Pages:
Author

Topic: P2P.Gent - Bitcoin meetup 36 - Dinsdag 29 december vanaf 20:00 - page 5. (Read 94788 times)

member
Activity: 106
Merit: 10
ik ben er, of beter is zal er zijn.


En ik probeer den Teckniel, Piet & Simon mee te krijgen.... & Miss den D
We gaan een grotere tafel nodig hebben of een grotere hoek...
member
Activity: 106
Merit: 10
ik ben er, of beter is zal er zijn.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Het was weer zeer gezellig! Opvallend veel nieuwe gezichten deze keer!

Ik heb jullie niet allemaal kunnen spreken, als jullie vragen hebben over bitcoin, post ze gerust in het Nederlandstalig subforum of kom gewoon volgende keer opnieuw naar de meet Wink



volgende meet:
dinsdag 22 juli vanaf 19:30.
member
Activity: 106
Merit: 10
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
BUMP!

Zaterdag is het weer meet. We zijn altijd met minstens 10-12 aanwezigen, dus kom zeker af, het is altijd héél gezellig! Smiley



PS: ik heb 0.313425 BTC te koop van een vriend. Dus als je wat cash meebrengt kunnen we het op de meet regelen.
Daarnaast heeft Bytas ook nog 0.7 BTC te koop (heb ik in bewaring). Dus als iemand 1 bitcoin wil kopen voor cash, kom zeker naar de meet Smiley
prijs: bitcoinaverage +4% (normaal vraag ik meer Wink )
sr. member
Activity: 323
Merit: 250
Ne vriend van mij heeft 2 bitcoins die hij graag zou verkopen.
Zijn er soms mensen die afkomen naar de meet die daar interesse in hebben (of een stuk ervan?)
Hij zou dan ook afkomen en dan kan er in een gezellige vriendelijke sfeer de trade gedaan worden. Smiley
Ik ben er ook weer bij zaterdag!
newbie
Activity: 53
Merit: 0
ik ook, 4 weken voelen toch veel langer aan dan 3.5!
member
Activity: 106
Merit: 10
Yep ik ben van de party
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Hey dnaleor,

Bedankt voor de monero tip. Dankzij monero ben ik mij beginnen verdiepen in altcoins ... ik volgde reeds ethereum en maidsafe, maar verder had ik de indruk dat altcoins goedkope afkooksels waren van Bitcoin. Nu niet meer, altcoins als monero (of meer bepaald cryptonote/cryptonight) bieden effectief een meerwaarde...in dit geval anonimiteit (wat niet voor iedereen positief onthaald wordt), maar oook 'fungibility' (= vervangbaar), wat mij toch een belangrijke tekortkoming lijkt van Bitcoin.

thx

   

Koers is nog wel een beetje gezakt, maar dat weet je op voorhand... Nieuwe coins zijn volatiel. Op lange termijn blijf ik erin geloven (en heb sinds de meet niets verkocht). Ik ben zeker geen altcoin-expert. Maar hoop dat je je voordeel met deze tip gaat doen :-)
xa4
member
Activity: 71
Merit: 10
Hey dnaleor,

Bedankt voor de monero tip. Dankzij monero ben ik mij beginnen verdiepen in altcoins ... ik volgde reeds ethereum en maidsafe, maar verder had ik de indruk dat altcoins goedkope afkooksels waren van Bitcoin. Nu niet meer, altcoins als monero (of meer bepaald cryptonote/cryptonight) bieden effectief een meerwaarde...in dit geval anonimiteit (wat niet voor iedereen positief onthaald wordt), maar oook 'fungibility' (= vervangbaar), wat mij toch een belangrijke tekortkoming lijkt van Bitcoin.

thx

   
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Het was weer heel gezellig. lekker tezamen pizza gegeten (betaald met BTC natuurlijk!).
Mooie opkomst, rond de 12 aanwezigen.

De prijs gaat weer de hoogte in, ik verwacht volgende keer weer 20 mensen als het zo verder gaat Wink

volgende meet: zaterdag 28 juni
sr. member
Activity: 323
Merit: 250
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ik kan vanavond wel iets uitleggen over Monero. Een altcoin met toekomst Wink
(en die me al > 5 BTC heeft opgeleverd in de laatste 2 weken  Grin )
graag! Smiley
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ik kan vanavond wel iets uitleggen over Monero. Een altcoin met toekomst Wink
(en die me al > 5 BTC heeft opgeleverd in de laatste 2 weken  Grin )
newbie
Activity: 29
Merit: 0
ook van de partij (met 2).

BTW heb interesse om tss 0.5 en 1 btc te kopen dus als er iemand dat wil meenemen graag pm


Pm Gestuurd!
sr. member
Activity: 323
Merit: 250
Je moet de mensen van de bitcoin boulevard eens contacteren via facebook!
https://www.facebook.com/bitcoinboulevard

Ik ben een aantal weken geleden naar den haag gegaan om al de bitcoin café's eens aan te doen en er iets te eten/drinken. Een aantal van die café's hadden daar een softwaresysteem voor bitcoin dat ingebouwd was in hun normale kassa! Het was heel simpel: de cafébaas maakte de rekening op, selecteerde betalen met bitcoin en er verscheen een grote qr code. Scannen die handel -> betalen en klaar. Van zodra de transactie naar het netwerk geduwd was werd de QR code meteen groen en stond er 'received' in grote groene letters voor. Smiley Erg aangenaam betalen!

De hele boulevard was opgezet door een bitcoin enthousiast die zelf geen café had maar een goede vriend was van de cafébazen, dus die kan waarschijnlijk wel info geven over dat systeem.

Tot vanavond allesinds!
newbie
Activity: 53
Merit: 0
dauwken: zeker eens langskomen op de meet, lijkt me een interessant onderwerp om over te discussieren!
Er zijn veel manieren om bitcoin te aanvaarden, maar een perfecte integratie in een Belgisch kassasysteem is er bij mijn weten nog niet.
Misschien eens vragen bij aankoop van het kassasysteem, je weet nooit dat er een leverancier interesse heeft...
copper member
Activity: 3892
Merit: 2197
Verified awesomeness ✔
copper member
Activity: 3892
Merit: 2197
Verified awesomeness ✔
Iemand die ervaring heeft met BTC acceptatie voor horeca?
Binnen een 2-tal weken zou in Gent een restaurant openen waarin ik voldoende inspraak heb om "BTC accepted here" erdoor te krijgen.
Het goede is dat het nog niet operationeel is, en er nog geen keuze gemaakt is ivm software e.d., maar ik moet er wel zeker van zijn dat het gebruiksvriendelijk is EN er geen wisselkoersrisico is.
Nu ken ik een aantal afzonderlijke oplossingen wel ("je moet bitpay gebruiken",...) maar is er al iets "geïntegreerds" beschikbaar waarbij met de tablet de bestellingen kunnen opgenomen worden, en de klant bij afrekening kan kiezen of hij met Visa/Mastercard/Unionpay/cash/... of BTC kan betalen? Werkt dat dan best met een labelprinter waarop de QR code komt, of komt het bedrag in € op het scherm en betaalt de klant op het moment zelf in BTC volgens de koers van het moment van betaling?
Enfin, ik volg BTC nu toch al meer dan een jaar maar technisch ben ik niet voldoende "mee" ivm integratie en acceptatie. Ik wil het heel graag aanvaarden, maar zonder dat het mij uren aan bijkomende administratie zou kosten.
Hiermee een warme oproep aan de BTC community van Gent om hier even over na te denken: het gaat over een restaurant op een toplocatie waar massa's toeristen voorbijkomen, er mag voor mijn part een grote "Bitcoin accepted here" sticker onderaan het menubord komen, en ik overweeg op termijn zelfs een Bitcoin ATM (dus ook hierover suggesties welkom; sta ook open voor crowdfunding hieromtrent...)
Lijkt me een mooie kans, dus we laten die beter niet liggen he
Groeten
Bart
Iemand had een hele mooie tutorial gemaakt hierover. Waarin men via een tablet en een klein beetje tijd zo bitcoins kon accepteren, zonder al te veel moeite. Ik zal hem even gaan opzoeken Wink
newbie
Activity: 2
Merit: 0
Iemand die ervaring heeft met BTC acceptatie voor horeca?
Binnen een 2-tal weken zou in Gent een restaurant openen waarin ik voldoende inspraak heb om "BTC accepted here" erdoor te krijgen.
Het goede is dat het nog niet operationeel is, en er nog geen keuze gemaakt is ivm software e.d., maar ik moet er wel zeker van zijn dat het gebruiksvriendelijk is EN er geen wisselkoersrisico is.
Nu ken ik een aantal afzonderlijke oplossingen wel ("je moet bitpay gebruiken",...) maar is er al iets "geïntegreerds" beschikbaar waarbij met de tablet de bestellingen kunnen opgenomen worden, en de klant bij afrekening kan kiezen of hij met Visa/Mastercard/Unionpay/cash/... of BTC kan betalen? Werkt dat dan best met een labelprinter waarop de QR code komt, of komt het bedrag in € op het scherm en betaalt de klant op het moment zelf in BTC volgens de koers van het moment van betaling?
Enfin, ik volg BTC nu toch al meer dan een jaar maar technisch ben ik niet voldoende "mee" ivm integratie en acceptatie. Ik wil het heel graag aanvaarden, maar zonder dat het mij uren aan bijkomende administratie zou kosten.
Hiermee een warme oproep aan de BTC community van Gent om hier even over na te denken: het gaat over een restaurant op een toplocatie waar massa's toeristen voorbijkomen, er mag voor mijn part een grote "Bitcoin accepted here" sticker onderaan het menubord komen, en ik overweeg op termijn zelfs een Bitcoin ATM (dus ook hierover suggesties welkom; sta ook open voor crowdfunding hieromtrent...)
Lijkt me een mooie kans, dus we laten die beter niet liggen he
Groeten
Bart
member
Activity: 86
Merit: 10
Ik ben er dit keer zeker bij
Pages:
Jump to: