Pages:
Author

Topic: Merit in Nederlandstalige community - page 4. (Read 9618 times)

jr. member
Activity: 62
Merit: 1
August 14, 2018, 06:19:07 AM
#93
Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.

Hier ben ik inderdaad ook wel nieuwsgierig naar!
copper member
Activity: 322
Merit: 15
August 14, 2018, 04:46:12 AM
#92
Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.
hero member
Activity: 1036
Merit: 501
August 12, 2018, 11:57:10 AM
#91
Tegenwoordig is het hebben van Merit op dit forum voor sommige onderdelen een vereiste, ook het halen van een hogere rank kan alleen maar na het behalen van een x aantal Merit. Zelf was ik een poos wat minder actief op dit forum waardoor ik net niet de rank Legendary heb bereikt aangezien je profiel activity niet omhoog gaat als niks post op dit forum. Toen ik weer wat actiever werd was ondertussen het Merit systeem ingevoerd waardoor je nu als extra eis 1000 merit moet halen, nu had ik ondertussen wel al de rank hero bereikt waardoor ik nu aardig wat Merit heb die ik weer kan weggeven aan andere.  

Zal eens wat vaker het Nederlandse deel van het forum bezoeken om te kijken of ik wat  Merit kan uitdelen aan mensen die iets goeds bijdragen aan dit forum.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 30, 2018, 07:29:53 AM
#90
Quotes van posts van begin mei? De Google Translate bots beginnen inderdaad het forum over te nemen op zoek naar merits...

Bounties zijn tot nu toe best goed geweest. Paar post per week, maar ik heb er toch goed mee verdiend.

Ja het is zeker mogelijk maar je moet zeer selectief zijn. Ik heb al een paar dagen werk verloren met projecten die er patent uitzien maar dan de zoveelste gebakken lucht blijken te zijn. En ik denk dat ik nochtans vrij grondige DYOR doe.

Maar het bounty onderwerp verdient eigenlijk zijn eigen thread.  Smiley
full member
Activity: 560
Merit: 112
July 26, 2018, 03:45:03 AM
#89
Quotes van posts van begin mei? De Google Translate bots beginnen inderdaad het forum over te nemen op zoek naar merits...

Bounties zijn tot nu toe best goed geweest. Paar post per week, maar ik heb er toch goed mee verdiend.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 23, 2018, 05:15:34 PM
#88
Euh ja, vergeet ook niet waarom je het doet. Ik vermoed voor de bounties. Ik zie niet meteen een andere reden.

Neem nu eens echt de tijd om te berekenen hoeveel per uur je aan bounties gaat verdienen, als je er ook nog je Merit-tijd moet aan toevoegen.

Bereken eens hoeveel je zou verdienen indien je even veel tijd aan de slechtst betaalde job in onze streken zou spenderen.

Snap je waar ik naartoe wil?  Smiley

Geniet van je tijd op dit forum en have fun ipv je te frustreren over die Merits. Ik zal uw fun tijdig bekronen met wat Merits, lol Grin
jr. member
Activity: 62
Merit: 1
July 23, 2018, 07:10:31 AM
#87
Check, dus voor (nieuwe) leden kan het aardig lastig zijn om bijv. van jr. member naar member te gaan. Dat is jammer

Ja, dat kun je wel zeggen ja. Nadat ik eindelijk 10 merits haalde heb ik het hele gebeuren maar lekker laten varen. Van 0 naar 10 is met hard werken en op de juiste plekken met het juiste antwoord reageren nog wel haalbaar, maar nu even van 10 naar 100...tja...gaan wel een paar jaar overheen en ik hoop eigenlijk dat het hele gebeuren tegen die tijd al niet meer bestaat (merit/sig campaigns). Want feitelijk gaat het natuurlijk om de sig campaigns, waarbij je met hogere member status echt absurde hoeveelheden tokens kunt verdienen. En met absurd bedoel ik echt absurd...een Legendary member die even in de laatste week van een bounty snel zijn sig verandert en vervolgens 20k tokens krijgt van een ICO, terwijl ik 200 tweets schrijf in 15 weken tijd en hier 200 tokens voor krijg haha Smiley.


De verhouding van die verdiensten is behoorlijk scheef inderdaad. Maarja, erg actief zijn en veel goede posts plaatsen is het enige wat je kunt doen.
member
Activity: 560
Merit: 22
July 23, 2018, 05:54:51 AM
#86
Check, dus voor (nieuwe) leden kan het aardig lastig zijn om bijv. van jr. member naar member te gaan. Dat is jammer

Ja, dat kun je wel zeggen ja. Nadat ik eindelijk 10 merits haalde heb ik het hele gebeuren maar lekker laten varen. Van 0 naar 10 is met hard werken en op de juiste plekken met het juiste antwoord reageren nog wel haalbaar, maar nu even van 10 naar 100...tja...gaan wel een paar jaar overheen en ik hoop eigenlijk dat het hele gebeuren tegen die tijd al niet meer bestaat (merit/sig campaigns). Want feitelijk gaat het natuurlijk om de sig campaigns, waarbij je met hogere member status echt absurde hoeveelheden tokens kunt verdienen. En met absurd bedoel ik echt absurd...een Legendary member die even in de laatste week van een bounty snel zijn sig verandert en vervolgens 20k tokens krijgt van een ICO, terwijl ik 200 tweets schrijf in 15 weken tijd en hier 200 tokens voor krijg haha Smiley.

jr. member
Activity: 62
Merit: 1
July 23, 2018, 03:52:09 AM
#85
Check, dus voor (nieuwe) leden kan het aardig lastig zijn om bijv. van jr. member naar member te gaan. Dat is jammer
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 23, 2018, 03:44:48 AM
#84
Is er ook iets van een 'ongeschreven regel' of iets dergelijks op dit forum voor het verdienen van merits of is het puur de gun-factor van degene die het weggeeft?

Gun-factor Smiley
jr. member
Activity: 62
Merit: 1
July 23, 2018, 03:43:52 AM
#83
Is er ook iets van een 'ongeschreven regel' of iets dergelijks op dit forum voor het verdienen van merits of is het puur de gun-factor van degene die het weggeeft?
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 22, 2018, 05:13:52 AM
#82
De beheersing van de Engelse taal onder de Nederlanders lijkt in dit geval eigenlijk een tegeneffect te hebben. Dit systeem is ook ongeschikt voor een democratisch systeem zoals Bitcoin, waarbij een centrale eenheid bepaalt wie als bron past en het vervolgens het recht geeft om eindeloze waarden te verspreiden!

Robot?
copper member
Activity: 322
Merit: 15
July 20, 2018, 04:54:27 AM
#81
Het hele merit gebeuren snap ik nog niet. Krijg ik dit automatisch om uit te delen of moet ik daar iets voor doen? En waar kan ik zien hoeveel merits om te vergeven ik heb?
Ik zag dat je in de thread met de vertaalde forumregels al schreef dat je dacht inmiddels te begrijpen hoe het werkt met merits. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, dan zou deze post eerder in deze thread het misschien iets kunnen verhelderen.
Dank je wel, dit verduidelijkt inderdaad het stukje dat ik nog miste. Ik zie het +merit knopje niet, omdat ik nog geen merits heb ontvangen en dus geen sMertits heb om te versturen. Ik begrijp nu in ieder geval hoe het systeem werkt.
member
Activity: 308
Merit: 69
July 19, 2018, 03:12:52 PM
#80
Het hele merit gebeuren snap ik nog niet. Krijg ik dit automatisch om uit te delen of moet ik daar iets voor doen? En waar kan ik zien hoeveel merits om te vergeven ik heb?
Ik zag dat je in de thread met de vertaalde forumregels al schreef dat je dacht inmiddels te begrijpen hoe het werkt met merits. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, dan zou deze post eerder in deze thread het misschien iets kunnen verhelderen.
copper member
Activity: 322
Merit: 15
July 19, 2018, 02:05:24 PM
#79
Het hele merit gebeuren snap ik nog niet. Krijg ik dit automatisch om uit te delen of moet ik daar iets voor doen? En waar kan ik zien hoeveel merits om te vergeven ik heb?
member
Activity: 308
Merit: 69
July 19, 2018, 10:25:43 AM
#78
Eerder in deze thread heb ik mijn mening gegeven over het merit-systeem. Hieraan zou ik willen toevoegen dat het opmerkelijk is hoe weinig merits er binnen de Nederlandstalige community worden gegeven. Nu denk ik dat dat grotendeels te wijten is aan het feit dat het Nederlandstalige deel van het forum niet zo populair is. Kijk maar eens naar hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) berichten er op een dag worden geplaatst.

Ik denk dat het Nederlandstalige deel van het forum populairder zou zijn als er meer activiteit zou zijn. Dan zouden er namelijk meer interessante threads (zoals deze) worden geplaatst en dat nodigt uit tot meer interactie. Want hoewel veel Nederlanders het Engels goed machtig zijn, blijft het altijd gemakkelijker om in je eigen taal te communiceren.

Omdat ik graag een bijdrage wil leveren aan het Nederlandstalige deel van het forum, heb ik onlangs de forumregels naar het Nederlands vertaald. Je kunt deze vinden in de thread genaamd Niet-officiële lijst met (officiële) regels, richtlijnen, FAQ Bitcointalk.org. Misschien heb je de forumregels eerder gelezen in het Engels, misschien heb je ze nog nooit gezien. Lees ze eens door. Iedereen is welkom om een reactie achter te laten. En mocht je op- of aanmerkingen hebben, laat het dan vooral weten.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 17, 2018, 05:47:56 PM
#77

Ik zal in elk geval aan denken om toekomstige merit maar hier te vergeven Smiley. Edit: Hey. Ik heb er twee, dus 1tje weg ermee Smiley. Nu even de vraag hoe ik een ander weer blij maak. Wie heeft ze nu eigenlijk 'het meeste nodig'?

En een gerelateerde vraag. Welke subrubrieken zijn nu een beetje de plekken waar meer inhoudelijk gepraat wordt zonder dat het alleen maar over btc gaat en zonder dat het een groot shillfest wordt?

Ik stel mij daar geen enkele vraag bij. Ik deel uit als ik daar zin in heb en aan wie ik wil. Maak niet uit welke rank of trust etc. De volledige Meta-thread is een irritante "Merit Police" thread aan het worden, waar mensen zich niet alleen meer vragen stellen over spam en nutteloze posts, maar zich nu ook beginnen af te vragen of de gegeven Merits wel goed gespendeerd werden. Het grenst soms aan het absurde.

Zo is er een thread over mensen die ANN en BOUNTY-threads Meriten. Een thread over mensen die Merit statistics liken. Een thread voor mensen die memes Meriten. Enzovoort enzovoort. Roll Eyes

Ik heb amper de tijd om dat allemaal te lezen, laat staan om hele posts daarover vol te schrijven. Heeft allemaal niets meer met crypto te maken. Geen idee waar al die mensen tijd (en zin en energie) daarvoor vinden... (ik ben trouwens in deze post toch wel goed mijn best aan het doen Cool Grin )

Dus geef gewoon aan wie je wilt. Dit forum is door een libertariër opgestart en ik ga er prat op die spirit van Satoshi voort te zetten. Voor mij waren de Merits dus (deels) voor iedereen die een ietwat samenhangende post in deze thread heeft gezet. Voor een ander kan het iets grappigs of superintellectueel of whatever zijn.

Ze hebben dat Merit systeem absoluut door onze strot willen duwen en als ze nu ook nog gaan komen vertellen waar we ze mogen uitdelen, kunnen we misschien beter ons eigen cryptoforum opstarten...

En wat je laatste vraag betreft... Ik weet het momenteel ook niet te goed. Het is sinds december overal lekker shillen geblazen. Mensen lezen enkel de OP en antwoorden dan maar lukraak iets, gewoon om aan hun minimum posts te geraken... Economics vind ik nog redelijk te doen. Verder is er ook nog de Serious Discussion, maar om heel eerlijk te zijn: ik zit echt niet op dit forum om effe gezellig te keuvelen over legalizering van drugs of over het recht een inbreker te doden of zo...
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 16, 2018, 05:20:32 PM
#76
Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen.


Dat was exact de bedoeling van deze thread!  Cool Als de andere buitenlandse members naar hartelust mogen uitwisselen, dan mogen wij dat ook!

Vanzelfsprekend...maar om te geven moet je ze krijgen en ik heb het vermoeden dat NL gebruikers simpelweg minder 'krijgen' los van het feit of ze wel/niet in contact komen met andere NL gebruikers Smiley.

Ik zal in elk geval aan denken om toekomstige merit maar hier te vergeven Smiley. Edit: Hey. Ik heb er twee, dus 1tje weg ermee Smiley. Nu even de vraag hoe ik een ander weer blij maak. Wie heeft ze nu eigenlijk 'het meeste nodig'?

En een gerelateerde vraag. Welke subrubrieken zijn nu een beetje de plekken waar meer inhoudelijk gepraat wordt zonder dat het alleen maar over btc gaat en zonder dat het een groot shillfest wordt?

Wat ik krijg geef ik regelmatig ook weg, toevallig dat ik je hier tref trouwens, je kent me wel, van Chainium ;-)
member
Activity: 560
Merit: 22
July 16, 2018, 07:03:39 AM
#75
Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen.


Dat was exact de bedoeling van deze thread!  Cool Als de andere buitenlandse members naar hartelust mogen uitwisselen, dan mogen wij dat ook!

Vanzelfsprekend...maar om te geven moet je ze krijgen en ik heb het vermoeden dat NL gebruikers simpelweg minder 'krijgen' los van het feit of ze wel/niet in contact komen met andere NL gebruikers Smiley.

Ik zal in elk geval aan denken om toekomstige merit maar hier te vergeven Smiley. Edit: Hey. Ik heb er twee, dus 1tje weg ermee Smiley. Nu even de vraag hoe ik een ander weer blij maak. Wie heeft ze nu eigenlijk 'het meeste nodig'?

En een gerelateerde vraag. Welke subrubrieken zijn nu een beetje de plekken waar meer inhoudelijk gepraat wordt zonder dat het alleen maar over btc gaat en zonder dat het een groot shillfest wordt?
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
July 16, 2018, 03:34:02 AM
#74
Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen.


Dat was exact de bedoeling van deze thread!  Cool Als de andere buitenlandse members naar hartelust mogen uitwisselen, dan mogen wij dat ook!
Pages:
Jump to: