Pages:
Author

Topic: Technobit HEX16A - vragen, problemen en oplossingen! - page 6. (Read 10310 times)

member
Activity: 90
Merit: 10
Een vraagje aan jullie.

Loop hij wel stabiel? Want bij mij valt de raspberry pi gewoon helemaal vast hangen. Kan hem zelfs niet meer benaderen via putty. ook in mijn router kan ik hem niet meer vinden. Dus een totale freeze. Dit gebeurd meestal binnen een half uur dat ik mijn miners aanzet. Erg vervelend dus. Kan dit liggen aan een te trage sdkaart? Of is my pi gewoon defect ? Of kan dit software zijn?

De overklok settings kun je veranderen in de originele .config file die erbij zit daarin staat het voltage en de clock speed ingevuld. deze kun je dus naar hartelust aanpassen. Die van mij lopen op 8.1gh/s atm
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
thanks, Nighthawkxx!!

werkt perfect Cheesy
member
Activity: 90
Merit: 10
toch nog een vraagje:

als ik nu mn "putty-sessie" afsluit, dan stopt de miner met hashen??

Ik zal morgen nog wel wat verder zoeken, maar er moet toch een mogelijkheid zijn om de raspi zn ding te laten doen zonder connectoe met mn laptop,

Anyway, ik ga nu slapen... (en mn laptop dan maar een nachtje laten aan staan)

Hiervoor heb je de 'Screen'-functie nodig.

Installatie

Code:
sudo apt-get install screen

Miner sessie starten

Code:
screen -S miner
Opstarten cgminer

Miner sessie afsluiten en in achtergrond laten draaien

Code:
CTRL a
d

Miner sessie terug oproepen : slechts één sessie opgestart

Code:
screen -r

Miner sessie terug oproepen : meerdere sessies opgestart

Code:
screen -r miner
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
toch nog een vraagje:

als ik nu mn "putty-sessie" afsluit, dan stopt de miner met hashen??

Ik zal morgen nog wel wat verder zoeken, maar er moet toch een mogelijkheid zijn om de raspi zn ding te laten doen zonder connectoe met mn laptop,

Anyway, ik ga nu slapen... (en mn laptop dan maar een nachtje laten aan staan)
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo

In dat geval is er volgens mij geen probleem met de stroom.
Met welk operating systeem werk je?

Windows en HEX Miner

Heb alleen ervaring met raspi & wheezy debian linux.

Misschien dat de personen die hun miner onder Windows hebben draaien een idee hebben.
Ik denk zelf in de richting van een probleem met de COM-devices onder windows. Misschien is er slechts één COM-device aangemaakt en is deze gelinked aan de Molex-miner.
Ofwel is er wel een tweede COM-device aangemaakt en dien je deze COM-poort te selecteren in HEXMiner. Als ik HEXminer bekijk kan je slechts één COM-poort selecteren. In dat geval denk ik dat je per miner een HEXminer sessie dient te openen.

Kijk eens in je device manager welke COM-device je systeem ziet. 




[/quote]

Ik heb twee miners en eentje werkt prima.
Ik heb ook al geprobeerd om alleen de 'faulty' miner aan te sluiten, maar dit geeft dezelfde error, USB device wordt niet herkend.

Ik heb al met marto gemaild en hij stuurt me een nieuwe per air.
Ik zal dan de 'faulty' miner naar hem terugsturen.


PS bedankt nog voor de hulp, zonder de paperclip truc op de PSU was ik er nooit uitgekomen.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
@boombes, héél goede tutorial!!!
heb het volledig gevolgd en het werkt perfect!
Ik ga een donatie uw kant op laten gaan Wink


Quote
sudo ./cgminer -c ./cgminer.conf

Bij mij zat er echter geen cgminer.conf in de map. Om dit op te lossen heb ik de .tar file los gedownload, geopend en de cgminer.conf file gekopieerd met het programma Winscp. Ip adres invoeren van je pi usernaam + paswoord.

Aan de ene kant van het venster even zoeken naar waar je het cgminer.conf file hebt uitgepakt en in je pi (het andere scherm) even zoeken naar de map: cgminer-3.6.1 en dan met f5 kun je kopieren.  In deze config file moet je wel de standaard waardes veranderen (op zijn minst) van de miningpool die je wilt gebruiken. Maar dit is normaal ook bij windows cgminer.

Mochten mensen er niet uit komen vragen zijn welkom. Nogmaals, ik ben ook maar een noob die aan het hengelen is geweest om het aan het werken te krijgen.

Dat is allemaal wat omslachtig, niet?
Ik heb gewoon cgminer opgestart en de configfile aangemaakt via de menus die in cgminer beschikbaar zijn Wink



Nu nog één vraagje:
Hoe overklok je de miner in cgminer? Dat heb ik immers nog nooit gedaan (ik zoek het anders zelf wel even uit, maar ik ga nu slapen, het is nog een half uurtje voor de start van de wintertijd Wink )




***

Zeer leuk dat de miner nu op de raspi werkt Cheesy
Nu nog even een 2.0 hub regelen voor mn eruptertjes Wink

member
Activity: 90
Merit: 10
Even vooraf je hoeft niet alle code die je in moet voeren over te typen! Je kunt het kopieren en in je putty plakken met de rechtermuis knop (wist ik niet maar ben er gaande weg achter gekomen). Sommige punten kunnen erg lang duren (tot 10min op een 512mb pi)
Download raspbian image vanaf hier:
http://www.raspberrypi.org/downloads

flash deze via Win32DiskImager naar je sdkaartje (als je windows gebruikt)
Na het flashen stop het sdkaartje in je miner.
Zorg dat je het ipadres van je miner vind (ik heb hem in mijn router even opgezocht)

Download putty op je windows pc (zodat je kan praten met je raspberry pi)
Log in putty in met je ip adres en het standaard wachtwoord van Raspbian (username: pi wachtwoord: raspberry)

Doe daarna deze stap om het wachtwoord vanaf standaard te veranderen zodat niemand anders van afstand je miner kan benaderen:

5- The first thing to do is to change the default username and password:
- sudo adduser "youruser" --force-badname (without quotation marks)
- Will ask for the password for that new user two times and other data
- To give permissions to the new user: sudo visudo
- Will open the file sudoers.tmp
- Under the line: root ALL=(ALL:ALL) ALL add: "youruser" ALL=(ALL:ALL) ALL (without quotation marks)
- At the last line change: pi ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL for: "youruser" ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL (without quotation marks)
- CTRL+X to exit, Y to save followed by enter
- Now we can use sudo with the new user, to check it, use: su "youruser" (without quotation marks) to change to the new user, then: sudo raspi-config, if you can open the configuration tool, the new user is ok, close the configuration tool.
- Reboot using: sudo reboot
- Login with the new user
- Now we are going to erase the user "pi" and the files of this user with the command: sudo deluser --remove-all-files pi
- Now we have our user ready and the user "pi" doesnt' exist.

Daarna moet het systeem geupdate worden. Dit doe je door:
- sudo aptitude update (wacht totdat die klaar is)
- sudo aptitude upgrade vraagt "Do you want to continue?", "Y (deze vraag kreeg ik niet maar zet ik even voor de volledigheid hier neer)
sudo apt-get install autoconf yasm pkg-config make libusb-1.0-0-dev libusb-1.0-0 libcurl4-openssl-dev libncurses5-dev libudev-dev

Daarna opnieuw opstarten:
- sudo reboot
Weer de volgende lading code installeren:
apt-get install autoconf libtool libcurl4-openssl-dev libncurses5-dev pkg-config yasm make

Daarna opnieuw opstarten:
- sudo reboot

En dan kun je nu eindelijk beginnen aan cgminer installeren op je raspi.
Downloaad de cgminer image:

wget https://github.com/ckolivas/cgminer/archive/v3.6.1.tar.gz

Uitpakken:
tar -xvf v3.6.1.tar.gz

Naar de map van cgminer gaan:
cd cgminer-3.6.1

Patch binnen halen:
wget https://dl.dropboxusercontent.com/u/8082585/cg/cgminer_3_6_1_rev_fe5da9672767e18116444dad18db54638936490a.patch

Patch uitvoeren:
patch < cgminer_3_6_1_rev_fe5da9672767e18116444dad18db54638936490a.patch
Hier krijg je een korte melding van wat er gepatched is daarna voer je in:
./autogen.sh --disable-opencl --disable-adl --enable-avalon --enable-hexminer --enable-bflsc --enable-icarus
CFLAGS="-O2 -Wall -march=native" ./configure --disable-opencl --disable-adl --enable-avalon --enable-hexminer --enable-bflsc --enable-icarus
make

Dit gaat ook wel weer even duren.
Als dit gelukt is zou je cgminer op kunnen starten door:

sudo ./cgminer -c ./cgminer.conf

Bij mij zat er echter geen cgminer.conf in de map. Om dit op te lossen heb ik de .tar file los gedownload, geopend en de cgminer.conf file gekopieerd met het programma Winscp. Ip adres invoeren van je pi usernaam + paswoord.

Aan de ene kant van het venster even zoeken naar waar je het cgminer.conf file hebt uitgepakt en in je pi (het andere scherm) even zoeken naar de map: cgminer-3.6.1 en dan met f5 kun je kopieren.  In deze config file moet je wel de standaard waardes veranderen (op zijn minst) van de miningpool die je wilt gebruiken. Maar dit is normaal ook bij windows cgminer.

Mochten mensen er niet uit komen vragen zijn welkom. Nogmaals, ik ben ook maar een noob die aan het hengelen is geweest om het aan het werken te krijgen.
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.


Draait de fan op de miner met 12V plug?

Yep, de fan draait.
Blaas de fan lucht over de koelvin?

Als ik me niet vergis draait een fan andersom als je hem verkeerd aansluit, heb geen idee wat het HEX-bord doet in zo'n geval.




Yep, fan blaast over de koelvin.

In dat geval is er volgens mij geen probleem met de stroom.
Met welk operating systeem werk je?

Windows en HEX Miner
member
Activity: 90
Merit: 10
Ok mij als absolute raspberry pi noob is het gelukt om het werkend te krijgen. ik zal eens kijken of ik een echte noob handleiding kan schrijven ervoor.

Op zich is het niet zo heel moeilijk maar je moet weten wat je aan het doen bent. Ik zal er misschien zometeen nog aan beginnen. Nu eerst me miners nog weg gaan werken in het planfond van een gebouw haha
member
Activity: 90
Merit: 10
Ik heb ze nu btw allebei stable op 7.8gh/s.

Instellingen veschillen wel per hex.

1:
500mh/s
1.490v (wordt warm!)

2:
480mh/s
1.49v

Hopenlijk hebben jullie er wat aan.

Ik ga nu klooien aan de raspbian
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.


Draait de fan op de miner met 12V plug?

Yep, de fan draait.
Blaas de fan lucht over de koelvin?

Als ik me niet vergis draait een fan andersom als je hem verkeerd aansluit, heb geen idee wat het HEX-bord doet in zo'n geval.




Yep, fan blaast over de koelvin.
member
Activity: 90
Merit: 10
De tutorial om de HEX16A miner raspi met Wheezy Raspian als operating system werkt perfect. 

Minepeon gebruikt Arch Linux ARM als operating system. Heb hier ook geen ervaring mee om cgminer up te daten.
Als mij Hashbuster Nano binnen is ga ik dit waarschijnlijk wel eens bekijken om zowel mijn USB erupters als de Hashbuster Nano te laten draaien vanop één systeem.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Hallo Allemaal,

Nu probeer ik de tutorial te volgen om de hex-16 op een raspberry pi te laten lopen maar ik loop toch echt tegen problemen aan. Ik heb een Raspberry pi waar minepeon (cgminer) al op geinstalleerd is. Nu begrijp ik dat ik deze image moet flashen om de Hex-16 aangesloten te krijgen.

Ik heb voor de rest alleen een windows pc ernaast dus ik snap niks van die linux commando's die er gegeven worden. (ben een complete linux noob)

Dus mijn vraag is: Hoe kan ik de .img die op de sd-kaart staat die de raspberry pi in moet updaten zodat die de hex-16 herkend

ik kan niet helpen, ben ook een raspi/linux-n00b. Maar ik ging dit weekend hetzelfde proberen: HX16A op mn nieuwe raspi proberen laten draaien Wink
Momenteel draait hij op een windows server...

Als ik het voor elkaar krijg laat ik iets weten, maar misschien kunnen de ervaren rapsi-users wel helpen? Smiley
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.


Draait de fan op de miner met 12V plug?

Yep, de fan draait.
member
Activity: 90
Merit: 10
Hallo Allemaal,

Nu probeer ik de tutorial te volgen om de hex-16 op een raspberry pi te laten lopen maar ik loop toch echt tegen problemen aan. Ik heb een Raspberry pi waar minepeon (cgminer) al op geinstalleerd is. Nu begrijp ik dat ik deze image moet flashen om de Hex-16 aangesloten te krijgen.

Ik heb voor de rest alleen een windows pc ernaast dus ik snap niks van die linux commando's die er gegeven worden. (ben een complete linux noob)

Dus mijn vraag is: Hoe kan ik de .img die op de sd-kaart staat die de raspberry pi in moet updaten zodat die de hex-16 herkend
legendary
Activity: 2210
Merit: 1109

PS bedankt nog voor de hulp, zonder de paperclip truc op de PSU was ik er nooit uitgekomen.


Even een veiligheidstip: vervang de paperclip door een geisoleerd kabeltje, je kan beste een stroomkabeltje pakken met harde kern (0,75 of 1,5mm2). De losse paperclip is "bloot" metaal en zou kortsluiting kunnen veroorzaken als het met ander metaal of stroombron in aanraking komt.

full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Bijna klaar.

Die met molex connector is aan het hashen en de ander niet, USB device wordt niet herkend.
USB kabel verwisseld tussen beide miners en nog steeds dezelfde issue.

member
Activity: 90
Merit: 10
mijn miners opgehaald in eindhoven vandaag en It's alive!
Ben erg blij met de service van dotdvd Smiley.

Ze hashen nu allebei op 7.1 gh/s

maar heeft iemand nu een overclock tutorial ? Smiley want ik heb het gevoel dat er meer in zit. Ik heb het voltage al naar 1.45volt ze worden wat warmer maar doen het niet sneller. Welke parameter moet ik draaien voordat het doen?

Owja en @ hierboven mijn 2de wilde ook niet werken. je moet een 2de keer de driver installeren. en daarna wordt die herkend.
full member
Activity: 154
Merit: 1000
Fica Tranquilo
Zojuist de corsair 430 aangesloten en nog steeds geen reactie.
Vervolgens de corsair op het oude moederbord aangesloten en dan gaat de fan van de corsair draaien.
Dit ook getest met de oude voeding op het oude moederbord en ook prima.

Vervolgens van de oude voeding draatjes van een molex connector geknipt en geel en zwart verbonden met de blauwe screw connector.
Geen reactie van de miner.

Het klopt toch dat als de miners werken en je sluit een voeding aan, en voor de rest niets, dat dan in ieder geval de fans van de miners en de voeding gaan draaien?
En wat kan ik nu het beste doen om het toch werkend te krijgen?

Heb je een plug op de 24pin moederbord connecter van de PSU zitten? Zonder zo'n plug start de PSU niet op.
 

http://www.ehow.com/how_4928308_make-power-supply-work-motherboard.html

Of bv.

http://www.benl.ebay.be/itm/XSPC-ATX-PSU-Bridge-Tool-24-Pin-/380736639339?pt=US_Water_Cooling&hash=item58a5ac116b&_uhb=1

 



Oh wow, it's alive!!!
Thanks!!!
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
Quote
Ik heb al met marto gemaild en hij stuurt me een nieuwe per air.
Ik zal dan de 'faulty' miner naar hem terugsturen.

wow, wat een service ineens Wink



Vind het ook wel een vaag probleem. Dus je hebt geprobeerd enkel de "kapotte" miner aan te sluiten en het werkte niet? Dan is er vermoedelijk iets mis met de miner inderdaad.
Pages:
Jump to: