Pages:
Author

Topic: P2P.Gent - Bitcoin meetup 36 - Dinsdag 29 december vanaf 20:00 - page 9. (Read 94474 times)

xa4
member
Activity: 71
Merit: 10
hehe,

Heb mij verkeerd uitgedrukt denk ik. Stel dat je online (mobiele) wallet leeg is, dan zou je bijvoorbeeld via de machine uw eigen bitcoins vanop een "bitcoinbankrekening" kunnen oververschrijven ....

Wat talent betreft, complexe regelgeving/wetgeving doorgronden is ook een talent ;-)
Maar ik denk dat er in België momenteel geen regelgeving is, dus niet veel te doorgronden is ... maar dat zal wat te simpel zijn. KYC/AML normen zijn volgens mij normen en dus geen wetgeving/regelgeving en eventueel zijn die normen niet van toepassing indien je in persoonlijke naam handelt (cfr. de geruchten dat Huobi CEO zijn persoonlijke bankrekening gebruikt) Maar ik weet er eigenlijk niets van en ben eigenlijk aan 't gissen. Weet jij welke problemen/opstakels er zijn in België mbt regelgeving/wetgeving rond Bitcoin ? 

xa4
newbie
Activity: 55
Merit: 0
Kun je wat meer (technische) info geven over de machine. Ik begrijp dat je via de machine bitcoins kunt kopen; zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om deze machine te koppelen aan een 'trusted party', een soort bitcoinbank bijvoorbeeld, waar je een bitcoinrekening hebt en bitcoins afhaalt zoals je euros afhaalt aan een reguliere bancontact ?

Je kan de machine herprogrammeren zoals je wil maar waarom zou je EUR willen betalen voor BTC die toch al van jou zijn en op je bitcoinbank rekening staan? Dan ben je toch beter af met een online wallet (met alle security risks van dien)

Quote
Volgende meeting kom ik af (was er op de eerste meeting in november, maar laatste 2 gemist). Benieuwd naar de machine en vroeg me ook af of niemand er al aan gedacht heeft om een Belgische Exchange op poten te zetten ....cfr. bitplaats.be (onlangs in 't nieuws op coindesk). Zij hebben een spread van meer dan 10% op koop- en verkoopprijs + ze zijn duur .... dit moet met het Gentse/Belgische talent toch beter kunnen.

Ik denk dat het vooral gaat om de complexe regelgeving rond money exchange, niet talent.
xa4
member
Activity: 71
Merit: 10
Hey,
 
Kun je wat meer (technische) info geven over de machine. Ik begrijp dat je via de machine bitcoins kunt kopen; zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om deze machine te koppelen aan een 'trusted party', een soort bitcoinbank bijvoorbeeld, waar je een bitcoinrekening hebt en bitcoins afhaalt zoals je euros afhaalt aan een reguliere bancontact ?

Volgende meeting kom ik af (was er op de eerste meeting in november, maar laatste 2 gemist). Benieuwd naar de machine en vroeg me ook af of niemand er al aan gedacht heeft om een Belgische Exchange op poten te zetten ....cfr. bitplaats.be (onlangs in 't nieuws op coindesk). Zij hebben een spread van meer dan 10% op koop- en verkoopprijs + ze zijn duur .... dit moet met het Gentse/Belgische talent toch beter kunnen.

Cu all

xa4
newbie
Activity: 55
Merit: 0
Kan je in dat café in Gent al met bitcoins betalen via dit machientje of?

Met de automaat kan je BTC kopen voor EUR, door bv de QR code van je PDA wallet te tonen, of die van je laptop, of een afgeprinte code. De transacties verlopen ook snel, binnen een paar seconden heb je de notificatie en dan is het wachten op een confirmatie.

Met een tablet die we mee hadden (als test) kan je drank bestellen en betalen met BTC. Maar officieel aanvaarden ze daar nog geen BTC.

In de praktijk speelde ik tussenpersoon. Doet er mij trouwens aan denken dat 3 consumpties (telkens 1 pintje) die op onze tab besteld zijn die niet betaald werden, kunnen de personen in kwestie het equivalent met BTC betalen?

18fjk8hFFbVKwiCegCsDcKybWcBCQYAdzr

mvg,

W.
newbie
Activity: 17
Merit: 0
dropbox link met 3 foto's van het toestel in actie, let op het licht dat aangaat om de QR code te lezen Smiley

https://www.dropbox.com/sh/4jjzk6gw7oz5dy1/9oyjkpNABr/bitcoinmeetpics

Kan je in dat café in Gent al met bitcoins betalen via dit machientje of?
copper member
Activity: 3892
Merit: 2197
Verified awesomeness ✔
dropbox link met 3 foto's van het toestel in actie, let op het licht dat aangaat om de QR code te lezen Smiley

https://www.dropbox.com/sh/4jjzk6gw7oz5dy1/9oyjkpNABr/bitcoinmeetpics
Oh dat ding! Ik heb hem laatst gezien ^^ Ik zat dus letterlijk aan een Bitcoin Vending Machine te denken, haha.
newbie
Activity: 53
Merit: 0
dropbox link met 3 foto's van het toestel in actie, let op het licht dat aangaat om de QR code te lezen Smiley

https://www.dropbox.com/sh/4jjzk6gw7oz5dy1/9oyjkpNABr/bitcoinmeetpics
sr. member
Activity: 323
Merit: 250
twas weer plezant Smiley
member
Activity: 76
Merit: 10
Van de buitenkant staan er al massa's veel foto's gewoon op het web, de binne kant was inderdaad wel interessant om te zien
copper member
Activity: 3892
Merit: 2197
Verified awesomeness ✔
Ik zou hem graag willen zien ^^
newbie
Activity: 53
Merit: 0
ik heb een paar foto's genomen van de atm in actie (jammer genoeg niet van de binnenkant); als het ok is voor de eigenaar zet ik hier vanavond een link of zoiets.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik was van plan fotos te nemen of eventueel zelfs te filmen, maar ben het gewoonweg vergeten...

echt een leuk ding, die ATM!
Werkt héél vlot! (En heb voor 5 EUR kunnen kopen toen de koers even zakte Wink )

in ieder geval was het weer heel gezellig. Wat nieuwe gezichten, wat "oude bekenden". Deze keer minder dan 20 aanwezigen, maar de oorzaak is waarschijnlijk dat de studenten deze keer niet massaal aanwezig waren, wegens de blok.

Afspraak 1 februari! Cheesy
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
ik breng hem wel nog eens mee

Ik zou er anders wel al eens een paar foto's van willen zien indien mogelijk Wink
Volgende keer ben ik er waarschijnlijk wel, vandaag was gewoon te moeilijk om te komen
newbie
Activity: 55
Merit: 0
Wel spijtig dat ik de vendingmachine ga missen.

ik breng hem wel nog eens mee

moet nu nog vertrekken, pas over 25 min in Gent
legendary
Activity: 1274
Merit: 1000
Ik ga ook wat verder doen met blokken, zal de volgende keer eens komen.

Wel spijtig dat ik de vendingmachine ga missen.
full member
Activity: 224
Merit: 100
Ik wil zo graag gaan, maar deze keer zal het me niet lukken  Sad
full member
Activity: 191
Merit: 100
heb snel nog wat reclame gemaakt op reddit post ivm bitplaats.be dat iedereen vanavond welkom is Smiley
copper member
Activity: 3892
Merit: 2197
Verified awesomeness ✔
Heel veel plezier jongens! Maak er wat leuks van Wink
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Even nog een laatste bump Smiley

Dezelfde plaats is weer gereserveerd. Vanaf half8 wordt deze voor ons vrijgehouden.
Ikzelf zal later zijn, dus mag ik vragen aan mensen die er al om half8 gaan zijn het bitcoin logo af te drukken en op je tafel te zetten. Dan kunnen nieuwe mensen de meet makkelijk opmerken.

@sellingmygpus: ik weet niet of die ATM een aparte batterije heeft, maar misschien geen slecht idee om voor de zekerheid een verlengkabel mee te nemen Wink

@iedereen: aan de toog kan je het wachtwoord van de wifi vragen. Ze doen er niet moeilijk over Wink
newbie
Activity: 9
Merit: 0
Voor Vragen ivb omtrent het minen van altcoins(litecoin enzo..) kan je gerust terug terecht bij mij.

Bij deze reserveer ik u al voor een kwartier Tongue  Ik had inderdaad iets voor ogen waarvoor ik iemand zijn opinie graag zou horen.
Pages:
Jump to: