Pages:
Author

Topic: Merit in Nederlandstalige community - page 8. (Read 9618 times)

member
Activity: 232
Merit: 13
PRiVCY -Mod
May 14, 2018, 05:48:38 AM
#13
Goed punt Friends1980, ik ben er zelf debet aan, ik ben voor het eerst in het Nederlands subforum aan het rondkijken. Heb de afgelopen 3 maanden alleen maar in het Engels gepost en gelezen.
Gaat eigenlijk ongemerkt automatisch, bijna al mijn online activiteiten gaan in het Engels, evenals voor mijn werk. Vreemd eigenlijk nu ik erover nadenk dat ik pas na 3 maanden besluit om te kijken of er een Dutch subforum is Grin. Overigens vind ik het ranking systeem onduidelijk, ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar kan nochtans niet een duidelijke uitleg vinden hoe dit ranking systeem werkt? Als iemand mij de weg kan wijzen dan graag. Ik zal mezelf ertoe zetten wat vaker op het subforum te verschijnen, wel zo netjes lijkt me. Tot snel dan maar Grin      

Hier de uitleg van "hoofdadmin" theymos: https://bitcointalksearch.org/topic/merit-new-rank-requirements-2818350
En nog een FAQ thread: https://bitcointalksearch.org/topic/faq-everything-you-need-to-know-about-forum-activity-account-ranks-and-merit-2766177

Super, bedankt voor de moeite Jansen227!
sr. member
Activity: 391
Merit: 260
May 13, 2018, 05:30:43 PM
#12
Goed punt Friends1980, ik ben er zelf debet aan, ik ben voor het eerst in het Nederlands subforum aan het rondkijken. Heb de afgelopen 3 maanden alleen maar in het Engels gepost en gelezen.
Gaat eigenlijk ongemerkt automatisch, bijna al mijn online activiteiten gaan in het Engels, evenals voor mijn werk. Vreemd eigenlijk nu ik erover nadenk dat ik pas na 3 maanden besluit om te kijken of er een Dutch subforum is Grin. Overigens vind ik het ranking systeem onduidelijk, ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar kan nochtans niet een duidelijke uitleg vinden hoe dit ranking systeem werkt? Als iemand mij de weg kan wijzen dan graag. Ik zal mezelf ertoe zetten wat vaker op het subforum te verschijnen, wel zo netjes lijkt me. Tot snel dan maar Grin      

Hier de uitleg van "hoofdadmin" theymos: https://bitcointalksearch.org/topic/merit-new-rank-requirements-2818350
En nog een FAQ thread: https://bitcointalksearch.org/topic/faq-everything-you-need-to-know-about-forum-activity-account-ranks-and-merit-2766177
member
Activity: 232
Merit: 13
PRiVCY -Mod
May 13, 2018, 12:18:20 PM
#11
Goed punt Friends1980, ik ben er zelf debet aan, ik ben voor het eerst in het Nederlands subforum aan het rondkijken. Heb de afgelopen 3 maanden alleen maar in het Engels gepost en gelezen.
Gaat eigenlijk ongemerkt automatisch, bijna al mijn online activiteiten gaan in het Engels, evenals voor mijn werk. Vreemd eigenlijk nu ik erover nadenk dat ik pas na 3 maanden besluit om te kijken of er een Dutch subforum is Grin. Overigens vind ik het ranking systeem onduidelijk, ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar kan nochtans niet een duidelijke uitleg vinden hoe dit ranking systeem werkt? Als iemand mij de weg kan wijzen dan graag. Ik zal mezelf ertoe zetten wat vaker op het subforum te verschijnen, wel zo netjes lijkt me. Tot snel dan maar Grin      
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 07, 2018, 07:09:24 AM
#10
Beste Anycoin, je eerste antwoord klonk inderdaad dubbelzinnig en ik heb het verkeerdelijk als een automatisch antwoord opgevat. Dankzij je tweede bericht heb ik het nu wel begrepen. Ik hoop dat ik dat bij deze heb kunnen rechtzetten, en ik weet zeker dat je hulp ook zonder Merits geapprecieerd wordt. Dit is, zoals gezegd, gewoon een kleine community.

Greetz

FR1980
member
Activity: 106
Merit: 13
https://anycoindirect.eu
May 07, 2018, 04:24:06 AM
#9
Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Na het lezen van dit gedeelte van je bericht namen wij aan dat je op zoek was naar handige informatie betreffende cryptocurrency in het algemeen. Dit blijkt niet het geval.

Wij, het support team van Anycoin Direct zijn sinds kort begonnen met het verbreden van onze services. Tot voor kort boden wij alleen support via onze eigen live-chat, telefoon en e-mail, recentelijk hebben wij ervoor gekozen ook op bitcointalk vragen te beantwoorden. Dit met als doel om cryptocurrency wat toegankelijker te maken voor de beginners onder ons. Wij proberen vragen zo volledig- en simpel mogelijk te beantwoorden. Hier een voorbeeld van een van onze posts; https://bitcointalksearch.org/topic/m.34064546 meer voorbeelden kan je vinden als je onze posts terugleest. Door het vele contact met onze klanten kunnen wij inzien wat de meest voorkomende problemen zijn en de bijbehorende oplossingen. Wij focussen ons niet alleen op beginners, maar ook op de wat gevorderde gebruikers die vragen hebben over andere coins die wij aanbieden.

Helaas ontvangen wij tot nu toe nog geen merit van mede-forumnisten. Dit is ook niét heel belangrijk omdat dit niet ons doel is, maar het laat wél zien dat nuttige bijdrages niet perse beloond worden op dit forum. Ons doel is om zoals voorheen vermeld de beginners op weg te helpen met bijvoorbeeld het begrijpen van de blockchain of een bepaalde coin. Beginners kunnen helaas geen Merit geven en zijn toch de mensen die de meeste hulp kunnen gebruiken, en horen te ontvangen. Als er geen beloning is voor het helpen van nieuwe deelnemers op een forum dan wordt het inderdaad erg snel een besloten clubje. Aan de andere kant snappen wij ook dat er regels moeten zijn zodat niet allerlei nieuwe mensen elkaar naar de hoogste rangen gaan meritten. Het is moeilijk een perfect systeem hiervoor te verzinnen, maar wij hopen in ieder geval dat onze bijdrages wel gewaardeerd worden door de community.
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
May 05, 2018, 05:35:20 AM
#8

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat onze Bitcoin grondlegger van het huidige systeem denkt. Na zijn onverwachtse vertrek zijn er zo veel dingen verandert hier, om maar een voorbeeld te noemen, het activity systeem. Wat op zichzelf niet perse tegenstrijdig is met zijn idealen, toch is alles daarom heen totaal niet wat hij in gedachte had lijkt me. De hele rangorde hier heeft veel weg van de huidige maatschappij waarin er een elite is die de boel bepaalt, dat lijkt zich met dit systeem in zekere maten ook hier gecreëerd te hebben en dat was nou precies waar Satoshi verandering in wilde brengen. Met de toevoeging van dit merit systeem is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu meer een weerspiegeling van de huidige maatschappij waarin er een groep mensen is die jouw mag beoordelen op je doen en laten.

De beheersing van de Engelse taal onder Nederlanders lijkt inderdaad in dit geval tegen te werken. Ook omdat het onwaarschijnlijker is om merits te krijgen voor je bijdrage in grote threads ten opzichte van kleine threads. De nationale forums lijken toch net wat minder onder bevolkt te zijn dan de algemene forums die soms wel honderden pagina's lang zijn.

Je slaat hier nagels met koppen. Ik ben zelf een overtuigde libertariër - ik ontdekte BTC via ideologische sites - en sta soms zelf te twijfelen over mijn overtuigingen: hoe verwachten we onze economie te "ontregelen" als we het nog niet eens kunnen op een forum...

En in praktijk gaat het nog dieper: hier vallen bounties te rapen, en je betaalt daar geen enkel toegangsgeld voor. En daar begint het al: voor niks gaat de zon op. Want dit forum moet ook draaiende blijven, en dat kost ook geld. Misschien moet het VIP-geld van 2 BTC ook maar eens herbekeken worden, want die kosten nu heel veel EUR, maar anderzijds mogen we als BTC-supporters geen rekening houden met de fiat-waarde..... Zucht enzovoort enzovoort..... Smiley

Ik weet het ook niet zo meteen, maar ik vind wel dat de toegang tot dit forum niet noodzakelijk vrijblijvend moet zijn en dat betekent voor mij ook niet dat het dan automatisch elitaristisch wordt.

Dankjewel, eigenlijk is het dus helemaal niet zo gek dat Satoshi zijn eigen project heeft verlaten. Ik denk dat hij of zij de huidige problemen al voorzag, alleen al de discussie over de blokvergroting heeft veroorzaakt dat de community in twee delen is opgesplitst. Wat je zegt klopt, voor niks gaat de zon op dus donateurs zijn/waren zeker nodig, deze mensen mag je hier ook best mee in het zonnetje zetten door hun naam bijvoorbeeld te tonen op een speciale pagina. Maar het onderscheiden van mensen op basis van het aantal posts en waardering lijkt me redelijk belachelijk voor een forum betreffende Bitcoin. Donaties schijnen ook niet meer nodig te zijn volgens Theymos, het forum zou genoeg Bitcoins hebben ontvangen om nog lang te kunnen draaien. Begrijp me niet verkeerd, het forum is een mooie plek voor discussie maar ik denk niet dat het de oorspronkelijke idealen nog kan ondersteunen. Overigens waardeer ik wel dat je hier zonder censuur je mening mag geven, zelfs als het kritiek is.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 04, 2018, 07:17:36 PM
#7

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat onze Bitcoin grondlegger van het huidige systeem denkt. Na zijn onverwachtse vertrek zijn er zo veel dingen verandert hier, om maar een voorbeeld te noemen, het activity systeem. Wat op zichzelf niet perse tegenstrijdig is met zijn idealen, toch is alles daarom heen totaal niet wat hij in gedachte had lijkt me. De hele rangorde hier heeft veel weg van de huidige maatschappij waarin er een elite is die de boel bepaalt, dat lijkt zich met dit systeem in zekere maten ook hier gecreëerd te hebben en dat was nou precies waar Satoshi verandering in wilde brengen. Met de toevoeging van dit merit systeem is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu meer een weerspiegeling van de huidige maatschappij waarin er een groep mensen is die jouw mag beoordelen op je doen en laten.

De beheersing van de Engelse taal onder Nederlanders lijkt inderdaad in dit geval tegen te werken. Ook omdat het onwaarschijnlijker is om merits te krijgen voor je bijdrage in grote threads ten opzichte van kleine threads. De nationale forums lijken toch net wat minder onder bevolkt te zijn dan de algemene forums die soms wel honderden pagina's lang zijn.

Je slaat hier nagels met koppen. Ik ben zelf een overtuigde libertariër - ik ontdekte BTC via ideologische sites - en sta soms zelf te twijfelen over mijn overtuigingen: hoe verwachten we onze economie te "ontregelen" als we het nog niet eens kunnen op een forum...

En in praktijk gaat het nog dieper: hier vallen bounties te rapen, en je betaalt daar geen enkel toegangsgeld voor. En daar begint het al: voor niks gaat de zon op. Want dit forum moet ook draaiende blijven, en dat kost ook geld. Misschien moet het VIP-geld van 2 BTC ook maar eens herbekeken worden, want die kosten nu heel veel EUR, maar anderzijds mogen we als BTC-supporters geen rekening houden met de fiat-waarde..... Zucht enzovoort enzovoort..... Smiley

Ik weet het ook niet zo meteen, maar ik vind wel dat de toegang tot dit forum niet noodzakelijk vrijblijvend moet zijn en dat betekent voor mij ook niet dat het dan automatisch elitaristisch wordt.
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
May 04, 2018, 01:53:15 PM
#6
@Aura: BTC werd bedacht als libertarisch concept en dan vind ik het ook vreemd dat er extra regeltjes komen op het forum. Druist volgens mij volledig in tegen de oorspronkelijke ideeën van Satoshi. De verleiding om aan regeltjes toe te geven is oh zo groot...

Wat niet wegneemt dat ik ook me ook dooderger aan al die spam. Of aan posts van mensen die de topic niet lezen, zoals @Anycoin hierboven. Tongue

Tot slot, zei ik het al: het feit dat wij allen perfect Engelstalig zijn, in tegenstelling tot de Russen, Fransen enz. die ik in de OP heb vermeld, speelt hier zeker in ons nadeel.

Cheers guys, ik zal jullie sMerits eveneens nuttig gebruiken!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat onze Bitcoin grondlegger van het huidige systeem denkt. Na zijn onverwachtse vertrek zijn er zo veel dingen verandert hier, om maar een voorbeeld te noemen, het activity systeem. Wat op zichzelf niet perse tegenstrijdig is met zijn idealen, toch is alles daarom heen totaal niet wat hij in gedachte had lijkt me. De hele rangorde hier heeft veel weg van de huidige maatschappij waarin er een elite is die de boel bepaalt, dat lijkt zich met dit systeem in zekere maten ook hier gecreëerd te hebben en dat was nou precies waar Satoshi verandering in wilde brengen. Met de toevoeging van dit merit systeem is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu meer een weerspiegeling van de huidige maatschappij waarin er een groep mensen is die jouw mag beoordelen op je doen en laten.

De beheersing van de Engelse taal onder Nederlanders lijkt inderdaad in dit geval tegen te werken. Ook omdat het onwaarschijnlijker is om merits te krijgen voor je bijdrage in grote threads ten opzichte van kleine threads. De nationale forums lijken toch net wat meer onder bevolkt te zijn dan de algemene forums die soms wel honderden pagina's lang zijn.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
May 04, 2018, 07:10:07 AM
#5
Een goed initiatief friends1980
Het merrit systeem heeft ze voor en nadelen en maakt het voor de nieuwkomers moeilijker om door de ranks heen te gaan. [weinig merrit sources en veel member ranks of eronder]
Het zal zeker een gedeelte Signature spam voorkomen.

Aan de ene kant is het een ingewikkeld systeem aan het worden (wie weet wordt de 1-april-grap in de toekomst nog werkelijkheid) - aan de andere kant begon het signature-spam-probleem wel steeds groter te worden, en dat is hopelijk hiermee toch een stuk moeilijker geworden.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 04, 2018, 06:50:28 AM
#4
@Aura: BTC werd bedacht als libertarisch concept en dan vind ik het ook vreemd dat er extra regeltjes komen op het forum. Druist volgens mij volledig in tegen de oorspronkelijke ideeën van Satoshi. De verleiding om aan regeltjes toe te geven is oh zo groot...

Wat niet wegneemt dat ik ook me ook dooderger aan al die spam. Of aan posts van mensen die de topic niet lezen, zoals @Anycoin hierboven. Tongue

@klaaas: voor mij is de ranking vooral een teken van sérieux en activiteit op dit forum. Ik ga ervan uit dat iemand met een hogere ranking (meestal) meer ervaring en kennis heeft. Dat het goed uitkomt bij bounties, is leuk meegenomen, maar zelf doe ik enkel signature campaigns en zelfs dan nog ga ik niet spammen, al was het maar omdat ik er zelf een grondige hekel aan heb.

Tot slot, zei ik het al: het feit dat wij allen perfect Engelstalig zijn, in tegenstelling tot de Russen, Fransen enz. die ik in de OP heb vermeld, speelt hier zeker in ons nadeel.

Cheers guys, ik zal jullie sMerits eveneens nuttig gebruiken!
hero member
Activity: 1568
Merit: 544
May 04, 2018, 03:28:24 AM
#3
Een goed initiatief friends1980
Het merrit systeem heeft ze voor en nadelen en maakt het voor de nieuwkomers moeilijker om door de ranks heen te gaan. [weinig merrit sources en veel member ranks of eronder]
Het zal zeker een gedeelte Signature spam voorkomen.

+1 Merrit  Wink



sr. member
Activity: 518
Merit: 268
May 03, 2018, 09:56:19 AM
#2
Ik heb ook het gevoel dat er te weinig sMerits in omloop zijn, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Wellicht zijn er minder merit sources in de Nederlandse gemeenschap of zijn zij te kritisch, ik weet het niet. Maar het houdt me eerlijk gezegd ook niet heel erg bezig, het systeem is naar mijn mening niet heel effectief. Het doel was om hiermee spammers van het forum te weren, het tegendeel is bewezen want het aantal spammers lijkt toe te zijn genomen. Ook past het systeem totaal niet bij een democratisch stelsel als Bitcoin, waarin een centrale eenheid bepaald wie geschikt is als bron en deze vervolgens het recht geven oneindig merits in omloop te brengen, exact de definitie van de centrale bank.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
May 02, 2018, 07:19:21 PM
#1
Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!
Pages:
Jump to: