkelingen en kan men dus vergelijken met de 'elite' en is totaal anders dan de vrijheid die satoshi of Cypherpunks wilden.
Nu ik zie veel in topics waar er goede antwoorden zijn van newbie's, Jr en Members maar die totaal de nodige merits niet krijgen dat ze verdienen voor hun post.
Als men de shit posts wil tegengaan moeten we het oude systeem gebruiken van mensen die spam melden. Dat is toch objectiever naar mijn mening. Want dan zet je de macht bij de bevolking en niet bij enkelingen, wat ook zeer bevorderend is voor de hele community.

Zelf kijk ik niet veel naar de NL topics, wat zeer jammer is. Want het Nederlands is niet zo'n kleine taal. Ik denk dat we een hele grote Nederlandse community hebben hier op BCT, maar wij Nederlandstaligen zijn personen die zich vlug kunnen aanpassen aan de situaties.
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 03, 2018, 10:08:23 AM
#61
Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

Jij bepaald niet wat je verdiend, dat bepaalt de community. Je maakt niet echt je onderschrift waar zo... "La patience est le meilleure remède"

legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 03, 2018, 04:09:07 AM
#60
Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

Het zal iets dieper moeten gaan dan een mix van letterlijk uit het Frans vertaald Nederlands en Google Translate denk ik. Ik zou in jouw plaats eerst proberen wat Merits te verdienen in de Franse threads.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 03, 2018, 04:06:42 AM
#59
Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.
Het is juist andersom: veel ANN threads betalen spammers om de thread te bumpen. Daar betalen ze duizenden dollars voor.
Als je geen spam wil, kan je een self-moderated thread maken.

Zo doe ik het ook: self-moderaten. Alleen denk ik zelden aan het bestaan van die mogelijkheid...

Veel van de members beperken zich bovendien tot het lezen van de OP (en soms - met heel veel geluk - misschien de meeste recente post in de thread) waardoor er eigenlijk nooit een discussie van komt, maar gewoon een samenraapsel van uitingen van meningen, waarvan de ene nog minder boeiend is dan de andere... Smiley Dat vind ik dus echt hemeltergend.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
July 03, 2018, 03:48:33 AM
#58
Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

De vraag stellen is'm beantwoorden...  Grin
jr. member
Activity: 154
Merit: 2
Staker.network - POS Smart Contract ETH Token
July 02, 2018, 06:40:57 PM
#57
Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 02, 2018, 03:23:57 AM
#56
Ik zag deze post in het Engelse merit thread. Ik ben inderdaad 1 van die Nederlanders die net zo lief Engels spreekt en daarom de NL sectie vaak overslaat.
Er wordt daar helaas ook niet echt naar mijn mening geluisterd en ik krijg inderdaad steeds meer de indruk dat het een ons-kent-ons netwerk is dat vooral elkaar tevreden houdt.

Het lijkt erop dat er bijna niemand meer naar elkaar luistert en men gewoon een post dropt en door gaat naar het de volgende thread, zonder enige logica. In het verleden werd dat dus gedaan om postcounts en activity te verkrijgen, heb het gevoel dat het met de invoering van het Merrit-systeem niet veel anders is geworden.

Het hele forum is eigenlijk te groot geworden, veels te veel spammers, bountyhunters etc. Heb het gevoel dat de bedoeling een beetje weg is van het forum. Uiteindelijk zal het alleen maar groter en groter worden, blijft tenslotte, tussen alle onzin berichten door, wel 1 van de grootste informatiebronnen.
hero member
Activity: 1643
Merit: 683
LoyceV on the road. Or couch.
July 02, 2018, 01:17:12 AM
#55
Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.
Het is juist andersom: veel ANN threads betalen spammers om de thread te bumpen. Daar betalen ze duizenden dollars voor.
Als je geen spam wil, kan je een self-moderated thread maken.
member
Activity: 308
Merit: 69
July 01, 2018, 05:21:12 PM
#54
He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.

Als iemand iets heeft gepost wat voor anderen waardevol is, dan wordt zo'n bericht soms door andere gebruikers beloond met merits. Zoals hierboven beschreven kan iemand een post met merits belonen door te klikken op '+Merit', wat rechtsboven elk bericht staat (als je geen merits hebt, dan kan het zijn dat je dat niet ziet staan). Als je daarop hebt geklikt, dan krijg je te zien hoeveel merits je hebt om te verzenden (sendable merits, ook wel sMerits genoemd). Je voert dan in hoeveel merits je aan het bericht wilt geven en klikt vervolgens op 'Send'.

Het aantal sMerits dat je hebt om aan anderen te geven hangt af van het aantal merits dat je zelf hebt ontvangen. Voor elke merit die je van een ander hebt gekregen, krijg je een halve sMerit. Aangezien je iemand niet een halve merit kunt geven, wordt die halve sMerit pas vrijgegeven als je een tweede merit hebt ontvangen, waardoor je dan 1 sMerit te vergeven hebt (je zult je eerste sMerit dus pas krijgen als je zelf minimaal 2 merits hebt ontvangen). Zo heb ik zelf tot op heden 34 merits ontvangen, waardoor ik in totaal 17 sMerits heb om aan anderen te geven. Hiervan heb ik er al 11 vergeven, waardoor ik er nog 6 over heb.

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker? Meer informatie over merits kun je vinden in deze thread. Onderaan vind je de veelgestelde vragen over merits (Merit FAQ).
Pages:
Jump to: