Pages:
Author

Topic: Merit in Nederlandstalige community - page 7. (Read 9618 times)

full member
Activity: 742
Merit: 102
June 14, 2018, 02:09:58 PM
#33
Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.
member
Activity: 185
Merit: 11
June 07, 2018, 01:21:47 PM
#32
Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!
Inderdaad, dit merrit-systeem heeft voor- en nadelen, waardoor het moeilijker wordt voor nieuwkomers om de rangen te passeren. een daarvan is een bron van verdienste en veel leden rangschikken of eronder.
Ik heb ook het gevoel dat er enige verdienste in omloop is, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Er zijn misschien minder bronnen van beloningen in de Nederlandse gemeenschap of ze zijn te kritisch, ik weet het niet. Maar eerlijk gezegd kan het mij niet echt schelen, het systeem is niet erg effectief.
dus dit alles is bedoeld om spammers buiten het forum te houden, omdat het aantal spammers lijkt te zijn overgenomen.
legendary
Activity: 1274
Merit: 1924
฿ear ride on the rainbow slide
June 04, 2018, 12:51:55 AM
#31
Meeste posts in he Nederlandse forum zijn niet erg lang en meeste Nederlanders kunnen goed Engels verstaan. De Russen hebben ook veel merits voor anti spam actie uitgegeven (waar merit niet echt voor bedoeld is - maar het helpt wel met verbeteren van de kwalietijt van de posts).   Discussie hier

Ik lees vaak het Russische forum en de kwalitijt van de posts is soms heel goed.

Ik denk dat meeste Nederlanders op het "main" bitcointalk forum posten. Het  Local > Nederlands forum is niet erg druk.

Kwaliteit posts is veel meer belangrijk dan merit. "Shilling" is niet merit waardig.

I'm hoping that this system will increase post quality by:
 - Forcing people to post high-quality stuff in order to rank up. If you just post garbage, you will never get even 1 merit point, and you will therefore never be able to put links in your signature, etc.
 - Highlighting good posts with the "Merited by" line.

Andere local forums hebben veel meer posts als het resulaat van merit farmers die hoge rank willen hebben voor hogere beloningen in signature campaigns.

Als je je ziel wilt verkopen aan en ICO of gok bedrijf voor een signature campaign dan kan rank balangrijk zijn maar ik geef her zelf geen donder over.

Sentimenteel uitgebraakt onderwerpen en ego vertroetelen krijgt vaak merit. Ik lees liever minder onzin.

Top-merited onderwerpen, all-time

merit statistieken

100 Dagen Merit

jr. member
Activity: 54
Merit: 3
June 03, 2018, 07:42:21 AM
#30
Deze link vond ik in een andere thread terug. Een van de members heeft een overzicht gemaakt van waar de Merits worden uitgedeeld:

https://albertoit.github.io/Visualization/index.html

Slechts 0,151% (!!) wordt in de Nederlandse threads uitgedeeld!! Cry

Bedankt, Interessant de link werkt niet op mijn telefoon (IOS) hier laad hij alleen een plaatje.
Ik zal de link eens openen wanneer ik op mijn laptop zit, want ik ben zeer benieuwd waar de meeste Merits worden uitgedeeld.

Het valt inderdaad op dat er weinig Merits worden uitgedeeld in de Nederlandse community.
Ik zal hier wel een steentje aan willen bijdragen, aangezien ik nog maar 3 Merits heb kan ik nog niet veel delen.
Verder zal ik proberen wat vaker berichten in de Nederlandse Community te delen.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
June 02, 2018, 07:07:13 AM
#29
Deze link vond ik in een andere thread terug. Een van de members heeft een overzicht gemaakt van waar de Merits worden uitgedeeld:

https://albertoit.github.io/Visualization/index.html

Slechts 0,151% (!!) wordt in de Nederlandse threads uitgedeeld!! Cry
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 26, 2018, 12:31:26 PM
#28
^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
Daar heb je gelijk in, vervelend volk is dat. Ik rapporteer dit soort posts dan ook gelijk bij de moderators, dan kunnen zij het afhandelen. Ook is de SMAS blacklist een handig lijstje om spam te voorkomen, want als je daar opstaat is het praktische gezien nutteloos om te solliciteren bij campagnes.  

Ik rapporteer ook echt alle spam die ik hier lees. Over de postjes in lamentabel Nederlands hierboven kan ik alleen maar kwijt dat ik hoop dat jullie Engelse posts beter zijn, want anders worden jullie helemaal afgemaakt door de andere users. Laat me stellen dat we ons in het Nederlandse forum iets voornamer gedragen.
newbie
Activity: 68
Merit: 0
May 26, 2018, 07:42:15 AM
#27
Goed onderwerp voor een post, had echt geen idee dat dit er allemaal achter zit... Vind de Forum instructies niet de meest duidelijke ooit... Dus zo'n onderwerpje af en toe kan geen kwaad.
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
May 26, 2018, 07:37:12 AM
#26
^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
Daar heb je gelijk in, vervelend volk is dat. Ik rapporteer dit soort posts dan ook gelijk bij de moderators, dan kunnen zij het afhandelen. Ook is de SMAS blacklist een handig lijstje om spam te voorkomen, want als je daar opstaat is het praktische gezien nutteloos om te solliciteren bij campagnes. 
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
May 26, 2018, 07:28:54 AM
#25
^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
May 26, 2018, 07:17:24 AM
#24
Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!


Hey,,

Nu je over merits heb ik will er een of twee :p
Ik moet wel zeggen dat ik t 3 x niks vind, ik bedoel mensen delen ze niet uit bewaren harder dan btc zlef op begin,
plus hoeveel merits moet je hebben voor heromember 500 of zo,hoelang ben je daarmee bezig met een nieuwe account ,,jaren plan man!!!
Ik denk ook dat mensen ze makkelijker weg gaven als ze niet  bij je naam een elke bericht te zien waren, maar in account setting of zo!!

gr

Dat doen ze met een reden, het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar naar Hero Member promoveert. Normaal gesproken zou je met het activity systeem ook bijna twee jaar bezig zijn, mits je ook nog elke dag actief bent. Doormiddel van juist gebruik van interpuntie verzamel je wellicht meer merits bij elkaar, aangezien het nu wat slordig oogt.
member
Activity: 291
Merit: 10
May 25, 2018, 11:24:40 AM
#23
hey, hallo

vindt dat je in het nederlands weinig merits krijgt, ook als je een goede post hebt neer gezet, in een anderen taal heb je veel meer kans op merits.. heb er gelukkig wel wat merits.
jr. member
Activity: 119
Merit: 3
hey yooyo
May 25, 2018, 10:58:54 AM
#22
Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!

Hey,,

Nu je over merits heb ik will er een of twee :p
Ik moet wel zeggen dat ik t 3 x niks vind, ik bedoel mensen delen ze niet uit bewaren harder dan btc zlef op begin,
plus hoeveel merits moet je hebben voor heromember 500 of zo,hoelang ben je daarmee bezig met een nieuwe account ,,jaren plan man!!!
Ik denk ook dat mensen ze makkelijker weg gaven als ze niet  bij je naam een elke bericht te zien waren, maar in account setting of zo!!

gr
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
May 24, 2018, 04:46:17 PM
#21
Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.

Ja ik vind dat het spammen op zich toch licht verminderd is, maar er zijn wel veel nieuwe threads bijgekomen van mensen die klagen over het Merit-systeem. Check het Meta-forum. Het gaat bijna uitsluitend nog over Merit... Roll Eyes

Toon me één van je interessantste posts, Bouli, ik zal je graag je eerste Merit schenken! Cheesy

Wow, al mijn posts zijn interessant !  Shocked  Cheesy Zal eens even wat zoeken, wat "merrit" waardig zou kunnen zijn....

legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 24, 2018, 03:07:51 PM
#20
Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.

Ja ik vind dat het spammen op zich toch licht verminderd is, maar er zijn wel veel nieuwe threads bijgekomen van mensen die klagen over het Merit-systeem. Check het Meta-forum. Het gaat bijna uitsluitend nog over Merit... Roll Eyes

Toon me één van je interessantste posts, Bouli, ik zal je graag je eerste Merit schenken! Cheesy
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
May 23, 2018, 09:54:51 AM
#19
Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.
member
Activity: 207
Merit: 10
May 23, 2018, 05:50:16 AM
#18
Hoe verdien je uberhaupt die sMerits?
Ik kijk weleens op mijn profiel alleen zie daar nooit sMerits staan.
Ook vraag ik mij af hoe ik aan de merit ben gekomen, heb er nu 10 staan.

Je kunt hier informatie vinden over merits: https://bitcointalksearch.org/topic/merit-new-rank-requirements-2818350

Voor elke merit die je ontvangt, krijg je een halve sMerit om aan iemand anders te geven. Op je profiel kun je natuurlijk zien hoeveel merits je hebt. Door daar op ‘Merit’ te klikken, kun je van de afgelopen 120 dagen de door jou verzonden en ontvangen merits vinden. Er staat niet hoeveel sMerits je momenteel hebt om aan anderen te geven. Dit kun je wel zien als je iemand een merit wilt geven. Rechts bovenaan elke post kun je op ‘+Merit’ klikken. Zodra je dat doet, krijg je een overzicht van het aantal merits dat je hebt ontvangen en het aantal sMerits dat je kunt versturen.

Toen het systeem van de merits in januari werd ingevoerd, heeft iedereen het aantal merits gekregen dat minimaal benodigd is om de positie te bereiken die hij of zij op dat moment had. Aangezien jij op dat moment ‘Member’ was en je na introductie van het systeem 10 merits nodig hebt om die positie te bereiken, heb je 10 merits gekregen. Daarbij heb je ook sMerits gekregen, waarbij het aantal afhangt van de hoeveelheid ’Activity’-punten dat je in het jaar voorafgaand aan de introductie van het nieuwe systeem hebt verdiend. Als je al jouw ‘Activity’ hebt verricht in dat jaar, dan heb je de helft van de merits die je hebt gekregen als sMerits ontvangen. Iemand die bij invoering van het systeem de positie ‘Legendary’ had maar een jaar lang niets had gepost, heeft wel 1000 merits gekregen, maar geen sMerits, aangezien er in dat jaar geen ‘Activity’-punten zijn verdiend.

Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat het systeem een goed middel is om de kwaliteit van berichten te verhogen, vind ik dat kwalitatief goede posts veel te weinig worden beloond met merits. Hierdoor kan het enorm lang duren voordat iemand de benodigde hoeveelheid merits heeft ontvangen om naar een hogere positie te promoveren. Zelfs als iemand altijd kwalitatief goede berichten plaatst. Er zou met het huidige systeem bijna niemand ‘Hero Member’ (500 merits) of ‘Legendary’ (1000 merits) zijn geworden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid merits die zulke forumleden hebben. Soms hebben ze bovenop de 500 of 1000 merits er in de afgelopen vier maanden niet meer dan 10 merits bijgekregen. Dat geeft een indicatie van de tijd die ze met het huidige systeem nodig zouden hebben gehad om de positie te behalen die voorheen puur op basis van activiteit kon worden behaald.

Thanks voor deze lange uiteenzetting. Dit maakt een hoop duidelijk, meritjes ruilen?
Het is inderdaad een onhandig systeem, ben het met je betoog in de laatste alinea eens. Scheelde weinig of ik had nu 100 merits ipv de miezerige 10.
member
Activity: 308
Merit: 69
May 20, 2018, 10:02:36 PM
#17
Hoe verdien je uberhaupt die sMerits?
Ik kijk weleens op mijn profiel alleen zie daar nooit sMerits staan.
Ook vraag ik mij af hoe ik aan de merit ben gekomen, heb er nu 10 staan.

Je kunt hier informatie vinden over merits: https://bitcointalksearch.org/topic/merit-new-rank-requirements-2818350

Voor elke merit die je ontvangt, krijg je een halve sMerit om aan iemand anders te geven. Op je profiel kun je natuurlijk zien hoeveel merits je hebt. Door daar op ‘Merit’ te klikken, kun je van de afgelopen 120 dagen de door jou verzonden en ontvangen merits vinden. Er staat niet hoeveel sMerits je momenteel hebt om aan anderen te geven. Dit kun je wel zien als je iemand een merit wilt geven. Rechts bovenaan elke post kun je op ‘+Merit’ klikken. Zodra je dat doet, krijg je een overzicht van het aantal merits dat je hebt ontvangen en het aantal sMerits dat je kunt versturen.

Toen het systeem van de merits in januari werd ingevoerd, heeft iedereen het aantal merits gekregen dat minimaal benodigd is om de positie te bereiken die hij of zij op dat moment had. Aangezien jij op dat moment ‘Member’ was en je na introductie van het systeem 10 merits nodig hebt om die positie te bereiken, heb je 10 merits gekregen. Daarbij heb je ook sMerits gekregen, waarbij het aantal afhangt van de hoeveelheid ’Activity’-punten dat je in het jaar voorafgaand aan de introductie van het nieuwe systeem hebt verdiend. Als je al jouw ‘Activity’ hebt verricht in dat jaar, dan heb je de helft van de merits die je hebt gekregen als sMerits ontvangen. Iemand die bij invoering van het systeem de positie ‘Legendary’ had maar een jaar lang niets had gepost, heeft wel 1000 merits gekregen, maar geen sMerits, aangezien er in dat jaar geen ‘Activity’-punten zijn verdiend.

Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat het systeem een goed middel is om de kwaliteit van berichten te verhogen, vind ik dat kwalitatief goede posts veel te weinig worden beloond met merits. Hierdoor kan het enorm lang duren voordat iemand de benodigde hoeveelheid merits heeft ontvangen om naar een hogere positie te promoveren. Zelfs als iemand altijd kwalitatief goede berichten plaatst. Er zou met het huidige systeem bijna niemand ‘Hero Member’ (500 merits) of ‘Legendary’ (1000 merits) zijn geworden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid merits die zulke forumleden hebben. Soms hebben ze bovenop de 500 of 1000 merits er in de afgelopen vier maanden niet meer dan 10 merits bijgekregen. Dat geeft een indicatie van de tijd die ze met het huidige systeem nodig zouden hebben gehad om de positie te behalen die voorheen puur op basis van activiteit kon worden behaald.
member
Activity: 207
Merit: 10
May 20, 2018, 08:33:48 PM
#16
Hoe verdien je uberhaupt die sMerits?
Ik kijk weleens op mijn profiel alleen zie daar nooit sMerits staan.
Ook vraag ik mij af hoe ik aan de merit ben gekomen, heb er nu 10 staan.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 20, 2018, 06:23:40 AM
#15
Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat het voor mij al enkele jaren geleden is dat ik nog actief was in dit deel van het forum...
Heb al gemerkt dat de andere lokale forums een pak actiever zijn.

Zal zeker even opletten dat ik niet wat interessante comments hier kan belonen ;-)

Doen! Smiley ik heb wel de indruk dat er hier ook in deze threads meer en meer wordt gespamd door bots, in verschillende talen. Ik rapporteer alles.
legendary
Activity: 1792
Merit: 1283
May 19, 2018, 05:27:13 PM
#14
Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat het voor mij al enkele jaren geleden is dat ik nog actief was in dit deel van het forum...
Heb al gemerkt dat de andere lokale forums een pak actiever zijn.

Zal zeker even opletten dat ik niet wat interessante comments hier kan belonen ;-)
Pages:
Jump to: