Pages:
Author

Topic: Technobit HEX16A - vragen, problemen en oplossingen! - page 2. (Read 10310 times)

member
Activity: 97
Merit: 10
Ik zit tussen de 8,5 gh/s en de 9.3 gh/s met mijn hex 16 a

draait nu al een week zo

540 mhs
1.540  v


zéér NICE !!!

Welk soort voeding gebruik je?

gewoon 1 van een pc ( nog over ) zo;n standaard psu die ooit bij een kast zat max 300 watt ding xd

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik zit tussen de 8,5 gh/s en de 9.3 gh/s met mijn hex 16 a

draait nu al een week zo

540 mhs
1.540  v


zéér NICE !!!

Welk soort voeding gebruik je?
member
Activity: 97
Merit: 10
Ik zit tussen de 8,5 gh/s en de 9.3 gh/s met mijn hex 16 a

draait nu al een week zo

540 mhs
1.540  v


full member
Activity: 224
Merit: 100
hij viel na een tijdje weer uit. Voeding duidelijk overbelast.

Zal me eens een nieuwe moeten zoeken die wat meer aan kan denk ik Wink

edit: als er iemand één op overschot heeft (liefst minstens 100 watt) mag je me altijd een PM sturen Smiley


edit: voor de freaks die stats willen zien:

Ik had de frequentie verhoogd van 450 naar 475 en de voltage van 1390 naar 1445.
Deze kleine stap was al te veel van het goeie. Ik wist dat ik tegen de grenzen van de voeding zat, maar dit was dus echt wel een héél klein verschil Tongue

Voeding voor PC? (wss wel)
zal morgen eens kijken.
Ik draai een 400w brak oud ding met 500mh/s en 1.480v
draait nu 7.8gh/s stabiel

grtz
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
hij viel na een tijdje weer uit. Voeding duidelijk overbelast.

Zal me eens een nieuwe moeten zoeken die wat meer aan kan denk ik Wink

edit: als er iemand één op overschot heeft (liefst minstens 100 watt) mag je me altijd een PM sturen Smiley


edit: voor de freaks die stats willen zien:

Ik had de frequentie verhoogd van 450 naar 475 en de voltage van 1390 naar 1445.
Deze kleine stap was al te veel van het goeie. Ik wist dat ik tegen de grenzen van de voeding zat, maar dit was dus echt wel een héél klein verschil Tongue
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik heb zojuist geprobeerd mijn hashrate te boosten op mn HEX16A.

Ik kreeg een aantal keer bij het opstarten deze error:


en hij hashte niet. Ook draaide de ventilator niet enz...
Ik heb zo een vermoeden dat mn voeding het even niet aan kon, maar had graag even bevestiging dat dit het probleem kon zijn.

Ik had hetzelfde probleem ook toen ik de difficulty aanpaste, terwijl de miner aan het hashen was, van 4 naar 8.

edit: nu doet hij het perfect Smiley
full member
Activity: 224
Merit: 100
gebruik eens 1.0.0.2, die 1.0.0.3 geeft soms problemen.

andere mogelijkheid is dat je probeert direct verbinding te maken met de server ipv op je localhost (die dan verbinding maakt met je mining proxy)
(zie pool settings bovenaan hexminer)

Heb het toch maar gewaagd om de cgminer voor minepeon te patchen met behulp van deze thread. Het lijkt allemaal goed gelukt, miners zijn aan het hashen, wel draaien ze maar op +- 4GH/s en was mijn Pi na een uur vastgelopen.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?



Zo, heb ze eindelijk stabiel draaien, enkel als ik volgende lijnentoevoeg aan
/opt/minepeon/etc/miner.conf
"hexminer­options" : "16:450",
 "hexminer­voltage" : "1390",

bij settings in minepeon vindt ik geen devices meer.
Wat doe ik mis?

probeer eens  16:490
en voltage 1480

deed ik gisteren in mijn xubuntu en haalde er een 7-9gh/s (met een 8gh/s gemiddelde na 1u)
daarna ging het bergaf na install van bfgminer. dus nu weer aan het switchen naar windows....
member
Activity: 86
Merit: 10
gebruik eens 1.0.0.2, die 1.0.0.3 geeft soms problemen.

andere mogelijkheid is dat je probeert direct verbinding te maken met de server ipv op je localhost (die dan verbinding maakt met je mining proxy)
(zie pool settings bovenaan hexminer)

Heb het toch maar gewaagd om de cgminer voor minepeon te patchen met behulp van deze thread. Het lijkt allemaal goed gelukt, miners zijn aan het hashen, wel draaien ze maar op +- 4GH/s en was mijn Pi na een uur vastgelopen.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?



Zo, heb ze eindelijk stabiel draaien, enkel als ik volgende lijnentoevoeg aan
/opt/minepeon/etc/miner.conf
"hexminer­options" : "16:450",
 "hexminer­voltage" : "1390",

bij settings in minepeon vindt ik geen devices meer.
Wat doe ik mis?
member
Activity: 86
Merit: 10
gebruik eens 1.0.0.2, die 1.0.0.3 geeft soms problemen.

andere mogelijkheid is dat je probeert direct verbinding te maken met de server ipv op je localhost (die dan verbinding maakt met je mining proxy)
(zie pool settings bovenaan hexminer)

Heb het toch maar gewaagd om de cgminer voor minepeon te patchen met behulp van deze thread. Het lijkt allemaal goed gelukt, miners zijn aan het hashen, wel draaien ze maar op +- 4GH/s en was mijn Pi na een uur vastgelopen.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

full member
Activity: 224
Merit: 100
gebruik eens 1.0.0.2, die 1.0.0.3 geeft soms problemen.

andere mogelijkheid is dat je probeert direct verbinding te maken met de server ipv op je localhost (die dan verbinding maakt met je mining proxy)
(zie pool settings bovenaan hexminer)
member
Activity: 86
Merit: 10
Heb sinds gisteren 3 Hex16A staan, maar krijg ze niet aan de praat.
Heb ze op een win7 laptop draaien momenteel en de diverste tutorials hier uit geprobeerd.
De Hexminer herkent de boards, dus usb drivers zouden in orde moeten zijn.
In het venster van mijn proxi komt steeds Authorization required, user ans password zijn correct in gegeven en stratum adres ook.
In de Hex miner loopt alleen de worker age op als ik ze laat draaien, GH/s en al de rest blijft op 0 staan. Iemand een idee wat ik mis doe?


ik had precies zelfde probleem probeer dat van een paar post eerder.
werkt dat niet sluit het aan op je eigen pc zonder wifi dat fixde mijn probleem

welke versie van hex miner gebruik je? 1.0.0.2? of 1.0.0.3?

Welke stappen/guides heb je doorlopen?

groeten

Ik gebruik 1.0.0.3 en heb de youtube tutorial voor WIN7 gevolgd.

Debug zegt nu:
Can't connect to server

en

Check internet connection.
Maar die is zeker in orde, mijn andere miners draaien allemaal zonder problemen...
member
Activity: 97
Merit: 10
wie weet wat de max voltage is voor de chips? en de max Mhz  550 loopt prog vast iig xd


en zijn er nog tools voor monitoren van de miner kwa temp. etc
member
Activity: 97
Merit: 10
wie weet wat de max voltage is voor de chips? en de max Mhz  550 loopt prog vast iig xd
full member
Activity: 224
Merit: 100
Heb sinds gisteren 3 Hex16A staan, maar krijg ze niet aan de praat.
Heb ze op een win7 laptop draaien momenteel en de diverste tutorials hier uit geprobeerd.
De Hexminer herkent de boards, dus usb drivers zouden in orde moeten zijn.
In het venster van mijn proxi komt steeds Authorization required, user ans password zijn correct in gegeven en stratum adres ook.
In de Hex miner loopt alleen de worker age op als ik ze laat draaien, GH/s en al de rest blijft op 0 staan. Iemand een idee wat ik mis doe?


ik had precies zelfde probleem probeer dat van een paar post eerder.
werkt dat niet sluit het aan op je eigen pc zonder wifi dat fixde mijn probleem

welke versie van hex miner gebruik je? 1.0.0.2? of 1.0.0.3?

Welke stappen/guides heb je doorlopen?

groeten
member
Activity: 97
Merit: 10
Heb sinds gisteren 3 Hex16A staan, maar krijg ze niet aan de praat.
Heb ze op een win7 laptop draaien momenteel en de diverste tutorials hier uit geprobeerd.
De Hexminer herkent de boards, dus usb drivers zouden in orde moeten zijn.
In het venster van mijn proxi komt steeds Authorization required, user ans password zijn correct in gegeven en stratum adres ook.
In de Hex miner loopt alleen de worker age op als ik ze laat draaien, GH/s en al de rest blijft op 0 staan. Iemand een idee wat ik mis doe?


ik had precies zelfde probleem probeer dat van een paar post eerder.
werkt dat niet sluit het aan op je eigen pc zonder wifi dat fixde mijn probleem
member
Activity: 97
Merit: 10
Heren, ontzettend bedankt voor de donaties. Dit is wat de bitcoin community zo mooi maakt! En Ronald, je hebt de boel uitstekend geregeld, dit was voor niemand te voorzien. Bedankt!




net wat arne zij sluit ik me bij aan..  mooie community maar blijft jammer dat er altijd mensen zijn met slechte bedoelingen.


zijn er btw ook al weer plannen voor een volgende groeps buy?

Wink
member
Activity: 86
Merit: 10
ook als ik bij user enkel een bitcoin adres ingeef en geen pw veranderd er niets. Work Age stijgt maar speed en al de rest blijft op 0 staan.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
dan heb je de windows tutorial niet goed gevolgd.

Je moet niet stratum selecteren, enkel de "localhost".
En dan de mining proxy laten draaien. Smiley
member
Activity: 86
Merit: 10
Heb sinds gisteren 3 Hex16A staan, maar krijg ze niet aan de praat.
Heb ze op een win7 laptop draaien momenteel en de diverste tutorials hier uit geprobeerd.
De Hexminer herkent de boards, dus usb drivers zouden in orde moeten zijn.
In het venster van mijn proxi komt steeds Authorization required, user ans password zijn correct in gegeven en stratum adres ook.
In de Hex miner loopt alleen de worker age op als ik ze laat draaien, GH/s en al de rest blijft op 0 staan. Iemand een idee wat ik mis doe?
newbie
Activity: 47
Merit: 0
Heren, ontzettend bedankt voor de donaties. Dit is wat de bitcoin community zo mooi maakt! En Ronald, je hebt de boel uitstekend geregeld, dit was voor niemand te voorzien. Bedankt!
Pages:
Jump to: