Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie
Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.
Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.
Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.
Il n'y a pas de Belges, mon ami. Je bedoelt waarschijnlijk Vlamingen. We zijn allemaal Lagelanders.
Ik heb zelf ook nog wat diverse bedenkingen:
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat spam een ferme pain in the ass was. In die zin was het Merit-systeem zeker goed bedoeld. Ik vind het wel wat absurd dat de hoeveelheid te behalen Merit zwaarder wordt naarmate je level stijgt. Het zou net omgekeerd moeten zijn, aangezien je vanaf een bepaald niveau toch in zekere zin al je kwaliteiten hebt bewezen.
Bovendien zijn het gewoon weer extra regeltjes, die m.i. compleet in strijd zijn met Satoshi's libertarische idee, maar daarover heb ik het al tig keer gehad op dit forum. Satoshi heeft dit forum verlaten, en soms denk ik dat hij het perfect had zien aankomen.
Je krijgt bovendien compleet absurde discussies in het Meta-forum - nochtans vaak van high-level members - die zich afvragen of je wel Merits mag kopen, en of je wel posts mag bumpen in de hoop Merits te krijgen en bla bla. Ja jongens, voor elke regel die je verzint, ga je 3000 manieren vinden om de regel te omzeilen. Dat is net het hele idee achter libertarisme en vrije markt: de pot op met je regeltjes.
Ook nog wat mijn OP betreft: ik zei het eerder al, we zijn een beetje de dupe van onze eigen sterkte, nl. onze talenkennis, waardoor we vooral in het Engels bezig zijn. Maar het is helemaal niet mijn bedoeling om het Dutch forum leven in te blazen. Voor mij persoonlijk mogen jullie hieronder gerust jullie Engelstalige threads posten, en dan zal ik die al dan niet met Merits belonen. Het was alleen mijn intentie om de Merits een beetje binnen onze Nederlandstalige community te verdelen.
En last but not least: laat ons die Merits ook niet serieuzer nemen dan ze zijn. Want soms, als ik dit soort topics schrijf, voel ik me echt als een klein kind behandeld, dat nog maar 1 doel in zijn leven heeft, nl. Merits scoren. Voor een paar bounty campaigns die achteraf toch scams blijken te zijn... Laat ons toch maar niet in die val trappen.