Pages:
Author

Topic: Merit in Nederlandstalige community - page 6. (Read 9618 times)

full member
Activity: 560
Merit: 112
July 01, 2018, 04:48:25 PM
#53
Ik zag deze post in het Engelse merit thread. Ik ben inderdaad 1 van die Nederlanders die net zo lief Engels spreekt en daarom de NL sectie vaak overslaat.
Er wordt daar helaas ook niet echt naar mijn mening geluisterd en ik krijg inderdaad steeds meer de indruk dat het een ons-kent-ons netwerk is dat vooral elkaar tevreden houdt.

Mijn grootste issue met BCT zijn de spammers en scammers. Daarom was ik initieel blij met het idee van een "merit" systeem, vergelijkbaar met upvotes. In de uitvoering blijkt echter dat merit niets doet tegen deze mensen. Ook in het originele systeem gebruikten spammers geen "hoge" accounts. Als je na 1-2 posts wordt gebanned is het zonde van de tijd die je erin hebt gestopt. Het waren altijd al de newbies die mensen lastig vielen.

Via merit kun je er nu voor zorgen dat ze nooit hogerop komen, maar zonder minimum vereisten voor posts is dat ook helemaal niet nodig. Daarom is merit op dit moment een onnodige complicatie. Je zou het wel nuttig kunnen maken (lijkt me handig!) door posters van threads de mogelijkheid te geven om newbies geen post rechten te geven.

Dan sluiten je wellicht een kleine groep buiten (die moeten dan via andere threads merit zien te verzamelen eerst), maar geeft het merit direct waarde en ga je spam tegen.
Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.

Als merit ervoor kan zorgen dat die nooit kunnen ranken (en mensen mogen minimum eisen stellen aan posters) dan zie ik pas de toegevoegde waarde.
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
July 01, 2018, 07:07:09 AM
#52
He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.



Door hoogwaardige kwaliteits posts te gaan maken, in het Engelse gedeelte.  Of eventueel een mindblowing topic of post hier in het Nederlandse gedeelte
hero member
Activity: 1643
Merit: 683
LoyceV on the road. Or couch.
June 30, 2018, 06:37:33 PM
#51
Bij elke post zie je rechtsboven +Merit.
Accounts zonder merit zien dat niet.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
June 30, 2018, 05:29:00 PM
#50
He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.



Bij elke post zie je rechtsboven +Merit.

Druk daar eens op...  Grin
jr. member
Activity: 154
Merit: 2
Staker.network - POS Smart Contract ETH Token
June 30, 2018, 05:18:54 PM
#49
He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.

hero member
Activity: 1643
Merit: 683
LoyceV on the road. Or couch.
June 30, 2018, 02:07:00 AM
#48
Dit topic is weinig anders dan de Engelstalige klaagtopics over merit: het is altijd oneerlijk en ligt altijd aan hooggeplaatste accounts.
Ik kan je vertellen dat ik geen behoefte heb om aan bounties mee te doen, en degenen die dat wel doen maken vrijwel uitsluitend bounty posts. Daar verdien je inderdaad geen Merit mee.

Het klopt wel dat ik vrijwel nooit in het Nederlandse deel kom, er gebeurt hier weinig wat ik niet al in het Engels kan lezen.
jr. member
Activity: 154
Merit: 2
Staker.network - POS Smart Contract ETH Token
June 28, 2018, 08:09:05 AM
#47
He,

Wat goed dat jij dat bespreekbaar maakt. Zoals iedereen hier proberen wij het beste uit te brengen op deze zeer hulpzaam site. Wij denken volgens mij niet altijd aan Merit die wij zouden kunnen uitdelen. Ik heb het ook nooit gedaan want ik weet niet precies hoe dat moet. In iedere geval, moeten wij ervoor zorgen dat onze community wordt geholpen door handige informatie / tips te geven en wij moeten dan ook leren dankbaar zijn door Merit uit te delen.
Zoals jullie allemaal weten wij moeten onze plek vinden in deze Crypto wereld en Bitcointalk een voor veel airdrops een eis.Laten wij elkaar helpen.
De site Bitcointalk vind ik op eerste gezicht wel wat rommelig. Belangrijke informatie springen niet gelijk in je ogen als jij op de site bent en dat vind ik zeer jammer. Want in veel gevallen moet jij zoek en er zijn zoveel nuttige info dat het zonde is dat het helemaal onderaan is verstopt.

Jongens succes met cryptos !!
member
Activity: 116
Merit: 11
June 28, 2018, 07:29:10 AM
#46




Corrupt boeltje. Jij benoemt het correct. Noem me maar een 'conspiracy theorist' maar het lijkt er soms wel op of merit en trust alleen bestaan om een selecte groep van hooggeplaatste leden te kietelen. Hoe minder hooggeplaatste leden kunnen deelnemen aan signature campagnes hoe meer stakes er te verdelen zijn voor hen die wel hooggeplaatst kunnen deelnemen. Het merit system zorgt er nu voor dat de pool van hooggeplaatste deelnemers niet toeneemt en het trust system doet die pool alleen maar kleiner worden. Kwestie van economisch denken. Bovendien denkt de eigenaar van dit forum helemaal niet principieel. Het is een beetje van dit en een beetje van dat. D'r klopt gewoon niks van. Maar ja. Waar veel geld te verdienen valt vind je ook veel corruptie. We moeten het er maar mee doen of het zelf ergens anders beter doen.


Deze onderbouwing klopt helemaal. het boeltje stinkt, en de je bent niet de enige die er hier zo over denkt.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
June 27, 2018, 10:58:16 AM
#45
Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.

Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.

Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.

Il n'y a pas de Belges, mon ami. Je bedoelt waarschijnlijk Vlamingen. We zijn allemaal Lagelanders. Grin Wink

Ik heb zelf ook nog wat diverse bedenkingen:

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat spam een ferme pain in the ass was. In die zin was het Merit-systeem zeker goed bedoeld. Ik vind het wel wat absurd dat de hoeveelheid te behalen Merit zwaarder wordt naarmate je level stijgt. Het zou net omgekeerd moeten zijn, aangezien je vanaf een bepaald niveau toch in zekere zin al je kwaliteiten hebt bewezen.

Bovendien zijn het gewoon weer extra regeltjes, die m.i. compleet in strijd zijn met Satoshi's libertarische idee, maar daarover heb ik het al tig keer gehad op dit forum. Satoshi heeft dit forum verlaten, en soms denk ik dat hij het perfect had zien aankomen.

Je krijgt bovendien compleet absurde discussies in het Meta-forum - nochtans vaak van high-level members - die zich afvragen of je wel Merits mag kopen, en of je wel posts mag bumpen in de hoop Merits te krijgen en bla bla. Ja jongens, voor elke regel die je verzint, ga je 3000 manieren vinden om de regel te omzeilen. Dat is net het hele idee achter libertarisme en vrije markt: de pot op met je regeltjes.

Ook nog wat mijn OP betreft: ik zei het eerder al, we zijn een beetje de dupe van onze eigen sterkte, nl. onze talenkennis, waardoor we vooral in het Engels bezig zijn. Maar het is helemaal niet mijn bedoeling om het Dutch forum leven in te blazen. Voor mij persoonlijk mogen jullie hieronder gerust jullie Engelstalige threads posten, en dan zal ik die al dan niet met Merits belonen. Het was alleen mijn intentie om de Merits een beetje binnen onze Nederlandstalige community te verdelen.

En last but not least: laat ons die Merits ook niet serieuzer nemen dan ze zijn. Want soms, als ik dit soort topics schrijf, voel ik me echt als een klein kind behandeld, dat nog maar 1 doel in zijn leven heeft, nl. Merits scoren. Voor een paar bounty campaigns die achteraf toch scams blijken te zijn... Laat ons toch maar niet in die val trappen. Roll Eyes
full member
Activity: 742
Merit: 102
June 27, 2018, 10:06:57 AM
#44
Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.

Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.

Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.



Corrupt boeltje. Jij benoemt het correct. Noem me maar een 'conspiracy theorist' maar het lijkt er soms wel op of merit en trust alleen bestaan om een selecte groep van hooggeplaatste leden te kietelen. Hoe minder hooggeplaatste leden kunnen deelnemen aan signature campagnes hoe meer stakes er te verdelen zijn voor hen die wel hooggeplaatst kunnen deelnemen. Het merit system zorgt er nu voor dat de pool van hooggeplaatste deelnemers niet toeneemt en het trust system doet die pool alleen maar kleiner worden. Kwestie van economisch denken. Bovendien denkt de eigenaar van dit forum helemaal niet principieel. Het is een beetje van dit en een beetje van dat. D'r klopt gewoon niks van. Maar ja. Waar veel geld te verdienen valt vind je ook veel corruptie. We moeten het er maar mee doen of het zelf ergens anders beter doen.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
June 27, 2018, 03:34:01 AM
#43
Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Alleen "Nederlandstalige" Belgen natuurlijk...  Wink

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. [...]

Hier nog een... maar ik heb dan ook gemakkelijk praten...  Grin
jr. member
Activity: 97
Merit: 2
Join The Blockchain Revolution In Logistics
June 26, 2018, 04:12:45 PM
#42
Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.

Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.

Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.

full member
Activity: 742
Merit: 102
June 25, 2018, 12:36:43 PM
#41
Ik heb niet eens merits meer, anders had Bouli hierboven, of jij, er meteen een stel van me gehad. Dus zelfs als iemand een reactie plaatst die je waardeert kun je dat niet eens omzetten naar welverdiende merits. Net als bij het trust systeem zit de macht van merits bij enkele, al dan niet corrupte, hooggeplaatste members die het liefst alleen elkaar een veer in het achterste steken.
member
Activity: 232
Merit: 13
PRiVCY -Mod
June 24, 2018, 06:18:54 PM
#40
Ik had verwacht dat deze thread inmiddels een stuk langer zou zijn, het woord merit als onderwerp trekt vaak veel publiek. Schijnbaar is dit de bevestiging dat het Nederlandse subforum inderdaad slecht bezocht wordt.
De post van friends1980 heeft mij er juist toe aangezet hier wat vaker te komen en te posten, alhoewel er weinig nieuwe interessante threads in het Nederlands worden aangemaakt. Ik heb inmiddels van allerlei kanten
verschillende tips en suggesties voorbij zien komen in discussies over merit. Van spam rapporteren, off-topic rapporteren tot het volgen van bepaalde high ranked leden om maar aan merits te komen.
Het merendeel van de mensen lijkt het op te geven. Ik sprak met enkele chinezen die mij vertelde dat in de chinese subforums bijna niks aan merits wordt weggegeven maar alles wordt verkocht. Ik heb in ieder geval mijn eerste merit verdiend vorige week door een post met een link naar een interessant artikel over mining rigs. Toch nog gelukt en ook nog van een mede Hollander, doet mij goed.
Hopelijk komt er nog wat meer activiteit op het forum hier. Hou het in de peiling.

groet
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
June 23, 2018, 04:04:39 PM
#39
Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

Dat moet je klaaas of één van zijn alts vragen.

Mijn gok; eliminatie van concurrentie / afgunst.

Heeft ook negatieve feedback, daar blijf ik van weg  Grin
full member
Activity: 742
Merit: 102
June 23, 2018, 04:10:27 AM
#38
Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

Dat moet je klaaas of één van zijn alts vragen.

Mijn gok; eliminatie van concurrentie / afgunst.
member
Activity: 308
Merit: 69
June 22, 2018, 06:39:28 AM
#37
volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

Wel, het enthousiasme voor ontvangen lijkt mij anders ook niet zo groot want de hoeveelheid verzoeken na mijn post is toch behoorlijk beperkt, vind ik. Het Nederlandse forum is simpelweg niet druk bezocht.

Ik heb nog steeds Merits uit te delen, dus wie nog leuke posts te belonen heeft, post je links hieronder.

De overschot zal ik uitdelen in de andere forums, maar dat is net wat ik probeerde te vermijden met mijn OP...

Ik vond mijn bijdrage eerder in deze thread als antwoord op drfugazi best merit-waardig..  Wink
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
June 22, 2018, 05:56:31 AM
#36
volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

Wel, het enthousiasme voor ontvangen lijkt mij anders ook niet zo groot want de hoeveelheid verzoeken na mijn post is toch behoorlijk beperkt, vind ik. Het Nederlandse forum is simpelweg niet druk bezocht.

Ik heb nog steeds Merits uit te delen, dus wie nog leuke posts te belonen heeft, post je links hieronder.

De overschot zal ik uitdelen in de andere forums, maar dat is net wat ik probeerde te vermijden met mijn OP...
member
Activity: 116
Merit: 11
June 22, 2018, 03:23:40 AM
#35
volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
June 16, 2018, 05:38:21 AM
#34
Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh
Pages:
Jump to: