Pages:
Author

Topic: Technobit HEX16A - vragen, problemen en oplossingen! - page 7. (Read 10309 times)

member
Activity: 90
Merit: 10

In dat geval is er volgens mij geen probleem met de stroom.
Met welk operating systeem werk je?

Windows en HEX Miner
[/quote]

Heb alleen ervaring met raspi & wheezy debian linux.

Misschien dat de personen die hun miner onder Windows hebben draaien een idee hebben.
Ik denk zelf in de richting van een probleem met de COM-devices onder windows. Misschien is er slechts één COM-device aangemaakt en is deze gelinked aan de Molex-miner.
Ofwel is er wel een tweede COM-device aangemaakt en dien je deze COM-poort te selecteren in HEXMiner. Als ik HEXminer bekijk kan je slechts één COM-poort selecteren. In dat geval denk ik dat je per miner een HEXminer sessie dient te openen.

Kijk eens in je device manager welke COM-device je systeem ziet. 



full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Zojuist de corsair 430 aangesloten en nog steeds geen reactie.
Vervolgens de corsair op het oude moederbord aangesloten en dan gaat de fan van de corsair draaien.
Dit ook getest met de oude voeding op het oude moederbord en ook prima.

Vervolgens van de oude voeding draadjes van een molex connector doorgeknipt en geel en zwart verbonden met de blauwe screw connector.
Geen reactie van de miner.

Het klopt toch dat als de miners werken en je sluit een voeding aan, en voor de rest niets, dat dan in ieder geval de fans van de miners en de voeding gaan draaien?
En wat kan ik nu het beste doen om het toch werkend te krijgen?
member
Activity: 90
Merit: 10
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.


Draait de fan op de miner met 12V plug?

Yep, de fan draait.
Blaas de fan lucht over de koelvin?

Als ik me niet vergis draait een fan andersom als je hem verkeerd aansluit, heb geen idee wat het HEX-bord doet in zo'n geval.




Yep, fan blaast over de koelvin.

In dat geval is er volgens mij geen probleem met de stroom.
Met welk operating systeem werk je?
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Ok, thanks, morgen eens proberen.
member
Activity: 90
Merit: 10
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.


Draait de fan op de miner met 12V plug?

Yep, de fan draait.
Blaas de fan lucht over de koelvin?

Als ik me niet vergis draait een fan andersom als je hem verkeerd aansluit, heb geen idee wat het HEX-bord doet in zo'n geval.


member
Activity: 90
Merit: 10
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.


Draait de fan op de miner met 12V plug?
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Een ATX psu aanschaffen, voor 2 boards is een corsair cx 430 zat.

Groeten

Thanks, dan ga ik morgen eens kijken voor een atx psu.
Daar kan ik dan wel de molex en de screw connector op aansluiten?

En hoe moet ik de screw connector dan aansluiten?

Het is onderstaande connector.

member
Activity: 90
Merit: 10
Zojuist de corsair 430 aangesloten en nog steeds geen reactie.
Vervolgens de corsair op het oude moederbord aangesloten en dan gaat de fan van de corsair draaien.
Dit ook getest met de oude voeding op het oude moederbord en ook prima.

Vervolgens van de oude voeding draatjes van een molex connector geknipt en geel en zwart verbonden met de blauwe screw connector.
Geen reactie van de miner.

Het klopt toch dat als de miners werken en je sluit een voeding aan, en voor de rest niets, dat dan in ieder geval de fans van de miners en de voeding gaan draaien?
En wat kan ik nu het beste doen om het toch werkend te krijgen?

Heb je een plug op de 24pin moederbord connector van de PSU zitten? Zonder zo'n plug start de PSU niet op.
 

http://www.ehow.com/how_4928308_make-power-supply-work-motherboard.html

Of bv.

http://www.benl.ebay.be/itm/XSPC-ATX-PSU-Bridge-Tool-24-Pin-/380736639339?pt=US_Water_Cooling&hash=item58a5ac116b&_uhb=1

 

member
Activity: 90
Merit: 10
Een ATX psu aanschaffen, voor 2 boards is een corsair cx 430 zat.

Groeten

Thanks, dan ga ik morgen eens kijken voor een atx psu.
Daar kan ik dan wel de molex en de screw connector op aansluiten?

En hoe moet ik de screw connector dan aansluiten?


Molex verlengkabel doorknippen en gele draad aan "+ 12 Volt" aansluiten en zwarte draad ernaast aan "- Ground"

full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Mijn miners zijn ook binnen.
Nu had ik gehoopt mijn oude PSU te gebruiken, alleen helaas doet die niks meer.
Nu wil ik dus een nieuwe halen, echter heeft Marto mij een bord met molex gestuurd en een bord met zo een blauw dingetje.

Enig idee wat ik nu het beste kan doen?
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
Mijn miners zijn ook binnen.
Nu had ik gehoopt mijn oude PSU te gebruiken, alleen helaas doet die niks meer.
Nu wil ik dus een nieuwe halen, echter heeft Marto mij een bord met molex gestuurd en een bord met zo een blauw dingetje.

Enig idee wat ik nu het beste kan doen?

Een ATX psu aanschaffen, voor 2 boards is een corsair cx 430 zat.

Groeten
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
en bij pool settings heb je "http://localhost:8332" geselecteerd?
(trouwens, dat heeft er niets mee te maken, de COM poort zou in het lijstje moeten verschijnen bij inpluggen van de miner...)

Echt vreemd...

het enige dat ik nog kan bedenken is dat de driver niet (of niet goed) geïnstalleerd is. vervelende zaak  Undecided

edit: die warnings van de mining proxy heb ik ook... dus dat is het probleem iig niet (denk ik)

Eindelijk m'n HEX aan de gang Smiley

Vandaag toch maar voor de zekerheid een nieuwe usb-kabel gehaald. Had om de een of andere reden maar 1 usb naar mini-usb liggen en deze blijkt dus brak te zijn.
Anyway nu aan het hashen, volgende stap is een voeding aanschaffen en 'm aan m'n raspberry pi hangen. Beetje zonde om altijd PC aan te hebben voor de miner Wink

PROFICIAT! Cheesy
newbie
Activity: 22
Merit: 0
en bij pool settings heb je "http://localhost:8332" geselecteerd?
(trouwens, dat heeft er niets mee te maken, de COM poort zou in het lijstje moeten verschijnen bij inpluggen van de miner...)

Echt vreemd...

het enige dat ik nog kan bedenken is dat de driver niet (of niet goed) geïnstalleerd is. vervelende zaak  Undecided

edit: die warnings van de mining proxy heb ik ook... dus dat is het probleem iig niet (denk ik)

Eindelijk m'n HEX aan de gang Smiley

Vandaag toch maar voor de zekerheid een nieuwe usb-kabel gehaald. Had om de een of andere reden maar 1 usb naar mini-usb liggen en deze blijkt dus brak te zijn.
Anyway nu aan het hashen, volgende stap is een voeding aanschaffen en 'm aan m'n raspberry pi hangen. Beetje zonde om altijd PC aan te hebben voor de miner Wink
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
en bij pool settings heb je "http://localhost:8332" geselecteerd?
(trouwens, dat heeft er niets mee te maken, de COM poort zou in het lijstje moeten verschijnen bij inpluggen van de miner...)

Echt vreemd...

het enige dat ik nog kan bedenken is dat de driver niet (of niet goed) geïnstalleerd is. vervelende zaak  Undecided

edit: die warnings van de mining proxy heb ik ook... dus dat is het probleem iig niet (denk ik)
newbie
Activity: 22
Merit: 0
bij mij komt dezelfde opmerking er ook op bij device manager, en het werkt perfect...

Heb je de proxy draaien in dezelfde map als de HEXminer?
Heb je als server vanboven voor de "localhost" in de drop down list gekozen?
Heb je helemaal vanonder je eigenlijke pool (bvb eu-BTCguild) geselecteerd?

even checken voor de zekerheid Wink


edit: ik heb mn laptop opnieuw opgestart na installatie van de driver, weet niet of het helpt?
http://www.youtube.com/watch?v=p85xwZ_OLX0

edit2: draait je ventilator als je er spanning op zet? Dat moet sowieso het geval zijn...

edit3: die COM-poort zou het programma vanzelf in zijn lijst moeten zetten wanneer je hem inplugt. Ik zou je PC opnieuw opstarten...

Yep, allemaal geprobeerd. Ook opnieuw opstarten heeft geen zin helaas..

post anders eens een printscreen van je instellingen. Misschien dat we het probleem zien?
l denk ik dat het bij het probleem erkennen van de miner zit...

Misschien een domme vraag: zit de micro-usb goed vast? Je moet hem er goed in duwen.

usb zit prima. Hier zijn m'n instellingen:

http://i.imgur.com/at7MCXp.jpg

Het rare is dat ik geen COM port kan selecteren en deze dus handmatig in moet voeren. Verder staat ie nu op 9600 omdat ie in het driver menu er ook op staat ingesteld. Aanpassen hiervan (zowel in het driver menu als HEXminer) heeft geen zin. Als ik op start druk krijg ik steeds gelijk 'denied'.

Als pool heb ik btcguild ingesteld staan. Het proxy scherm ziet er als volgt uit:

http://i.imgur.com/MC4aLio.jpg
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
bij mij komt dezelfde opmerking er ook op bij device manager, en het werkt perfect...

Heb je de proxy draaien in dezelfde map als de HEXminer?
Heb je als server vanboven voor de "localhost" in de drop down list gekozen?
Heb je helemaal vanonder je eigenlijke pool (bvb eu-BTCguild) geselecteerd?

even checken voor de zekerheid Wink


edit: ik heb mn laptop opnieuw opgestart na installatie van de driver, weet niet of het helpt?
http://www.youtube.com/watch?v=p85xwZ_OLX0

edit2: draait je ventilator als je er spanning op zet? Dat moet sowieso het geval zijn...

edit3: die COM-poort zou het programma vanzelf in zijn lijst moeten zetten wanneer je hem inplugt. Ik zou je PC opnieuw opstarten...

Yep, allemaal geprobeerd. Ook opnieuw opstarten heeft geen zin helaas..

post anders eens een printscreen van je instellingen. Misschien dat we het probleem zien?
l denk ik dat het bij het probleem erkennen van de miner zit...

Misschien een domme vraag: zit de micro-usb goed vast? Je moet hem er goed in duwen.
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
Even een waarschuwing voor de mensen die een ATX PSU gebruiken om meerdere HEX miners mee te voeden:

Hou de kabelboom van je PSU in de gaten!
Mijn Corsair cx500m vondt het niet leuk toen er 2 HEX miners aan 1 molex string (string van 4 molex connectors) hingen, kabel werdt wel erg HEET, moet er ook bij zeggen dat de voltage van de chips op 1.5V stond.
Heb uit veiligheids overwegingen er voor gekozen maar 1 HEX per molex string te gebruiken.


Pas dus op Wink
newbie
Activity: 22
Merit: 0
bij mij komt dezelfde opmerking er ook op bij device manager, en het werkt perfect...

Heb je de proxy draaien in dezelfde map als de HEXminer?
Heb je als server vanboven voor de "localhost" in de drop down list gekozen?
Heb je helemaal vanonder je eigenlijke pool (bvb eu-BTCguild) geselecteerd?

even checken voor de zekerheid Wink


edit: ik heb mn laptop opnieuw opgestart na installatie van de driver, weet niet of het helpt?
http://www.youtube.com/watch?v=p85xwZ_OLX0

edit2: draait je ventilator als je er spanning op zet? Dat moet sowieso het geval zijn...

edit3: die COM-poort zou het programma vanzelf in zijn lijst moeten zetten wanneer je hem inplugt. Ik zou je PC opnieuw opstarten...

Yep, allemaal geprobeerd. Ook opnieuw opstarten heeft geen zin helaas..
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
bij mij komt dezelfde opmerking er ook op bij device manager, en het werkt perfect...

Heb je de proxy draaien in dezelfde map als de HEXminer?
Heb je als server vanboven voor de "localhost" in de drop down list gekozen?
Heb je helemaal vanonder je eigenlijke pool (bvb eu-BTCguild) geselecteerd?

even checken voor de zekerheid Wink


edit: ik heb mn laptop opnieuw opgestart na installatie van de driver, weet niet of het helpt?
http://www.youtube.com/watch?v=p85xwZ_OLX0

edit2: draait je ventilator als je er spanning op zet? Dat moet sowieso het geval zijn...

edit3: die COM-poort zou het programma vanzelf in zijn lijst moeten zetten wanneer je hem inplugt. Ik zou je PC opnieuw opstarten...
newbie
Activity: 22
Merit: 0
Pages:
Jump to: