Pages:
Author

Topic: Technobit HEX16A - vragen, problemen en oplossingen! - page 8. (Read 10309 times)

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
oké, dan ga ik er zo eentje bestellen Wink
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
LAAT JE VOEDING OP 12V!

De voltage van de chips heeft niks met de voltage van je adapter te maken.
Enkelt hoe hoger de chip voltage des te hoger de gevraagde amperage dus meer stroom verbruik (watt).

Ik zou persoonlijk niet hoger dan 1.5v gaan voorlopig, eerst kijken of 1.5v wel stabiel is.

Groeten

ok, dat is duidelijk, thx! Cheesy

Dus een standaard adapter van 12V met voldoende ampèrage zou moeten volstaan (bvb 8A of 10A)
Die zijn voor een 10-20 EUR te koop op het net. Denk dat ik die dan maar eens ga bestellen... Ik zit nu te minen op 5GH. >7.2GH is toch leuker hé Wink

en heb nog geen tijd gehad voor de eerste keer met de raspi te klooien (heb hier geen scherm op mn studentenkamer staan). Als dat gelukt is laat ik het ook zeker weten! Smiley

Ja een 12V 10A adapter moet ruim voldoende zijn om je HEX te kunnen overclocken naar ~7.2Gh/s met een chip voltage van 1.5V en zonder bang te zijn dat je adapter wordt overbelast.

Ik gebruik voor mijn test/rommel/overclock to the max HEX (1 miner wordt zwaar op de proef gesteld) ook een 12v 10A adapter omdat ik dan ook direct met een Killawatt moeiteloos het verbruik kan meten, op 1.5V met een hashrate van 7.2-7.3 Gh/s verbruikt de HEX ~75Watt.

Groeten
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
LAAT JE VOEDING OP 12V!

De voltage van de chips heeft niks met de voltage van je adapter te maken.
Enkelt hoe hoger de chip voltage des te hoger de gevraagde amperage dus meer stroom verbruik (watt).

Ik zou persoonlijk niet hoger dan 1.5v gaan voorlopig, eerst kijken of 1.5v wel stabiel is.

Groeten

ok, dat is duidelijk, thx! Cheesy

Dus een standaard adapter van 12V met voldoende ampèrage zou moeten volstaan (bvb 8A of 10A)
Die zijn voor een 10-20 EUR te koop op het net. Denk dat ik die dan maar eens ga bestellen... Ik zit nu te minen op 5GH. >7.2GH is toch leuker hé Wink

en heb nog geen tijd gehad voor de eerste keer met de raspi te klooien (heb hier geen scherm op mn studentenkamer staan). Als dat gelukt is laat ik het ook zeker weten! Smiley
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
maar tot hoeveel kan ik dat voltage dan opdrijven, die 1.4 volt?

Mijn voeding is instelbaar. Nu staat er 12 V op, maar ik kan dit verhogen... Is dat nuttig (of juist gevaarlijk?)

Misschien moet ik me maar gewoon eens een goeie PSU kopen Wink
bvb deze: http://www.benl.ebay.be/itm/12V-8A-Power-Supply-Adapter-For-CCTV-Camera-etc-8-Way-Power-Splitter-Cable-/290994638848?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&var&hash=item43c0a1d000&_uhb=1

LAAT JE VOEDING OP 12V!

De voltage van de chips heeft niks met de voltage van je adapter te maken.
Enkelt hoe hoger de chip voltage des te hoger de gevraagde amperage dus meer stroom verbruik (watt).

Ik zou persoonlijk niet hoger dan 1.5v gaan voorlopig, eerst kijken of 1.5v wel stabiel is.

Groeten
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
maar tot hoeveel kan ik dat voltage dan opdrijven, die 1.4 volt?

Mijn voeding is instelbaar. Nu staat er 12 V op, maar ik kan dit verhogen... Is dat nuttig (of juist gevaarlijk?)

Misschien moet ik me maar gewoon eens een goeie PSU kopen Wink
bvb deze: http://www.benl.ebay.be/itm/12V-8A-Power-Supply-Adapter-For-CCTV-Camera-etc-8-Way-Power-Splitter-Cable-/290994638848?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&var&hash=item43c0a1d000&_uhb=1
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
ik heb gemeten hoeveel amperage de HEX16A trok en dat was duidelijk te veel Tongue
Heb de hashrate wat lager gezet.

Maar kan iemand me zeggen wat dat instelbaar voltage is?
1,4 Volt? Dat kan dus niet per chip zijn...

iemand meer info?

Heb wel al ontdekt dat als ik dat voltage naar boven aanpas, dat mijn hashrate omhoog gaat...

Volgens mij is de 1,4V het voltage waarmee de chips worden gevoed, als je dit voltage verhoogd krijgt de chip meer spanning en zal dus sneller rekenenen. Uiteraard zit hier een limiet aan en ook zal hij warmer worden. De 12V die je hem voedt wordt dus omgezet naar een lager spanning voor de chips.

Ik heb een USB Volt/Ampere gekocht, zo kan je je usbminer meten. Dit om te kijken hoeveel volt en vooral stroom hij trekt. Zo kan je beter bepalen of je voeding niet overbelast of te dicht tegen de max aan zit. Ding kost nog geen 5 euro. Het zal niet de meest nauwkeurige zijn maar zeker nauwkeurig genoeg voor onze meetdoeleinden.

http://dx.com/p/usb-av-usb-power-current-voltage-tester-translucent-blue-silver-235090


Ik heb ze als test op een 12v 10a adapter gehad en gaan nu naar een goede ATX PSU dus aan overspanning geen gebrek Cheesy
legendary
Activity: 2210
Merit: 1109
ik heb gemeten hoeveel amperage de HEX16A trok en dat was duidelijk te veel Tongue
Heb de hashrate wat lager gezet.

Maar kan iemand me zeggen wat dat instelbaar voltage is?
1,4 Volt? Dat kan dus niet per chip zijn...

iemand meer info?

Heb wel al ontdekt dat als ik dat voltage naar boven aanpas, dat mijn hashrate omhoog gaat...

Volgens mij is de 1,4V het voltage waarmee de chips worden gevoed, als je dit voltage verhoogd krijgt de chip meer spanning en zal dus sneller rekenenen. Uiteraard zit hier een limiet aan en ook zal hij warmer worden. De 12V die je hem voedt wordt dus omgezet naar een lager spanning voor de chips.

Ik heb een USB Volt/Ampere gekocht, zo kan je je usbminer meten. Dit om te kijken hoeveel volt en vooral stroom hij trekt. Zo kan je beter bepalen of je voeding niet overbelast of te dicht tegen de max aan zit. Ding kost nog geen 5 euro. Het zal niet de meest nauwkeurige zijn maar zeker nauwkeurig genoeg voor onze meetdoeleinden.

http://dx.com/p/usb-av-usb-power-current-voltage-tester-translucent-blue-silver-235090
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
ik heb gemeten hoeveel amperage de HEX16A trok en dat was duidelijk te veel Tongue
Heb de hashrate wat lager gezet.

Maar kan iemand me zeggen wat dat instelbaar voltage is?
1,4 Volt? Dat kan dus niet per chip zijn...

iemand meer info?

Heb wel al ontdekt dat als ik dat voltage naar boven aanpas, dat mijn hashrate omhoog gaat...


Ik heb ze minen @ 7.3 Gh/s op 1.49 volt en met een gem van 1.5% HW errors.

Voltage is enkelt te regelen voor de gehel unit dus niet per chip.

Straks maar eens kijken of ik er meer hashes uit geperst krijg.

Groeten
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
ik heb gemeten hoeveel amperage de HEX16A trok en dat was duidelijk te veel Tongue
Heb de hashrate wat lager gezet.

Maar kan iemand me zeggen wat dat instelbaar voltage is?
1,4 Volt? Dat kan dus niet per chip zijn...

iemand meer info?

Heb wel al ontdekt dat als ik dat voltage naar boven aanpas, dat mijn hashrate omhoog gaat...
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik heb nu 3 HEX16's draaien met cgminer 3.6.1 , cgminer.conf

"hexminer-options" : "16:400",
"hexminer-voltage" : "1290"

maar dan heb ik redelijk wat hardware errors. #1 1,20% #2 3,05% en #3 1,36%. Snelheid is tussen de 6,2 en 6,5 Gh/s

ok, mijn stats:

Code:
6.88 GH/Sec gemiddeld
1.44% HW errors
difficulty 8

***


Ik heb wel een vraagje, hoe zit dat nu met die voltages, amperes en watts?
Ik heb hier een stabiele bron van 12V gelijkstroom aangesloten met een maximum van 5A.

Hoe zit dat met die instellingen?
Dit zijn de standaard instellingen in HEXminer:


En er staat 4,5 GH/Sec... ik haal dus bijna 7 GH/sec Huh
Ik ga nu het amperage, de spanning en het vermogen meten.

Maar hoe komen ze in hemelsnaam bij 1.4 V? Dat begrijpik dus niet?


edit: die 450 MH/sec (mega ipv giga) zal dus per chip zijn. My mistake Smiley
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
TUTORIAL HEX16A - WINDOWS 7

A download de nodige bestanden in één en dezelfde map


1) download het minerprogramma: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=7

2) download de USB driver: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=9

3) unpack dit laatste bestand (bvb met 7zip)

4) download de mining proxy: http://technobit.eu/index.php?controller=attachment&id_attachment=8


B installeer de USB driver
 
1) druk "windows-knop + R" en vul "hdwwiz" in:


2) klik op volgende tot je deze keuze hebt:

en kies de 2de optie

3) klik weer op volgende tot je het meest linkse venster ziet:


4) klik op "bladeren" en nog eens op "bladeren" en selecteer de map met de driver (de geünpackte map uit A3) (zie op vorige figuur rechts)

5) kik op OK en volgende tot alles geïnstalleerd is.

C instellen HEXminer

Open het HEXminer programma en selecteer het volgende:
*pool: in het dropdown menu gewoon de "localhost" selecteren. Dit is nodig omdat we de proxy gaan gebruiken
*user en password invullen
*vink linksonder "auto start" aan en voor deze eerste keer klik je zelf op het groene start-pijltje ernaast
*selecteer de COM-poort waar je miner zich bevind. makkelijke manier: sluit je miner pas aan via USB als het programma geopend is. De nieuwe COM-poort die in het dropdownmenu verschijnt is de juiste.
*Ik drukte daarna op start en hij begon automatisch te hashen, het kan zijn dat je zelf nog "avalon" moet aanklikken enzo, maar ik heb hier dus niets aan veranderd. Dit zijn de standaard settings.

Happy hashing Wink
legendary
Activity: 2210
Merit: 1109
Ik heb nu 3 HEX16's draaien met cgminer 3.6.1 , cgminer.conf

"hexminer-options" : "16:400",
"hexminer-voltage" : "1290"

maar dan heb ik redelijk wat hardware errors. #1 1,20% #2 3,05% en #3 1,36%. Snelheid is tussen de 6,2 en 6,5 Gh/s

op windows of op linux?

De mijne draaien nog geen 2 minuten, zal straks pas iets over de statistieken kunnen zeggen..

ze draaien bij mij ook pas net  Grin op Debian Linux.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik heb nu 3 HEX16's draaien met cgminer 3.6.1 , cgminer.conf

"hexminer-options" : "16:400",
"hexminer-voltage" : "1290"

maar dan heb ik redelijk wat hardware errors. #1 1,20% #2 3,05% en #3 1,36%. Snelheid is tussen de 6,2 en 6,5 Gh/s

op windows of op linux?

De mijne draaien nog geen 2 minuten, zal straks pas iets over de statistieken kunnen zeggen..
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
eindelijk! heb hem aan de praat gekregen op windows!!  Cheesy

Heb eerst wat zitten prutsen met de mining proxy.

ik zet zo meteen een kleine turorial online Wink
legendary
Activity: 2210
Merit: 1109
Ik heb nu 3 HEX16's draaien met cgminer 3.6.1 , cgminer.conf

"hexminer-options" : "16:400",
"hexminer-voltage" : "1290"

maar dan heb ik redelijk wat hardware errors. #1 1,20% #2 3,05% en #3 1,36%. Snelheid is tussen de 6,2 en 6,5 Gh/s
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ik ben het eerst aan het installeren op windows 7 (om te zien of de miner goed werkt) Smiley
daarna eens uitzoeken hoe ik hem op raspi kan laten werken (heb nog géén ervaring met de raspi)

Als er nood is aan een gedetailleerde tutorial voor windows 7 zal ik dat wel schrijven Wink
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Zijn er meer mensen die de HEXMiner 1.0.0.2 voor Windows hebben gedownload van Technobit.eu en waarvan de virusscanner ook aanslaat op deze file?

Trojan.GenericKDV.1349694   Deleted   /<...knip...>/HEXMiner 1.0.0.2.exe

Via google kan ik niet echt iets over vinden.
Ik gebruik de laatste versie van Bitdefender met de laatste updates.

relatief normaal... ook cgminer geeft trojan warnings (net zoals de bitcoin client trouwens)
gewoon negeren die handel :p
newbie
Activity: 55
Merit: 0
Zijn er meer mensen die de HEXMiner 1.0.0.2 voor Windows hebben gedownload van Technobit.eu en waarvan de virusscanner ook aanslaat op deze file?

Trojan.GenericKDV.1349694   Deleted   /<...knip...>/HEXMiner 1.0.0.2.exe

Via google kan ik niet echt iets over vinden.
Ik gebruik de laatste versie van Bitdefender met de laatste updates.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Ben eens op zoek gegaan naar een voeding voor de HEX16A, en heb hier een oude laptop-voeding gevonden.
Specs (output): 16V/4.5A
Dus in principe 72W

Op basis van deze tabel (die volgens mij een fout van factor 10 heeft in het voltage)

zou ik ongeveer 6GH/s moeten kunnen halen, correct?


Kan de HEX 16v aan?
Ik zou voor een stabiele 12v voeding gaan, geen idee of al die condensatoren 16v wel overleven.

Groeten


Welke voeding gebruiken jullie dan?

Ik gebruik momenteel een AC DC 12V 5A voeding. Heb de instellingen op 350 & 1200 staan, hashing tegen 5.2 Gh/s met een verbruik van 56w
Met de huidige voeding ga ik zeker niet hoger.

Kan de HEX 16v aan?
Ik zou voor een stabiele 12v voeding gaan, geen idee of al die condensatoren 16v wel overleven.
De grote elco's lijken het wel te kunnen hebben. Als ik zo de foto's bekijk, zijn die 63 Volt.
Dat kleinere smd-grut... goeie vraag.

Ben trouwens benieuwd wanneer jij de zending voor ons binnen krijgt.
Ik kan op speed nog steeds niks zien. (geeft SQL-error sinds donderdag avond / vrijdag)
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
hier is al iets waarvan gestart kan worden, denk ik Wink

Tutorial:

Ubuntu 12.04 x64
============

....

Happy Hashing Smiley


morgennamiddag eens zien wat ik geïnstalleerd krijg (testen kan ik pas maandag)

Heb net deze tutorial getest op mijn raspi, en cgminer 3.6.1 is nu aan het hashen op de HEX16 miner.
Veel eenvoudiger en sneller dan mijn noob "trial & error" methode.  Cheesy
 
De boodschap bij het patchen van file cgminer.c heeft blijkbaar geen negatief invloed op het compilatie proces

Quote
pi@rpi02 ~/cgminer-3.6.1 $ patch < cgminer_3_6_1_rev_fe5da9672767e18116444dad18db54638936490a.patch
patching file cgminer.c
Hunk #12 succeeded at 6137 (offset -1 lines).
patching file configure.ac
patching file driver-hexminer.c
patching file driver-hexminer.h
patching file libhex.c
patching file Makefile.am
patching file miner.h
patching file usbutils.c
patching file usbutils.h
patching file api.c
pi@rpi02 ~/cgminer-3.6.1 $


Pages:
Jump to: