Pages:
Author

Topic: Technobit HEX16A - vragen, problemen en oplossingen! - page 3. (Read 10310 times)

donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
Uiteindelijk zijn ze deze week aan hun miners geraakt via NLCoin. Wat de oorzaak van de latere levering betreft tasten we nog in het duister, maar het feit blijft dat ze elk ongeveer 0.30 BTC mining inkomsten verloren hebben.

Daarom doe ik een oproep om naar hen een paar mBTC te sturen Smiley

Arne: 1ArneR3iuAp6f48QUDJ5ZSgqJN9pP6qPB6
bobba: 1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby

In naam van Arne en bobba,
dank bij voorbaat!

Ik stuur vanavond naar elk 5 mBTC (nu geen toegang tot wallet)

Ik heb ook een donatie gedaan, vind het wel sneu hoe dit zo heeft kunnen gebeuren.

Groeten
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Bij mij draaien 2 hexminers ook al weken zonder vast te lopen op een raspberry Pi.
member
Activity: 97
Merit: 10
Echt een rotstreek van NLCoin en dat voor een paar centen. Sad
Ik raad iedereen aan om NLCoin een negative trust rating te geven.

Verder heb ik ook een kleine donatie van 0.005 BTC gedaan.

Donatie adressen voor de benadeelden van de achterhouding/late levering van de miners door NLCoin:

Arne: 1ArneR3iuAp6f48QUDJ5ZSgqJN9pP6qPB6
bobba: 1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby




Ik stuur vanavond naar elk 5 mBTC (nu geen toegang tot wallet)


Mijn dank is groot. heb het gisteravond ontvangen. dank je
Heb ondertussen de miner nu 24 uur draaien zonder probleem op ca 8 GH/s
Blijft lekker stabiel


Ook jij bedankt voor de donatie ook deze is ontvangen.
en idd was een rot streek van hem
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Hij heeft nog één keer gereageerd via PM en weigert mij de bewijzen door te sturen die zijn naam zouden zuiveren. (de reden dat hij de miners niet vroeger kon leveren is héél makkelijk om te controleren. NLCoin, mocht je dit lezen, ik raad je aan het alsnog te doen.)

Maar ik vrees dat het inderdaad gewoon een scammer was. Ik twijfel om zijn volledige naam publiek vrij te geven. Voorlopig doe ik het niet, maar anderzijds, als we nog eens met hem te maken krijgen hier op het forum (onder een andere nickname) dan zijn de mensen wel gewaarschuwd.

Vervelende van de zaak is dat het niet eenvoudig/quasi onmogelijk is om aangifte te doen van gestolen mining inkomsten.
Bobba had een vermoeden dat er met de miners gemined was.

member
Activity: 97
Merit: 10
Donatie adressen voor de benadeelden van de achterhouding/late levering van de miners door NLCoin:

Arne: 1ArneR3iuAp6f48QUDJ5ZSgqJN9pP6qPB6
bobba: 1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby




Ik stuur vanavond naar elk 5 mBTC (nu geen toegang tot wallet)


Mijn dank is groot. heb het gisteravond ontvangen. dank je
Heb ondertussen de miner nu 24 uur draaien zonder probleem op ca 8 GH/s
Blijft lekker stabiel
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
donatie wordt zo meteen verstuurd, ben nog even de nieuwe client aan het installeren Smiley

edit: done
member
Activity: 97
Merit: 10
Donatie adressen voor de benadeelden van de achterhouding/late levering van de miners door NLCoin:

Arne: 1ArneR3iuAp6f48QUDJ5ZSgqJN9pP6qPB6
bobba: 1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby




Ik stuur vanavond naar elk 5 mBTC (nu geen toegang tot wallet)


Bij deze alvast bedankt vanaf deze kant voor de donatie.

Wil het nogmaals zeggen tegen je . Je moet je niet schuldig voelen over dit gebeuren want hier kon jij ook niks aan doen..
wat mij betreft mag die gast in de scam sectie komen dan al niet toegang tot fora ontzeggen.

En as hij echt zo onschuldig en alles buiten zijn macht was dan mag hij wel zo coulant zijn om ons tegemoet te komen. (kan hij weer verhalen op zijn verzekering  waarschijnlijk.) maar in zijn onschuld geloof ik niet echt in.   

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Donatie adressen voor de benadeelden van de achterhouding/late levering van de miners door NLCoin:

Arne: 1ArneR3iuAp6f48QUDJ5ZSgqJN9pP6qPB6
bobba: 1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby




Ik stuur vanavond naar elk 5 mBTC (nu geen toegang tot wallet)
member
Activity: 97
Merit: 10
voor de voltages gebruik maken van deze tabel:


ik maakte eerst ook de fout dat core voltage niet hetzelfde is al totaal aantal volatge, verwar het niet!
Dit zijn de instellingen in HEXminer programma.

Ik had gelezen dat ze bezig waren met support voor CGminer onder windows, weet niet of het er al. ik heb hem nu al maanden draaiende onder linux op een raspberry pi zonder problemen.


PS: aan iedereen

Bobba en Arne hebben nu pas hun miners omdat NLCoin ze achterhield / niet kon leveren (ik ben er nog niet uit en wacht op een officiële bevestiging dat het niet zijn schuld is, tot zolang heb ik mijn bedenkingen bij zijn verhaal)

Ikzelf ben bereid 5 mBTC (tot voor kort ongeveer de inkomsten van één dag minen met een HEX16A) aan elk te doneren om een klein deeltje van hun gemiste mininginkomsten te compenseren. Als ze hier een donatieadres posten zal ik de donaties dan ook uitvoeren Smiley

Misschien dat er nog mensen hun goed hart tonen nu de kerstdagen eraan komen Wink


Dat is mooi om te horen en zo toch nog een beetje de geleden schade weg te werken. en zo ook nog in de toekomst te kunnen investeren in de bitcoin.


dit is mijn adres voor de donaties
1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby

En nu maar hopen dat de kerstman bestaat :p

maar buiten dat alles om de miner draait nu net een aantal uur zonder probleem.

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
voor de voltages gebruik maken van deze tabel:


ik maakte eerst ook de fout dat core voltage niet hetzelfde is al totaal aantal volatge, verwar het niet!
Dit zijn de instellingen in HEXminer programma.

Ik had gelezen dat ze bezig waren met support voor CGminer onder windows, weet niet of het er al. ik heb hem nu al maanden draaiende onder linux op een raspberry pi zonder problemen.


PS: aan iedereen

Bobba en Arne hebben nu pas hun miners omdat NLCoin ze achterhield / niet kon leveren (ik ben er nog niet uit en wacht op een officiële bevestiging dat het niet zijn schuld is, tot zolang heb ik mijn bedenkingen bij zijn verhaal)

Ikzelf ben bereid 5 mBTC (tot voor kort ongeveer de inkomsten van één dag minen met een HEX16A) aan elk te doneren om een klein deeltje van hun gemiste mininginkomsten te compenseren. Als ze hier een donatieadres posten zal ik de donaties dan ook uitvoeren Smiley

Misschien dat er nog mensen hun goed hart tonen nu de kerstdagen eraan komen Wink
member
Activity: 97
Merit: 10
Heb probleem om de miner aAN HET WERK te krijgen.

usb drivers etc allemaal geinstalleerd in windows.

nu als ik met programma Hex miner start  gaat de miner niet hashen. deze debug geeft hij weer..

getwork | Json= (error  null id 0 result hash etc




ook met cgminer geprobeerd ook hier hasht hij niet en krijg deze errors

Ava looking for ava 0403:P6014 but found 064e:c107 instead

iemand een oplossing?


sorry for korte omschrjving zit niet op mijn pc XD







Dit al geprobeerd?

TUTORIAL HEX16A - WINDOWS 7

A download de nodige bestanden in één en dezelfde map


1) download het minerprogramma: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=7

2) download de USB driver: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=9

3) unpack dit laatste bestand (bvb met 7zip)

4) download de mining proxy: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=8


B installeer de USB driver
 
1) druk "windows-knop + R" en vul "hdwwiz" in:


2) klik op volgende tot je deze keuze hebt:

en kies de 2de optie

3) klik weer op volgende tot je het meest linkse venster ziet:


4) klik op "bladeren" en nog eens op "bladeren" en selecteer de map met de driver (de geünpackte map uit A3) (zie op vorige figuur rechts)

5) kik op OK en volgende tot alles geïnstalleerd is.

C instellen HEXminer

Open het HEXminer programma en selecteer het volgende:
*pool: in het dropdown menu gewoon de "localhost" selecteren. Dit is nodig omdat we de proxy gaan gebruiken
*user en password invullen
*vink linksonder "auto start" aan en voor deze eerste keer klik je zelf op het groene start-pijltje ernaast
*selecteer de COM-poort waar je miner zich bevind. makkelijke manier: sluit je miner pas aan via USB als het programma geopend is. De nieuwe COM-poort die in het dropdownmenu verschijnt is de juiste.
*Ik drukte daarna op start en hij begon automatisch te hashen, het kan zijn dat je zelf nog "avalon" moet aanklikken enzo, maar ik heb hier dus niets aan veranderd. Dit zijn de standaard settings.

Happy hashing Wink


Dankje hij doet het

had dit ook allemaal maar nu de miner op mijn eigen pc gehangen IPV. laptop en nu doet hij het wel. 
denk haast dat de voeding die er aanhing niet goed is of zo. kon ook maar tot max 1 volt

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Heb probleem om de miner aAN HET WERK te krijgen.

usb drivers etc allemaal geinstalleerd in windows.

nu als ik met programma Hex miner start  gaat de miner niet hashen. deze debug geeft hij weer..

getwork | Json= (error  null id 0 result hash etc




ook met cgminer geprobeerd ook hier hasht hij niet en krijg deze errors

Ava looking for ava 0403:P6014 but found 064e:c107 instead

iemand een oplossing?


sorry for korte omschrjving zit niet op mijn pc XD







Dit al geprobeerd?

TUTORIAL HEX16A - WINDOWS 7

A download de nodige bestanden in één en dezelfde map


1) download het minerprogramma: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=7

2) download de USB driver: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=9

3) unpack dit laatste bestand (bvb met 7zip)

4) download de mining proxy: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=8


B installeer de USB driver
 
1) druk "windows-knop + R" en vul "hdwwiz" in:


2) klik op volgende tot je deze keuze hebt:

en kies de 2de optie

3) klik weer op volgende tot je het meest linkse venster ziet:


4) klik op "bladeren" en nog eens op "bladeren" en selecteer de map met de driver (de geünpackte map uit A3) (zie op vorige figuur rechts)

5) kik op OK en volgende tot alles geïnstalleerd is.

C instellen HEXminer

Open het HEXminer programma en selecteer het volgende:
*pool: in het dropdown menu gewoon de "localhost" selecteren. Dit is nodig omdat we de proxy gaan gebruiken
*user en password invullen
*vink linksonder "auto start" aan en voor deze eerste keer klik je zelf op het groene start-pijltje ernaast
*selecteer de COM-poort waar je miner zich bevind. makkelijke manier: sluit je miner pas aan via USB als het programma geopend is. De nieuwe COM-poort die in het dropdownmenu verschijnt is de juiste.
*Ik drukte daarna op start en hij begon automatisch te hashen, het kan zijn dat je zelf nog "avalon" moet aanklikken enzo, maar ik heb hier dus niets aan veranderd. Dit zijn de standaard settings.

Happy hashing Wink
member
Activity: 97
Merit: 10
Heb probleem om de miner aAN HET WERK te krijgen.

usb drivers etc allemaal geinstalleerd in windows.

nu als ik met programma Hex miner start  gaat de miner niet hashen. deze debug geeft hij weer..

getwork | Json= (error  null id 0 result hash etc




ook met cgminer geprobeerd ook hier hasht hij niet en krijg deze errors

Ava looking for ava 0403:P6014 but found 064e:c107 instead

iemand een oplossing?


sorry for korte omschrjving zit niet op mijn pc XD




legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Iemand een mooi pic van zijn HEX16 rig?
Ben benieuwd!

Kheb er maar 1 in combinatie met enkele USB miners. Dus een schoon zicht is het niet :p

same  :p

het is géén "stack" dusja, nogal zielig Wink
full member
Activity: 224
Merit: 100
Iemand een mooi pic van zijn HEX16 rig?
Ben benieuwd!

Kheb er maar 1 in combinatie met enkele USB miners. Dus een schoon zicht is het niet :p
newbie
Activity: 43
Merit: 0
Iemand een mooi pic van zijn HEX16 rig?
Ben benieuwd!
full member
Activity: 224
Merit: 100
Ik kan momenteel nog niet switchen want ik wacht nog op mijn D-Link 7 poort hub Sad

hopelijk komt die er snel aan. maar momenteel draait de hex nog redelijk vlotjes op mijn windows

grtz
full member
Activity: 224
Merit: 100
Bij mij is het erg wisselend. De ene keer draait ie dagen zonder vast te lopen, de volgende keer loopt ie binnen een uur vast..

Draai m ook onder windows btw

Het probleem doet zich ook enkel voor onder windows.

Ik dacht eerst dat het een probleem was met de driver.
Mijn oplossing is momenteel "apparaatbeheer" open zetten en iedere keer dat de hex vast loop, schakel ik die driver uit, weer aan.
tenslotte druk ik terug op start bij de hexminer en we zijn weer vertrokken

grtz
newbie
Activity: 22
Merit: 0
Bij mij is het erg wisselend. De ene keer draait ie dagen zonder vast te lopen, de volgende keer loopt ie binnen een uur vast..

Draai m ook onder windows btw
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik weet niet echt wat het probleem is, ofwel heb ik veel geluk, ofwel werkt het enkel goed op een raspberry pi... Mijn hex draait al weken onafgebroken op mn raspi zonder vast te lopen.
Pages:
Jump to: